سئو
نوشته شده توسط : گرگ سفید

سئو به منظور بهینه سازی موتور جست و جو به کار میرود که در واقع عمل افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت از طریق نتیجه ی بهینه شده ی موتور جست و جو می باشد.

سئو چگونه بررسی می شود ؟

برای درک معنای واقعی سئو بخش های مختلف ان را بررسی میکنیم:

کیفیت ترافیک سایت

شما میتوانید تمام بازدید کننده های جهان را جذب کنید اما اگر انها از سایت شما بازدید میکنند به خاطر اینکه گوگل به انها گفته است که شما یک منبع کامپیوتر های شرکت )Appleسیب) هستید در حالی که شما فقط یک کشاورز فروشنده ی سیب هستید، ترافیک سایت شما با کیفیت نیست.در عوض شما می خواهید بازدید کننده هایی را جذب کنید که به دنبال محصولی که شما ارائه می دهید هستند.

کمیت ترافیک سایت

زمانی که شما بازدید کننده های مناسب را از طریق موتور جست و جو جذب کردید، ترافیک بیشتر سایت اهمیت پیدا می کند و ترافیک بیشتر سایت بهتر است.

نتایج بهینه شده

تبلیغات قسمت چشمگیری از بسیاری از صفحات نتایج موتورهای جست و جو را پر میکنند. نتیجه های بهینه شده نتایجی هستند که هزینه ای در قبال انها پرداخت نمی شود.

سئو چگونه کار میکند؟

ممکن است فکر کنید موتور جست و جو یک وب سایت است که در ان یک سوال را در قسمتی تایپ می کنید و گوگل، یاهو، بینگ و یا هر موتور جست و جوی دیگری که استفاده می کنید به طور جادویی یک لیست طولانی از صفحه های اینترنتی که می توانند جواب سوال شما را بدهند به شما نشان می دهد. هر چند این تفکر درست است اما تا به حال فکر کرده اید چه چیزی پشت ان لیست جادویی وب سایت ها وجود دارد؟ سئو به این صورت کار میکند که گوگل(یا هر موتور جست و جوی دیگری) یک ربات کرال(رباتی که سایت ها را به صورت مرتب بازدید میکند) دارد که اطلاعات را در مورد تمام محتوایی که می تواند پیدا کند، جمع میکند.کرال ها به کمک موتور جست و جو یک لیست می سازند،سپس به ان لیست از طریق یک الگوریتم که تمام داده ها را با پرسش شما تطبیق می دهد، اطلاعات اضافه می کنند. در الگوریتم موتور جست و جو فاکتور های زیادی جای می گیرند که بخش (SE‌ (search engine از کلمه ی SEO می باشد.بخش (O (optimization مربوط می شود به وارد کردن محتوی در سایت ها به طوری که موتور های جست و جو بتوانند ان محتوی را به درستی درک کنند تا کسانی که از طریق جست و جو کردن وارد سایت می شوند، مطلب مورد نظر خود را بیابند. بهینه سازی شکل های مختلفی دارد،برای مثال می توان به استفاده ی صحیح از تگ های عنوان و توضیحات متا وذکر کردن لینک های داخلی در صفحه های پر بازدید سایت اشاره کرد.

یاد گیری سئو:

این مطلب از سایت به شما کمک می کند هر چیزی که درباره ی سئو میخواهید فرا بگیرید اما اگر شما یک مبتدی هستید، به شما پیشنهاد میکنیم مطالب قبلی سایت در این مورد را مطالعه کنید.

طراحی سایت سازگار با سئو :

وقتی که اماده شدید تا قدم در راه سئو بگذارید نوبت ان است که تکنیک های سئو سایت را اجرا کنید، هرچند محصولی که شما ارائه میکنید جدید باشد یا یک محصول قدیمی که شما ان را اصلاح کرده اید.

بهبود محتوی سایت:

یک سایت زمانی به یک سایت واقعی و خوب تبدیل می شود که دارای مطالبی برای ارائه دادن باشد.سئو برای محتوی سایت در شاخه ی مجزایی بررسی میشود که جداگانه به ان پرداخته ایم.اگر شما به اطلاعات بیشتری در مورد کلمات کلیدی،چگونگی نوشتن سئو دوستانه و تگ های مرتبط نیاز دارید به مقالات دیگر مراجعه کنید.

سئویOn-site (سئوی داخلی)

تا به الان در مورد محتوی درون صفحه اطلاعاتی فراگرافته اید.حال نوبت ان است که به طور دقیق با robot.txt. اشنا شویم.

سئوی مربوط به لینک:

سعی کنید تمام اطلاعات لازم در مورد لینک ها، از کلمات لینک دار (anchor texts) گرفته تا ری دایرکت ها را مطالعه کنید.این اطلاعات به شما کمک میکنند تا بدانید چگونه و چه زمانی از لینک های nofollow استفاده کنید ویا اینکه بک لینک گذاری در وبلاگ هنوز کاربرد دارد یا خیر.

بهینه سازی های دیگر:

به شما تبریک می گوییم!شما تمام جزئیات ابتدایی در مورد سئو را فرا گرفته اید و برای یادگیری موضوعات پیشرفته تری اماده شده اید.اطمینان حاصل کنید که ترافیک سایت شما از طریق بازدید واقعی کاربران افزایش پیدا می کند.سپس می توانید سایت خود را به کمک سئوی بین المللی، جهانی کنید و یا سئوی محلی داشته باشید.

تحول سئو:

الگوریتم موتور های جست و جو به طور پی در پی در حال تغییر هستند و سئو کار ها عملکرد خود را مطابق با این تغیرات تغییر می دهند.بنابراین اگر فردی در مورد سئو به شما توصیه ای کرد که منطقی نبود مقالات طبقه بندی شده ی سئو را مطالعه کنید.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/2/





:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: