نوشته شده توسط : گرگ سفید

طراحي سايت يک فعاليت بسيار جذاب است که امروزه بيشتر افراد با مهارتهاي خلاقانه در آن شرکت مي کنند. هنگامي که تخيل و پتانسيل لازم را داريد، قطعا بايد به آن بپردازيد، تا نشان دهيد در حال حاضر مهارت و تجربه خاصي به دست آورده ايد.کسب کردن حرفه در اين موضوع آسان نيست ، بنابراين شما بايد در مورد خودتان مطمئن باشيد و به پايان برسيد ، يا آن را رها کنيد و چيزي مناسبب تر براي خودتان پيدا کنيد . اين اتفاق مي افتد زيرا طراحان بسيار خوبي وجود دارند، که در آينده ، رقباي شما خواهند بود و شما بايد براي بدست آوردن جايگاه خود با آنان بجنگيد.
سخت ترين چيزکه همه ي ما آن را ميدانيم، شروع کردن به کار است . در کار پستي و بلندي وجود دارد که بايد خود را براي آن آماده کنيم ، اما هنگامي که شروع به کار بکنيد ميتوانيد از در آمد خوب و لحظات لذت بخش خود مطمئن باشيد .
ما براي شمتا 7 نکته را به اشتراک مي گذاريم که ممکن است در تصميم گيري به شما کمک کند که آيا براي اين حرفه آماده هستيد يا خير. به ياد داشته باشيد که قبل از آغاز کار حرفه اي در طراحي سايت، چيزهاي زيادي براي بررسي وجود دارد و اين فقط يک مرور کوتاه است.

 

نکته 1 :

يکي از چيزهايي که بايد در نظر بگيريد اين است که تصميم بگيريد که آيا شما خواهان يک مدرک در طراحي سايت هستيد يا خير. اين قطعا يک نقطه قوت است و شما مي توانيد کمک هاي نظري دريافت کنيد که زمينه اي قوي در زندگي حرفه اي پيش تان است .کاري که همه شما بايد انجام دهيد اين است که آن را در عملتان اعمال کنيد و سپس بيشتر ياد بگيريد. از سوي ديگر، برخي از طراحان وب زماني تصميم گرفتند که وارد اين کار شوند که به عنوان لوله کش يا حتي پزشکان کار مي کردند. هرگز براي رسيدن به عشق زندگي خود خيلي ديرنشده است.البته اين افراد هيچ مدرکي در طراحي سايت ندارند و به مدرسه نرفته اند. آنها اين مهارت ها را به تنهايي بدست آورده وتجربه کرده اند. و صادقانه وقتي کار به طراحي سايت مي آيد، مشتريان بالقوه به مدرک شما، اهميتي نمي دهند،و فقط ابتدا نمونه کارها را مشاهده مي کنند و سپس تصميم مي گيرند آيا مي خواهند شما را استخدام کنند يا خير.

نکته 2 :

هنگامي که تصميم گرفتيد در کسب و کار طراحي سايت باشيد، بايد از بهترين ها ياد بگيريد. طراحان وب حرفه اي به عنوان "خدايان" خود ببينيد، و به دنبال راهنمايي و مشاورهايشان باشيد. اين به اين معني است که شما بايد زمان زيادي را صرف تحقيق و جستجوي چيز هاي خوبي کنيد که الهام بخش شما باشد.شما بايد بخشي از جامعه طراحي سايت باشيد و از اشتباهات و موفقيت هاي خود ياد بگيريد. اين به اين معني است که بايد براي انجمن هاي طراحي سايت وقت صرف کنيد وقبل از اينکه شروع کنيد، هر سوالي را که داريد بپرسيد . جامعه طراحي سايت سايت بسيار بزرگ است و مطمئن هستم که اگر براي کمک جستجو کنيد ، آن را ميابيد. دنبال طراحان وب ديگررا بگيريد ، موارد مورد علاقه خود را انتخاب کنيد و سبک شخصي خود را پيدا کنيد، اما به ياد داشته باشيد کار افراد ديگر را کپي نکنيد - اين واقعا غير حرفه اي است وممکن است دستگير شويد .

نکته 3 :

اين موضوع واضح است ، اما مهم است که بدانيد اگر تصميم به پيروي از حرفه اي در طراحي سايت داريد ، شما بايد دانش اصلي HTML، CSS، java script، php، ASP و... را بدست آوريد، در حالي که فتوشاپ و نرم افزارهاي ديگر ويرايش گرافيک را فراموش نکنيد.اگر قصد داريد سازگاري مدل هاي سه بعدي را در طراحي خود داشته باشيد، پس بايد نرم افزار هاي گرافيکي کامپيوتري 3 بعدي مانند 3dMax، Maya و..را انتخاب کنيد. در واقع اين سخت ترين مرحله است، اما با صبر و استقامت مي توانيد بر آن تسلط پيدا کنيدو سپس نيمه ي ديگر راهرا براي گرفتن شغلي که مي خواهيد ، طي کنيد . اين کار نيازمند زمان و تمرينات ميباشد ، طول مي کشد و بسياري از تمرين، بنابراين شما بهتر است ابتدا روي برخي از پروژه هاي خود کار کنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/10/



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

HTML کد پايه اي است که براي ايجاد صفحات وب مورد استفاده قرار مي گيرد. موتورهاي جستجو مي توانند سيگنال هاي رتبه بندي را از عناصر خاص HTML برگزينند. ما در اين مقاله به برخي از مهمترين عناصر HTML که به شما براي رسيدن به سئو کمک مي کند اشاره مي کنيم.

 

تگ Title در HTML

تصور کنيد که 100 کتاب مختلف نوشته ايد و به همه آن ها عنواني مشابه اختصاص داديد. چگونه کسي مي فهمد که کتاب هاي شما در مورد موضوعات مختلف است؟
يا تصور کنيد که 100 کتاب مختلف نوشته ايد، در حالي که عناوين مختلفي دارند، اما عناوين بسيار توصيفي نبودند - مثلا تنها درحد يک يا دو کلمه. باز هم چطور افراد در يک نگاه متوجه مي شوند، موضوع کتاب هاي شما در چه رابطه اي است؟
Title ها در HTML همواره مهمترين سيگنال هاي HTML هستند که موتورهاي جستجو براي درک آنچه در مورد يک صفحه است، دارند. عناوين بد در صفحات شما مانند عناوين کتاب بد در مثال هاي بالا هستند. در حقيقت، اگر عناوين HTML شما بد يا غير توصيفي باشند، Google آنها را تغيير مي دهد.
بنابراين در مورد آن کلماتي که اميدوار هستيد صفحات شما ظاهر شود، با تکيه بر تحقيقات کليدي که قبلا انجام داده ايد، فکر کنيد. سپس عناوين منحصر به فرد و توصيفي را براي هر يک از صفحات خود طراحي کنيد.

تگ Meta Description در HTML

تگ Meta Description يا همان تگ توضيحات، يکي از قديمي ترين عناصر پشتيباني شده توسط HTML است، که به شما امکان مي دهد تا نشان دهيد که صفحاتتان در ليست هاي جستجو چگونه توصيف شود. اگر عنوان HTML معادل عنوان يک کتاب باشد، مي تواند مانند توضيحات بيشتر براي رفع ابهام که در پشت جلد کتاب است، عمل کند.
برخي سئو کاران ادعا مي کنند که تگ Meta Description "عامل رتبه بندي" نيست و در واقع به بالاتر رفتن صفحات شما کمک نمي کند. در عوض، اين يک «عامل نمايشي» است، يعني اگر صفحه شما بالا آمد به شما کمک مي کند که چطور ديده شويد. اين منطق از لحاظ فني، درست است و يکي از دلايلي است که ما تصميم گرفتيم اين تگ را به عنوان عوامل موفقيت بدانيم نه عواملي براي رتبه بندي.
توضيحات متا شامل کلمات کليدي مورد جستجو (به شکل پررنگ) ممکن است نظر کاربر را جلب کند. يک توصيف خوب و متشکل از کلمات کليدي مي تواند به «فروش» شما نيز کمک کند که نتيجه آن نيز تعداد کاربران بيشتر است. و هر دو مي توانند به کليک هاي اضافي به سايت شما منجر شود. به همين ترتيب، تگ Meta Description يا توضيحات متا به عنوان عامل موفقيت محسوب مي شود.
داشتن تگ توضيحات تضمين نمي کند که توضيحات مدنظر شما واقعا مورد استفاده قرار گيرد. موتورهاي جستجو ممکن است توصيف هاي مختلفي بر اساس آنچه که معتقدند مربوط به يک جستوجوي خاص، به نمايش بگذارند. اما با داشتن آن، اين احتمال را افزايش دهيد که آنچه شما ترجيح مي دهيد ظاهر خواهد شد. درج تگ توضيحات کار ساده ايي است، پس از آن غافل نشويد.

داده هاي ساختاري

در پشت صحنه، سايت ها مي توانند از نشانه گذاري خاص (کد) استفاده مي کنند که باعث مي شود کار موتورهاي جستجو براي تفکيک جزئيات محتوا و ساختار صفحه، آسان تر شود.
نتيجه داده هاي ساخت يافته اغلب گوگل به عنوان يک «قطعه غني» مي نامد، يک ليست جستجو است که داراي زنگ و سوت اضافي است قطعا براي کاربران جذاب تر و مفيد تر است. شايع ترين بخش غني که احتمالا آن را در نتايج جستوجوي گوگل زياد مشاهده کرده ايد، بررسي رتبه بندي يا همان ستاره هاي چشم نواز است.
با اين حال استفاده از داده هاي ساختاري يک عامل رتبه بندي مستقيم نمي باشد، اين امر به وضوح عامل موفقيت است. يک ليست با يک قطعه غني احتمال دريافت کليک بيشتري را دارد.

تگ Head در HTML

عنوان ما را در بالاي صفحه ببينيد. پشت صحنه آن، کد HTML است که براي ايجاد آن از تگ Head استفاده شده است. در اين مورد، ما از تگ H1 استفاده کرده ايم.

حال به زير عنوان ها در صفحه توجه کنيد؟ آن ها نيز از تگ هاي Head استفاده مي کنند. هر کدام از آنها در "سطح" بعدي هستند، براي مثال h2,h3,…
برچسب هاي Head يک راه رسمي براي شناسايي بخش هاي کليدي يک صفحه وب است. موتورهاي جستجو به مدت طولاني از آنها به عنوان سرنخ هايي براي آنچه در يک صفحه است، استفاده مي کنند. اگر کلمات کليدي و کلمات مورد نظر شما در تگ هاي Head قرار گيرند، احتمال پديدار شدن وب سايت شما در جستجو در اين کلمات افزايش مي يابد.
به طور طبيعي اين دانش باعث شده که بعضي از مردم در استفاده از آن زياده روي کنند. و گاهي يک پاراگراف کامل را در برچسب هاي Head قرار مي دهند. اين کار به شما کمک نمي کند. برچسب هاي Head براي آسان خواندن کاربران و موتورهاي جستجو درنظر گرفته شده.
برچسب هاي سرصفحه زماني مفيد هستند که ساختار منطقي (يا طرح کلي) را به يک صفحه بازتاب دهند. اگر يک عنوان اصلي داريد، از يک برچسب H1 استفاده کنيد. و در زيرشاخه هاي مربوطه از برچسب H2 استفاده کنند. و همين طور به ترتيب پيش رويد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/9/



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

در سال 1996، مايکروسافت اولين مرورگر رقابتي خود را که کاملا ويژگي ها و تگ هاي اختصاصي داشت عرضه کرد. اين مرورگر، اولين مرورگري بود که استايل هاي مختلف صفحه(که در ان زمان يک تکنيک نويسندگي ناشناخته بود) را پشتيباني مي کرد.از تگ هاي HTML براي جدول ها به منظور نمايش اطلاعات جدولي استفاده مي شد. هرچند طراحان به سرعت متوجه علت استفاده از جدول هاي HTML براي ايجاد طرح هاي پيچيده و چند رديفي( که به صورت ديگري امکان پذير نبود) شدند.در اين دوره به نظر مي رسيد که طراحي سايت خوب و زيبايي سايت نسب به ساختار خوب تگ ها اولويت داشت و کسي توجهي به محتوا و دسترسي پذيري سايت نداشت. سايت هاي HTML در انتخاب طراحي سايت خود محدوديت داشتند که اين محدوديت براي نسخه هاي اوليه ي HTML بيشتر بود. بسياري از طراحان وب براي ايجاد طرح هاي پيچيده مجبور به استفاده از ساختار هاي جدولي پيچيده، ايجاد کننده هاي فضاي خالي و گيف ها( براي جلوگيري از متلاشي شدن خانه هاي خالي جدول ها) بودند.CSS (Cascade Style Sheets) را که يک زبان برنامه نويسي مي باشد، W3C در دسامبر سال 1996 براي تقويت ارايش و نمايش سايت معرفي کرد. CSS به HTML کمک کرد که علاوه بر جنبه ي ظاهري جنبه ي معنايي نيز داشته باشد.
در سال 1996، Flash که در اصل FutureSplash شناخته مي شود ايجاد شد. در ان زمان، ابزار توسعه ي محتواي Flash نسبتا شبيه امروزه بود که از طرح هاي ساده و ابزار هاي طراحي سايت، يک نمونه اوليه ي محدود ActionScript و يک جدول زماني تشکيل مي شد.با اين حال به طراحان وب کمک کرد تا فراتر از هدف اصلي HTML، گيف هاي متحرک و JavaScript روند. هرچند به علت نياز Flash به plug-in بودن، بسياري از توسعه دهنده هاي وب از استفاده از ان به دليل ترس از محدود شدن سهام شرکتشان بخاطر عدم سازگاري امتناع کردند و درعوض به استفاده از گيف انيميشن(اگر از موشن گرافيک استفاده نکرده بودند) و JavaScript براي ويجت ها (Widget) روي اوردند. با اين وجود، سودمند بودن Flash ان را به اندازه ي کافي ميان بازار هاي خاص مشهور کرد که در نهايت به اکثر مرورگر ها راه پيدا کرد؛ همچنين ان را چنان قدرتمند ساخت تا براي توسعه ي تمام سايت ها استفاده شود.

 

پايان اولين جنگ مرورگرها

در طي سال 1998، نت اسکيپ کد ارتباطي خود تحت ليسانس open-source عرضه کرد که به هزاران توسعه دهنده امکان مشارکت در اصلاح نرم افزار را داد. انها تصميم گرفتند که همه چيز را از نو اغاز کنند که اين عمل باعث توسعه ي مرورگر open-source شد و طولي نکشيد تا ان به يک اپليکيشن کامل تبديل شد.در اين سال، پروژه ي استانداردهاي وب شکل گرفت و توافق مرورگر با استاندارد هاي HTML و CSS از طريق ساختن تست هاي Acid1، Acid2، Acid3 به دست اورد. سال 2000 سال مهمي براي مايکروسافت بود زيرا جست و جو گر اينترنت براي مک عرضه شد و اين اولين مرورگري بود که به طور کامل HTML 4.01 و CSS 1 را پشتيباني مي کرد که با توجه به همخواني با استاندارها در زمان خود بهترين بود. همچنين اين مرورگر اولين مرورگري بود که فرمت PNG عکس ها را پشتيباني مي کرد. در اين دوره نت اسکيپ به AOL فروخته شد که اين اتفاق به عنوان باخت رسمي نت اسکيپ به مايکروسافت در جنگ مرورگرها شناخته شد.

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/8/



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

گروه بزرگ بعدي از عوامل سئو On-The-Page و عوامل موفقيت جستجوگرها معماري سايت است. ساختار سايت مناسب مي تواند به سئو سايت شما کمک کند، در حالي که ساختار اشتباه نيز مي تواند نتيجه عکس داشته باشد.

 

ربات هاي گوگل

موتورهاي جستجو "Crawl" با رفتن از يک صفحه به صفحه ديگر با سرعتي فوق العاده سريع، مانند خوانندگان سرعت بالا عمل مي کنند. و کپي هايي از صفحات را به عنوان «Index» ذخيره مي کنند، که مانند يک کتاب عظيم وب است.
هرگاه کاربري مطلبي را جستجو مي کند، موتور جستجو در اين کتاب بزرگ پراکنده مي شود، تمام صفحات مربوطه را پيدا مي کند و سپس آنچه را که فکر مي کند بهترين است در الويت قرار داده و به نمايش مي گذارد. اگر مي خواهيد جزو نتايج باشيد، بايد در اين کتاب عظيم باشيد، براي بودن در اين کتاب، بايد index شويد.
اکثر سايتها به طور کلي مشکلي با Index شدن ندارند، اما مواردي وجود دارد که مي تواند باعث بروز مشکلات شود. به عنوان مثال، گاهي اوقات جاوا اسکريپت يا فلش مي تواند پيوندها را پنهان کند، و اين صفحات از ديد موتورهاي جستجو پنهان مي شود. معمولا هر وب سايت يک بودجه براي Index شدن دارد، که اين مقدار تقريبي براي زمان يا صفحات، بر اساس اعتماد نسبي و اعتبار سايت است.
با اين حال، در اکثر موارد، مي توان از مشکلات Index شدن به راحتي اجتناب کرد. حتي مي توانيد در استفاده ازsitemaps، هر دو HTML و XML را مورد استفاده قرار دهيد، براي اينکه موتورهاي جستجو سايت شما را راحت تر Index کنند. در مورد sitemaps و دسته بندي هاي مربوط به موتور هاي جستوجو به موارد زير دقت کنيد:

  • SEO: Submitting Sitemaps
  • SEO: Crawling and Robots
  • SEO: Redirects & Moving Sites

به ياد داشته باشيد، طراحي که از نظر گوگل مورد پسند باشد، مورد پسند کاربران نيز مي باشد!

ورژن موبايل

اين روزها جستجوي گوگل بيشتر روي تلفن همراه اتفاق مي افتد تا روي دسکتاپ. با توجه به اين موضوع، جاي تعجب نيست که گوگل سايت هايي را که ظاهر خوبي در صفحه نمايش موبايل دارند، در رتبه بندي نسبتا بهتري قرار خواهد داد.
بنابراين سايت خود را براي نمايش در موبايل ها نيز آماده کنيد. شما شانس موفقيت خود را با جستوجوگران از طريق موبايل افزايش خواهيد داد. علاوه بر اين، اگر سک برنامه و نرم افزار مرتبط با وب سايت خود داريد، نمايه سازي و پيوند دادن به برنامه را فراموش نکنيد.

کپي و نسخه برداري

گاهي اوقات کتاب بزرگ گوگل، يعني فهرست جستجو آن، کثيف مي شود. يعني ممکن است موتور جستجو پس از چندين صفحه با مطالب مشابه يافت کند، و کشف اينکه کدام صفحات بايد نمايش داده شود، دشوارتر مي شود.
شما فقط بايد يک نسخه از يک صفحه را در دسترس موتورهاي جستجو قرار دهيد.
راه هاي بسياري وجود دارد که نسخه هاي تکراري يک صفحه مي توانند به وجود آيند. براي مثال هدايت سايتهاي www و غير www باعث مجزا شدن سايت مي شود.
يا هدايت مناسب خطاي 301 ، تغيير مسيربرخي پيوند ها، استفاده از برچسب هاي rel = canonical، مديريت پارامترهاي URL و راهبردهاي صفحه بندي موثر مي تواند در اين راستا به شما کمک کند.

سرعت سايت

گوگل مي خواهد به وب و وب گردي سرعت ببخشد و اعلام کرده است که سايت هاي سريع مزاياي رتبه بندي اندکي نسبت به سايت هايي با سرعت پايين دارند.
با اين حال، تنها سرعت بخشيدن به سايت، موفقيت شما را تضمين نمي کند. به گفته گوگل، سرعت يک عامل کوچک است که فقط در 100 مورد پرس و جو تاثير مي گذارد.
اما سرعت مي تواند عوامل و فاکتور هاي ديگر را تقويت کند. اين روزها ما افراد عجولي هستيم، مخصوصا وقتي که با دستگاه هاي تلفن همرامان سروکار داريم! بنابراين تعامل و بازديد در يک سايت ممکن است بر اساس زمان بارگيري سريع بهبود يابد.

نشاني اينترنتي شما توصيفي از وب سايت شماست؟

بله داشتن کلماتي کليدي در نام دامنه يا نشاني هاي وب سايت شما مي تواند به رتبه بندي شما کمک کند. اين عامل بسيار مهمي نيست، اما منطقي است که کلمات توصيفي را در URL هاي خود داشته باشيد.

سايت هاي ايمن

گوگل مي خواهد کل وب را که سرويس دهنده هاي HTTPS دارد را ببيند تا امنيت بيشتري را براي خوانندگان وب فراهم کند. براي کمک به ايجاد چنين اتفاقي، سايتهايي را که از HTTPS استفاده مي کنند با افزايش رتبه بندي، پاداش مي دهد.
همانند افزايش سرعت سايت، اين تنها يکي از دلايلي است که گوگل از تصميم گيري در مورد اينکه آيا صفحه وب را بايد به خوبي رتبه بندي کند يا خير، استفاده مي کند. بنابراين اين عامل به تنهايي تضمين نمي کند که به نتايج عالي دست يابيد. اما مي توانيد با اجراي يک سايت امن، در سئو وب سايت خود شانس موفقيت بيشتري داشته باشيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/7/



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

طراحي سايت فرايند ايجاد وب سايت است . اين طراحي شامل جنبه هاي مختلفي از جمله طرح بندي صفحه وب، توليد محتوا و طراحي گرافيک مي باشد. در حالي که اصطلاحات طراحي وب و توسعه وب اغلب به طور متناوب استفاده مي شود، طراحي سايت از لحاظ فني يک زير مجموعه از رده گسترده تر توسعه وب است.

 

زبان طراحي سايت

وب سايت ها با استفاده از يک زبان نشانه گذاري به نام HTML ايجاد مي شوند. طراحان وب صفحات وب را با استفاده از تگ هاي HTML ايجاد مي کنند که محتوا و ابرداده هاي هر صفحه را تعريف مي کنند . طرح بندي و ظاهر عناصر در يک صفحه وب به طور معمول با استفاده از CSS و يا ورق هاي سبک آبشار تعريف مي شود . بنابراين، اکثر وبسايتها شامل ترکيبي از HTML و CSS است که نحوه ظاهر شدن هر صفحه در يک مرورگر را مشخص مي کند.

ويرايشگر زبان هاي طراحي سايت

برخي از طراحان وب ترجيح مي دهند تا صفحات کد دستي را برگزينند (تايپ کردن HTML و CSS از ابتدا)، در حالي که ديگر طراحان از ويرايشگر "WYSIWYG" مانند Adobe Dreamweaver استفاده مي کنند. اين نوع ويرايشگر يک رابط ديداري براي طراحي صفحه وب فراهم مي کند و نرم افزار به طور خودکار کد HTML و CSS مربوطه را توليد مي کند. يکي ديگر از راه هاي محبوب براي طراحي سايت ها با سيستم مديريت محتوا مانند وwordpress و joomla است . اين خدمات قالب هاي وب سايت مختلفي را ارائه مي دهد که مي تواند به عنوان نقطه شروع براي يک وب سايت جديد استفاده شود . وب سايت ها مي توانند محتوا را اضافه کنند و طرح بندي را با استفاده از يک رابط مبتني بر وب سفارشي کنند.

در حالي که HTML و CSS براي طراحي ظاهر و احساس يک وب سايت استفاده مي شوند، تصاوير بايد جداگانه ايجاد شوند . بنابراين طراحي گرافيکي ممکن است با طراحي سايت همپوشاني داشته باشد، زيرا طراحان گرافيک اغلب تصاوير را براي استفاده در وب ايجاد مي کنند . برخي از برنامه هاي گرافيکي مانند فتوشاپ حتي شامل گزينه "ذخيره براي وب ..." است که راه آسان براي فرستادن تصاوير در فرمت بهينه سازي شده براي انتشار وب را فراهم مي کند .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/5/



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

محتوا پادشاه است. وقتي صحبت از سئو و بهينه سازي موتورهاي جست و جو مي شود، اين جمله زياد به گوش مي خورد. در واقع، به همين دليل است که جدول عوامل موفقيت جستجوگرها، با اولين عنصر در مورد کيفيت محتوا آغاز مي شود. محتواي خود را درست کنيد تا پايه اي جامع براي حمايت از تمام تلاش هاي ديگر خود در رابطه با سئو داشته باشيد.

 

کيفيت محتوا

مهم تر از هر چيز ديگر اين است که، آيا شما محتواي با کيفيتي توليد مي کنيد؟ براي مثال، اگر چيزي را به فروش مي رسانيد و صاحب يک وب سايت فروشگاهي هستيد، اطلاعات شما بايد فراتر از يک بروشور ساده يا همان اطلاعاتي باشد که در صدها سايت ديگر يافت مي شود.
آيا دليلي براي اينکه مردم وقت خود را براي گذراندن در صفحات وب سايت شما صرف کنند داريد؟
مطالب شما بايد ارزشمند باشند، آيا مطالبي که به بازديدکنندگان ارائه مي دهيد منحصر به فرد، متفاوت و مفيد هستند، و در جاي ديگري پيدا نخواهند شد؟
اين ها فقط برخي از سوالاتي هستند که در ارزيابي اينکه آيا شما محتواي با کيفيتي ارائه مي دهيد، از خودتان بپرسيد. در حقيقت محتواي با کيفيت زير ساختي است که تقريبا همه عوامل و فاکتور هاي ديگر به آن وابسته هستند.

تحقيق در رابطه با ميزان جست و جوي کلمات کليدي

شايد مهمترين عامل جستجوگري پس از ايجاد محتواي با کيفيت، پژوهش در رابطه با کلمات کليدي خوب و مرتبط است. در اصل شما مي خواهيد محتوا را با استفاده از کلمات کليدي ايجاد کنيد، از اصطلاحاتي استفاده کنيد که افراد از آنها بيشتر استفاده مي کنند و بيشتر مورد جستجو قرار مي گيرد، بنابراين شما بايد محتوا را طوري موثر سازيد که سريعا به کاربران و جستجوگران پاسخ دهيد.
به عنوان مثال، يک صفحه در مورد "اجتناب از ملانوما" ممکن است از اصطلاحات فني براي توصيف راه هاي پيشگيري از سرطان پوست استفاده کند. اما يک موتور جستجو ممکن است اين صفحه را ناديده بگيرد و رتبه نسبتا خوبي به اين صفحه ندهد، زيرا اکثرا مردم به جاي عبارت "اجتناب از ملانوما" از عبارت روان و خواناي "راهنمايي هاي پيشگيري از سرطان پوست" را جستجو مي کنند. محتواي شما بايد در زبان مناسب نوشته شود منظور از زبان مناسب، زبان عامينه جست و جوگران و کاربران است.

استفاده از کلمات کليدي در متن

با انجام تحقيقات کليدي در رابطه با کليد واژه ها مطمئن شويد که آيا واقعا از اين کلمات در محتواي خود استفاده کرده ايد؟ يا اگر قبل از انجام اين تحقيقات محتويات با کيفيت خود را منتشر کرده ايد، شايد وقت آن رسيده که مطالب خود را بازبيني و ويرايش کنيد.
اگر مي خواهيد صفحات شما با کلمات کليدي خاصي پديدار شود، استفاده از کلمات کليدي مي تواند ايده خوبي باشد. ولي مسئله اين است که چه مقدار از کلمات کليدي در محتوياتمان استفاده کنيم؟ هر کلمه اي را که مي خواهيد با آن جزو نتايج گوگل باشيد، حداقل پنج بار در متن تکرار کنيد و يا نسبت به ميزان محتوايي که داريد چگالي کلمات کليدي 2.45 درصد باشد.
دقت داشته باشيد که فقط تراکم کلمات کليدي مهم نيست. اگر کلمات کليدي را در محتواي خود به صورت بي ربط به کار ببريد، تضميني براي رتبه ي خوب صفحات شما نمي باشد.

در مورد کلماتي که مي خواهيد در يک صفحه پديدار شود، فکر کنيد، حتي کلماتي که احساس مي کنيد با کلمات کليدي شما مرتبط هستند. سپس از آنها به طور طبيعي در صفحه استفاده کنيد. اگر معمولا از ضماير استفاده مي کنيد، بهتر است به فکر تغيير باشيد، از اسامي واقعي در متن تان استفاده کنيد، نه يک ضماير.

بروزرساني محتوا

موتورهاي جستجو محتواي جديد را دوست دارند. که ما معمولا به آن بروزرساني مي گوييم.
شايد شما نمي توانيد روزانه صفحات خود را به روز کنيد. ولي خب مي توانيد صفحات جديدي را به صورت دائمي اضافه کنيد، اين کار وب سايت شما را به روز نگه مي دارد و باعث رتبه بندي آن مي شود.
اگر شما محتوايي مناسب، در مورد موضوعي مناسب منتشر کنيد، ممکن است به مدت چند هفته يا چند ماهي که جزو نتايج مطلوب هستيد لذت ببريد. فقط بايد بدانيد که پس از آن دوره ممکن است صفحات شما درنتايج جستجو تغيير يابد. اين به معني اين نيست که شما اشتباهي انجام داده باشيد. مسئله اين است که سايت شما ديگر بروز نيست!
سايت هاي رغيب مي توانند از طريق افزايش محتوا و توليد محتواي مربوطه که با پالس زمان واقعي صنعتشان مطابقت دارند، استفاده کنند. از مزاياي اين خلاقيت بهره مند شوند و جي شما را در نتايج جستوجو بگيرند.

Vertical

عوامل ديگري نيز وجود دارند که موفقيت را براي محتواي صفحه وب در موتورهاي جستجو پوشش مي دهد. نتايج صفحات وب اغلب "عمودي" هستند. منظور از نتايج "عمودي" موتورهاي جستجو نمايش تمامي اطلاعات مرتبط مانند تصاوير، اخبار، اخبار محلي و ويدئو است. اگر محتواي شما اين موارد را شامل شود، ممکن است بيشتر در بخش هاي خاص صفحه نتايج جستجو ظاهر شود.
حال مي خواهيم "جستجوي عمودي" و "جستوجوي افقي" را مقايسه کنيم. براي مثال وقتي مطلبي را در گوگل جستوجو مي کنيد، موتور جستجوي منظم آن، مطالب را از سراسر وب جمع آوري مي کنند، تا بسياري از پرس و جوهاي عمومي را در طيف وسيعي از موضوعات مطابقت دهند. اين يک جستجوي افقي است زيرا تمرکز در طيف وسيعي از موضوعات است.

گوگل همچنين موتورهاي جستجوي تخصصي را روي تصاوير يا اخبار يا محتواي محلي متمرکز مي کند. اينها موتورهاي جستجوي عمودي ناميده مي شوند، به جاي آنکه طيف وسيعي از منابع را پوشش دهند، بر يک بخش خاص تمرکز مي کنند.

هنگامي که شما در گوگل جستجو ميکنيد، وب سايت هاي زيادي خواهيد يافت. همچنين بخش هاي خاصي را در نتايج دريافت خواهيد کرد که ممکن است نتايج عمودي را مورد توجه قرار دهد.

داشتن محتوايي که در جستجو عمودي به خوبي ظاهر شود، هنگامي که محتواي صفحه وب شما در جستوجوي افقي نمي تواند موفقيت آميز باشد، به شما کمک مي کند. بنابراين، اطمينان حاصل کنيد که محتواي شما داراي مطالب مرتبط در محدوده هاي عمودي کليدي مربوط به شما توليد مي شود. برخي از دسته هاي مرتبط به جستوجوي عمودي به شرح زير است:

  • نقشه ها
  • تصاوير
  • اخبار
  • خريد
  • يوتيوب و ويدئو

پاسخ مستقيم به جستوجوگران

موتورهاي جستجو در حال تلاش براي نشان دادن پاسخ مستقيم در نتايج جستجو خود هستند. سوالاتي مانند "چرا آسمان آبي است" يا " رئيس جمهور چند سال دارد" ممکن است پاسخ شما را بدون نياز به کليک روي يک صفحه وب ديگر به شما بدهد.
موتورهاي جستجو از کجا اين پاسخ ها را دريافت مي کنند؟ آن ها منوها، متن ها و ... وب سايت ما را در دست دارند، و به همين صورت يک لينک را به صورت معتبر ارائه مي دهند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/6/



:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

بطور خلاصه طراحی سایت به معنای برنامه ریزی ، خلاقیت ، و بروز کردن سایت است . طراحی سایت علاوه بر طراحی آیکون شامل سازماندهی اطلاعات ، ساختار سایت ، رابط کاربری ، قانون و قاعده ی ناوباری ، آرایش و نمایش وبسایت ، رنگ ها ، کنتراست ، حروف و شبیه سازی است .
همه ی این عناصر وب سایت به صورت ترکیبی وب سایت ها را تشکیل میدند .اکثراً معنای طراحی منحصرا از جنبه ی ظاهری گرفته شده ، اما در حقیقت طراحی وب سایت شامل عناصر اختصاری بیشتری مانند قابلیت استفاده کردن ، ارگونومی ، طرح سنت ، عادت های کاربر ، ناوبری منطقی و چیز های دیگری که باعث آسان شدن استفاده از سایت میشوند و کمک میکنند تا سریعتر به اطلاعات برسیم ، است .
گاهی اوقات قسمت فنی طراحی وب سایت در تعریف طراحی تاکید می شود . مطمئناً ساختمان وب سایت مدرن شامل متن های قسمت سرور مانند php , asp , cgi است و قسمت دیداری وب سایت باhtml و css تعریف شده است . تجربه کاربری با javascript و ajax افزایش یافته است . وقتی به جای صحبت کردن درمورد جزئیات فنی ، با آدمهایی که دانش فنی ضعیف دارند صحبت میکنیم ، روی ویژگی ها تمرکز میکنیم مثلاً تا چه میزان ممکن است وبسایت را از طریق سیستم مدیریت محتوا به روز رسانی کنید و اینکه چه ویژگی هایی برای کاربران قابل مشاهده است !
در شرایط کلاسی ، طراحی به معنای ظاهر دیدنی وب سایت است .رویکرد سنتی شامل کنتراست، رنگ، تعادل، تاکید، ریتم، سبک عناصر گرافیکی (خطوط، شکل، بافت، رنگ و جهت)، استفاده از آیکون ها، بافت پس زمینه و فضای کلی طراحی وب سایت است.
تمام این عناصر با اصول بنیادی طراحی ترکیب شده اند تا نتیجه ای عالی که مطابق با اهداف تعیین شده برای وب سایت داشته باشند .

چگونه طراحی وبسایت یاد بگیریم؟

اگر میخواهید در مورد تکنیک های مدرن طراحی وبسایت ، شیوه های وبسایت خوب ، و استاندارد های طراحی وب ، بیشتر یاد بگیرید (بصورت ساده و قابل فهم ) سپس شاید بهتر باشد از راهنمای کتاب "یادگیری وب سایت"، که تمرینات طراحی ساده را ارائه می دهد و مهارت های شمارا بصورت گام به گام افزایش میدهد . مهمتر از همه، این کتاب هم ایده و هم تمریناتی را برای شروع و ساخت مهارت های خود به صورت مرحله ای ارائه می دهد.

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/4/



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

سه گروه اصلی تحت پوشش موتور های جستجو که از عوامل موفقیت در سئو می باشند، به شرح زیر است:

    • On-the-page SEO
    • Off-the-page SEO

تاکتیک های بالا اوردن وب سایت

هر گروه حاوی زیر مجموعه هایی هستند، که در این مقاله توضیحات کاملی در رابطه با آن ها داده شده است. این زیر مجموعه ها حاوی یک یا چند فاکتور مستقل SEO با میزان اعتبار و اهمیت مخصوص به خود هستند.
بهینه سازی موتور های جستجو مانند شروع یک فرایند جدید به نظر می رسد اما علم به آن وجود دارد. در زیر برخی از عوامل مهم رتبه بندی و بهترین شیوه هایی هستند که می تواند به موفقیت موتور های جستجوگر و جست و جوگر ها منجر شود.
On-the-page SEO شامل محتوا، معماری و تگ های html است:

محتوا

کیفیت محتوا

تحقیق در رابطه با میزان جست و جوی کلمات کلیدی

میزان استفاده از کلمات کلیدی در متن

به روز رسانی محتوا

Vertical (تمرکز بر روی موضوعی خاص)

پاسخ سریع به جست و جوگر

معماری

ربات های گوگل

دارا بودن ورژن موبایل

عدم تقلید و تکرار

سرعت

نام دامنه

امنیت

HTML

تگ Title یا عناوین

تگ Meta Description یا توصیفات

داده های ساختار

تگ Head یا سرتیتر ها

Off-the-page SEO شامل صداقت، لینک ها، عوامل شخصی و اجتماعی مباشد:

صداقت

قدرت

تعامل

سابقه

لینک ها

کیفیت لینک ها

متن مطلوب درج شده برای پیوند

تعداد لینک ها

پرهیز از لینک های خریداری شده

SPAM ها

عوامل شخصی و اجتماعی

کشور و محل سکونت شما

تاریخچه شخصی

میزان به اشتراک گذاری وب سایت

مقیاس عوامل رتبه بندی در جستجو

تمامی عواملی که در قسمت بالا به اختصار توضیح داده شده است می تواند فاکتور مهم و ارزشمندی برای بهینه سازی وب سایت شما باشد. ما این عوامل را از نظر ارزش رتبه بندی کردیم ودرجه اهمیت آن ها را با رنگ های متمایز برای شما قابل فهم کردیم. لازم به ذکر است که عوامل مهم گوگل تقریبا 200 فاکتور را شامل می شود که ما در این مقاله به مهم ترین آنها پرداختیم.

عوامل سئو به صورت ترکیبی کار می کنند

هر یک از عوامل سئو به تنهایی نمی توانند رتبه شما را در موتور های جست و جو تضمین کنند. اگر یک صفحه دارای محتوای بی کیفیت باشد، داشتن یک عنوان عالی مفید واقع نخواهد بود. با داشتن حجم بالایی از پیوندها و لینک ها، در صورتی که کیفیت چندان خوبی نداشته باشند، قطعا کمکی به شما نخواهند کرد. داشتن چندین عامل مثبت می تواند شانس موفقیت وب سایت شما را افزایش دهد، در حالی که حضور عوامل منفی می تواند این احتمال را کاهش دهد.

عوامل موفقیت بر On-the-page SEO

فاکتورهای رتبه بندی On-the-page SEO فاکتور هایی هستند که تقریبا به طور کامل تحت کنترل خود مالک وب سایت هستند. برای مثال، چه نوع محتوایی را منتشر می کنید؟ آیا از اهمیت تگ های HTML که به موتورهای جستجو و حتی کاربران کمک می کند تا نتایج بهتری داشته باشند اطلاعی دارید؟ آیا می دانید معماری سایت شما چگونه به موتورهای جستجو کمک می کند یا چگونه مانع پیشرفت وب سایت شما می شود؟

عوامل موفقیت بر Off-the-page SEO

فاکتورهای رتبه بندی Off-the-page SEO فاکتور هایی هستند که مستقیما توسط ناشران و صاحبان وب سایت کنترل نمی شود. موتورهای جستجو از این عوامل نیز استفاده می کنند، زیرا آنها یاد گرفته اند که تکیه بر سیگنال های تحت کنترل مالک وب سایت به تنهایی نمی تواند فاکتور اصلی باشد و بهترین نتایج را ارائه دهد. به عنوان مثال، برخی از مالکین وب سایت ها ممکن است سعی کنند خودشان را نسبت به آنچه که در واقع هستند بیشتر مطرح کنند!
با وجود میلیاردها صفحه وب تنها تکیه کردن به On-the-page SEO کافی نبوده و نتایج جست و جو را بهینه نمی کند. پس سیگنال های بیشتری برای تخمین بهترین صفحات مختص به هر جستجو خاص مورد نیاز است.

تاکتیک های رتبه بندی و سئو

موتورهای جستجو می خواهند به انجام جستجوگرها را مردم بسپارند زیرا می توانند به بهبود نتایج جستجوی خود کمک کنند. موتورهای جستجو انتشار پست های وبلاگ و ویدیوها را برای تشویق تکنیک های خاص SEO ارائه داده اند.
با این حال، برخی از تکنیک ها از نظر موتورهای جستجو "SPAM" یا "BLACK HAT" هستند که می تواند باعث کاهش رتبه شما شود یا اینکه صفحات شما را به طور کامل از نتایج جست و جو حذف کند.
نقض ها معمولا تاکتیک های عمومی هستند که به معنای فریب دادن یا دستکاری درک یک موتور جستجوگر از ارتباط واقعی و اقتدار یک وب سایت است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/3/



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

سئو به منظور بهینه سازی موتور جست و جو به کار میرود که در واقع عمل افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت از طریق نتیجه ی بهینه شده ی موتور جست و جو می باشد.

سئو چگونه بررسی می شود ؟

برای درک معنای واقعی سئو بخش های مختلف ان را بررسی میکنیم:

کیفیت ترافیک سایت

شما میتوانید تمام بازدید کننده های جهان را جذب کنید اما اگر انها از سایت شما بازدید میکنند به خاطر اینکه گوگل به انها گفته است که شما یک منبع کامپیوتر های شرکت )Appleسیب) هستید در حالی که شما فقط یک کشاورز فروشنده ی سیب هستید، ترافیک سایت شما با کیفیت نیست.در عوض شما می خواهید بازدید کننده هایی را جذب کنید که به دنبال محصولی که شما ارائه می دهید هستند.

کمیت ترافیک سایت

زمانی که شما بازدید کننده های مناسب را از طریق موتور جست و جو جذب کردید، ترافیک بیشتر سایت اهمیت پیدا می کند و ترافیک بیشتر سایت بهتر است.

نتایج بهینه شده

تبلیغات قسمت چشمگیری از بسیاری از صفحات نتایج موتورهای جست و جو را پر میکنند. نتیجه های بهینه شده نتایجی هستند که هزینه ای در قبال انها پرداخت نمی شود.

سئو چگونه کار میکند؟

ممکن است فکر کنید موتور جست و جو یک وب سایت است که در ان یک سوال را در قسمتی تایپ می کنید و گوگل، یاهو، بینگ و یا هر موتور جست و جوی دیگری که استفاده می کنید به طور جادویی یک لیست طولانی از صفحه های اینترنتی که می توانند جواب سوال شما را بدهند به شما نشان می دهد. هر چند این تفکر درست است اما تا به حال فکر کرده اید چه چیزی پشت ان لیست جادویی وب سایت ها وجود دارد؟ سئو به این صورت کار میکند که گوگل(یا هر موتور جست و جوی دیگری) یک ربات کرال(رباتی که سایت ها را به صورت مرتب بازدید میکند) دارد که اطلاعات را در مورد تمام محتوایی که می تواند پیدا کند، جمع میکند.کرال ها به کمک موتور جست و جو یک لیست می سازند،سپس به ان لیست از طریق یک الگوریتم که تمام داده ها را با پرسش شما تطبیق می دهد، اطلاعات اضافه می کنند. در الگوریتم موتور جست و جو فاکتور های زیادی جای می گیرند که بخش (SE‌ (search engine از کلمه ی SEO می باشد.بخش (O (optimization مربوط می شود به وارد کردن محتوی در سایت ها به طوری که موتور های جست و جو بتوانند ان محتوی را به درستی درک کنند تا کسانی که از طریق جست و جو کردن وارد سایت می شوند، مطلب مورد نظر خود را بیابند. بهینه سازی شکل های مختلفی دارد،برای مثال می توان به استفاده ی صحیح از تگ های عنوان و توضیحات متا وذکر کردن لینک های داخلی در صفحه های پر بازدید سایت اشاره کرد.

یاد گیری سئو:

این مطلب از سایت به شما کمک می کند هر چیزی که درباره ی سئو میخواهید فرا بگیرید اما اگر شما یک مبتدی هستید، به شما پیشنهاد میکنیم مطالب قبلی سایت در این مورد را مطالعه کنید.

طراحی سایت سازگار با سئو :

وقتی که اماده شدید تا قدم در راه سئو بگذارید نوبت ان است که تکنیک های سئو سایت را اجرا کنید، هرچند محصولی که شما ارائه میکنید جدید باشد یا یک محصول قدیمی که شما ان را اصلاح کرده اید.

بهبود محتوی سایت:

یک سایت زمانی به یک سایت واقعی و خوب تبدیل می شود که دارای مطالبی برای ارائه دادن باشد.سئو برای محتوی سایت در شاخه ی مجزایی بررسی میشود که جداگانه به ان پرداخته ایم.اگر شما به اطلاعات بیشتری در مورد کلمات کلیدی،چگونگی نوشتن سئو دوستانه و تگ های مرتبط نیاز دارید به مقالات دیگر مراجعه کنید.

سئویOn-site (سئوی داخلی)

تا به الان در مورد محتوی درون صفحه اطلاعاتی فراگرافته اید.حال نوبت ان است که به طور دقیق با robot.txt. اشنا شویم.

سئوی مربوط به لینک:

سعی کنید تمام اطلاعات لازم در مورد لینک ها، از کلمات لینک دار (anchor texts) گرفته تا ری دایرکت ها را مطالعه کنید.این اطلاعات به شما کمک میکنند تا بدانید چگونه و چه زمانی از لینک های nofollow استفاده کنید ویا اینکه بک لینک گذاری در وبلاگ هنوز کاربرد دارد یا خیر.

بهینه سازی های دیگر:

به شما تبریک می گوییم!شما تمام جزئیات ابتدایی در مورد سئو را فرا گرفته اید و برای یادگیری موضوعات پیشرفته تری اماده شده اید.اطمینان حاصل کنید که ترافیک سایت شما از طریق بازدید واقعی کاربران افزایش پیدا می کند.سپس می توانید سایت خود را به کمک سئوی بین المللی، جهانی کنید و یا سئوی محلی داشته باشید.

تحول سئو:

الگوریتم موتور های جست و جو به طور پی در پی در حال تغییر هستند و سئو کار ها عملکرد خود را مطابق با این تغیرات تغییر می دهند.بنابراین اگر فردی در مورد سئو به شما توصیه ای کرد که منطقی نبود مقالات طبقه بندی شده ی سئو را مطالعه کنید.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/2/



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

طراحی سایت مهارت ها و قواعد مختلفی را برای ساخت و نگهداری وب سایت در بر می گیرد.بخش های مختلف طراحی سایت شامل طراحی گرافیک سایت، طراحی ظاهری سایت، نویسندگی(استفاده از کد های بهینه سازی شده و نرم افزار های تخصصی) و بهینه سازی موتور جست و جو می شود.معمولا افراد مختلف بخش های مختلفی از طراحی را به عنوان یک تیم انجام می دهند، اما برخی از طراحان طراحی همه ی بخش ها را به عهده می گیرند.اصطلاح طراحی سایت معمولا برای فرایند طراحی سمت کاربر(front-end) که شامل تگ ها و کلمات مشخص شده می شود به کار می رود.طراحی سایت به مهندسی وب شباهت بیشتری نسبت به توسعه وب دارد. از یک طراح وب انتظار می رود تا اگاهی کاملی نسبت به کارایی وب(سهولت استفاده از وب) داشته باشد. اگر نوشتن تگ ها به عهده طراح وب باشد وی باید اطلاعات به روز شده ای درباره ی دسترسی پذیری وب(سهولت دسترسی به وب برای تمام کاربران)داشته باشد.

تاریخچه طراحی سایت

 

1988 تا 2001

با اینکه طراحی سایت تاریخچه ای نسبتا جدید دارد می توان ان را به حوزه های دیگری همچون طراحی گرافیک ربط داد.هرچند از دیدگاه تکنولوژیکی هم می توان به ان نگاه کرد.طراحی سایت به بخش بزرگی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده است. اینترنت را بدون گرافیک های متحرک، مدل های مختلف تایپ، صفحه زمینه و موزیک نمی توان تصور کرد.

 

آغاز وب و طراحی سایت

در سال 1989 ،به تیم برنرز لی (Tim Berners-Lee) که در CERN مشغول به کار بود پشنهاد شد که یک متن لینک دار جهانی بسازد که بعدا به عنوان وب جهان گستر(World Wide Web) شناخته شد. شبکه جهانی وب طی سال های 1991 تا 1993 به وجود امد. صفحاتی که فقط حاوی متن بودند به وسیله ی یک مرورگر ساده خطی(line-mode) دیده می شدند. در سال 1993 Marc Andreessen و Eric Bina مرورگر Mosaic را ساختند. در ان زمان چندین مرورگر مختلف وجود داشت اما اکثر انها بر پایه ی یونیکس (Unix) و ذاتا دارای متن اضافی بودند. هیچ دسترسی به عناصر طراحی گرافیک همچون تصویر و صدا وجود نداشت.W3C (کنسرسیوم بین المللی شبکه جهانی وب) در اکتبر سال 1994 ساخته شد تا شبکه جهانی وب را از طریق توسعه ی قرداد های مشترک به هدف اصلی خود برساند. این عمل همه ی‌ شرکت ها را از انحصاری‌ کردن یک مرورگر مناسب و زبان برنامه نویسی (که می توانست تاثیر شبکه جهانی وب را به طور کلی تغییر دهد) دلسرد کرد.W3C هنوز هم استاندارهایی معین می کند که امروزه در JavaScript دیده می شود. در سال 1994 Andreessen یک وسیله ی ارتباطی ساخت که بعدا به نام نت اسکیپ (Netscape Communications) شناخته شد. نت اسکیپ تگ های HTML خودش را بدون توجه به استاندار های مرسوم می ساخت. برای مثال نت اسکیپ 1.1 شامل تگ هایی برای تغیر رنگ های صفحه زمینه و فرمت متن از طریق فهرستی در صفحه ی وب می شد. در طی سال های 1996 تا 1999 جنگ مرورگر ها با جنگیدن مایکروسافت (Microsoft) و نت اسکیپ برای بدست اوردن تسلط نهایی مرورگر خود آغاز شد. در این زمان تکنولوژی های جدید زیادی در این زمینه وجود داشت که مهم ترین انها Cascading Style Sheets، JavaScript و Dynamic HTML‌ بودند. به طور کلی، رقابت مرورگرها به نوآوری های مثبتی ختم شد و باعث تکامل طراحی سایت با سرعت زیادی شد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/1/



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()