نوشته شده توسط : گرگ سفید

سالها پيش، همه افراد دقيقا نتايج جستجو مشابه و يکساني را مي ديدند. ولي امروزه، هيچ کس دقيقا همان نتايج جستجو را نمي بيند، نه در گوگل، نه در بينگ. حتي پنجره هاي مرورگر شخصي نيز، به نوعي به يک تجربه شخصي تبديل مي شود.
اين به اين معني نيست که تمامي افراد نتايج جستوجو کاملا متفاوتي دارند. بلکه، هنوز مشترکات زيادي وجود دارد. و افراد بسياري ليست هاي "عمومي" را در ليست جستوجو مشاهده مي کنند. اما بعضي از ليست ها نيز وجود دارند که وابسته به دلايلي مثل اينکه، جست وجو گر چه کسي است، کجا زندگي مي کند و چگونه در حال وب گردي است، ظاهر مي شوند.

 

کشور

يکي از ساده ترين عوامل رتبه بندي فردي براي درک اين مسئله اين است که مردم نتايج مربوط به کشورشان مشاهده مي کنند.
شخصي که در آمريکا عبارت "فوتبال" را جستجو مي کند واضح است که نتايج مربوط به فوتبال آمريکا را دريافت کند؛ و شخصي که در انگليس همان عبارت"فوتبال" را جستوجو کند، قطعا ليست نتايج متفاوتي با فرد قبلي دارد و اطلاعات مربوط به کشور خود را دريافت مي کند.
اگر سايت شما به يک کشور خاص مرتبط نباشد، پس از آنکه شخصي سازي براي هر کشور اتفاق مي افتد، فرصت کمتري براي نشان داده شدن داريد. اگر اطلاعات وب سايت شما مربوط به کشوري خاص است اين ارتباط را ايجاد کنيد، با اين کار روي سئو بين المللي خود کار کرده ايد.

محل سکونت

موتورهاي جستجو شخصي سازي را در سطح کشور متوقف نمي کنند. بلکه نتايج را مطابق با شهر يا منطقه شهري بر اساس مکان کاربر نيز مطابقت مي دهند.
همانطور که با شخصي سازي کشور، در ليست جستوجو کشور مربوطه ظاهر مي شويد، پس اين عمل را براي شهر و محل سکونت خود نيز انجام دهيد.

تاريخچه شخصي

جست و جو گر معمولا از ليست نتايج جست و جو روي چه سايت هايي کليک کرده ؟ و چه سايت هايي را به طور منظم بازديد مي کند؟
اين نوع از تاريخچه شخصي به منظور استفاده از تغيير نتايج به دست آمده از سوي Google و Bing است. به غير از شخصي سازي کشور و شهر، هيچ راه آسان ديگري براي سعي در اينکه خود را مرتبط با موضوع نشان دهيد، وجود ندارد.
به ياد داشته باشيد، کاربري که براي اولين بار وارد وب سايت شما مي شود، احساس اوليه او و نام تجاري شما بيشتر از همه چيز اهميت دارد. هنگامي که يک کاربر بر روي يکي از نتايج جستجو کليک مي کند، به دنبال يک تجربه عالي است که دوباره به آن وب سايت باز گردد.اگر اين حس را تجربه کند، با گذشت زمان، ممکن است نام تجاري شما را در نتايج جستجو مشاهده کند، و روي آن کليک کند حتي اگر در آن ليست، نام سايت شما زير سايت هاي ديگر قرار گرفته باشد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/15/



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

عملکرد هاي تعاملي پيشرفته ممکن است به plug-inها و يا مهارت در زبان کد نويسي پيشرفته نياز داشته باشند. انتخاب استفاده از تعاملي که به plug-inها نياز دارد، يک تصميم حياتي در طراحي UX مي باشد. اگر plug-in از قبل روي مرورگر نصب نشده باشد احتمال اينکه کاربر نداند چگونه ان را نصب کند و براي اينکار صبر لازم را نداشته باشد، زياد است. اگر عملکردي به زبان کد نويسي پيشرفته اي نياز داشته باشد ممکن است زمان و هزينه ي زيادي براي کدنويسي (در مقايسه با ميزان بهينه سازي هايي که به UX اضافه مي شود) داشته باشد. همچنين ممکن است تعامل هاي پيشرفته با مرورگرهاي قديمي و يا پيکربندي هاي سخت افزار ناسازگار باشند. اگر براي طراحي UX هيچ تلاشي نکنيد نسبت به استفاده از يک عملکردي که به طور قابل اطميناني کار نکند، بهتر است. در اخر، انتخاب استفاده از عملکردها به مخاطب هاي مورد نظر بستگي دارد.

 

صفحه آرايي

بخشي از طراحي UI تحت تاثير کيفيت ظاهر صفحات قرار مي گيرد. براي مثال يک طراح هنگام صفحه آرايي سايت تصميم مي گيرد که طرح در صفحات مختلف يکسان باشد يا خير. در صفحه آرايي، عرض پيکسلي صفحه براي هم تراز کردن چيزهاي مختلف حياتي تلقي مي شود. معمولا محبوب ترين وب سايت هاي با عرض ثابت صفحه، عرض تنظيم شده يکساني براي تطابق با محبوب ترين صفحه ي مرورگر، رزولوشن صفحه و سايز مانيتور دارند. همچنين محتواي اکثر صفحات به خاطر زيبايي در صفحه نمايش هاي بزرگتر وسط چين شده اند.

طراحي سايت Fluid

Fluid layout ها (وب سايت هايي که متناسب با عرض صفحه تغيير ميکنند) در سال 2000 به عنوان جايگزيني براي طراحي سايت بر اساس بخش بندي و جدول هاي HTML در زمينه ي صفحه آرايي و کد نويسي محبوب شدند. اما انها براي به کارگيري بسيار کند بودند که اين کندي به علت فعاليت دستگاه بررسي کننده جزئيات صفحه و تغيير سايز پنجره ي مرورگر (که تحت کنترل طراحان نبود) ايجاد شده بود. روي هم رفته، يک طرح به بخش هايي( سايدبار ها، بخش محتوا، بخش تبليغاتي سايت و بخش منو سايت) تقسيم مي شود که به مرورگر فرستاده شده و به بهترين صورت ممکن در صفحه نمايش مرورگر نشان داده مي شود. در وب سايت هاي fluid layout، مرورگر جزئيات صفحه نمايش کاربر از جمله سايز پنجره مرورگر، سايز فونت و غيره را متوجه شده و تنظيمات ظاهري مخصوص به ان کاربر را ايجاد مي کند؛ اما وب سايت هايي که عرض صفحه ي انها ثابت است اين ويژگي را ندارند. هرچند صفحه نمايش fluid layout ممکن است بعضي اوقات مکان قرارگيري نسبي بخش هاي محتواي سايت را تعيير دهد ولي در عوض سايدبار ها در پايين متن اصلي (به جاي کنار ان) قرار مي گيرند. که اين ويژگي باعث شده انها صفحه نمايش هاي تغييرپذيز تري نسب به صفحه نمايش هاي طراحي شده بر اساس بخش بندي و با کدنويسي هاي غير قابل فهم (که با پنجره مرورگر متناسب نيستند) باشند. موقعيت نسبي بخش هاي محتواي سايت ممکن است تغيير کنند ولي درمحتواي اصلي انها تغييري رخ نمي دهد که اين ويژگي به کاربر اجازه مي دهد صفحه را چه عمودي و چه افقي مشاهده کند.

طراحي سايت Responsive

طراحي سايت واکنش گرا يک شيوه ي جديد بر اساس CSS3 است که اگاهي بالاتري نسبت به مشخصات مربوط به هر دستگاه(مطابق stylesheet يا شيوه نامه) از طريق استفاده بهينه از قانون CSS دارد. در مارچ سال 2018 گوگل اعلام کرد که در اول با توجه به سازگاري سايت با موبايل سايت ها را رتبه بندي خواهد کرد. سايت هايي که طراحي واکنش گرا دارند به طور کامل از اين شيوه پيروي مي کنند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/16/



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

نکته 4 :

تمرين همه چيز را عالي ميکند- اين يک حقيقت جهاني است وفکر مي کنم همه شما در مورد اين با من موافق هستيد. همانطور که قبلا ذکر کردم بايد دائما تمرين کنيد و دنيا را مانند يک طراح ببينيد، يعني تمام اطلاعات جالب که مي بينيد ، ثبت کنيد وسپس آن را به طراحي سايت تبديل کنيد. درحالي که درهمان زمان بايد چيزهاي جديد را امتحان کنيد. هرچيزي که در تئوري ياد ميگيريد، بهتر است آن را بصورت عملي پياده کنيد .

هيچ ضرري نخواهد داشت، به علاوه شما هرگز نمي دانيد که چه چيزي ممکن است از آب درآيد. شما بايد سعي کنيد و حتي اگر شکست بخوريد، از اشتباهات خود ياد مي گيريد، در غير اين صورت شما به هيچ وجه چيزي ياد نمي گيريد.

نکته 5 :

يک نقاش بدون نقاشيش نمي تواند نقاشي کند؟ خوب براي طراح وب يکسان است. شما بايد آماده باشيد و ظروف خود را هميشه آماده کنيد. اين بدان معني است که اگر شما برنامه نويسي مي کنيد، به تعدادي از ويراستارمتن نياز خواهيد داشت. تعدادي ويرايشگر متن رايگان در وب وجود دارد، اما شما همچنين مي توانيد با قيمتي اندک سردبيران بهتري داشته باشيد.

گران ترين ابزار مورد نياز شما احتمالا فتوشاپ است، اما هنگامي که آن را دريافت کنيد، شما آزاد هستيد که مهارت هاي خود را تمرين کنيد و روياي خود را براي تبديل شدن به طراح وب درست کنيد. ديگر نرم افزار هاي گرافيکي ويرايش نيز وجود دارد که مي توانيد به صورت رايگان در وب مانند GIMP دريافت کنيد.

نکته 6 :

پيش از گرفتن کار رويايي در طراحي سايت که براي آن ذوق داريد، به يک نمونه کار (يک نمونه کار نمايشي از تمام آثار و پروژه هاي خود) نياز داريد. مدرک طراحي سايت ممکن است کمي کمک کند، اما مردم دوست دارند مهارت هاي شما را ببينند و تصوير ديدني از آنچه شما مي توانيد انجام دهيد.

ما توصيه مي کنيم بر روي پروژه هاي خود مانند يک وب سايت شخصي يا يک وب سايت براي گروه راک مورد علاقه خود کار کنيد - مطمئن هستم افرادي را که مايل به انجام آن هستند، پيدا خواهيد کرد، مخصوصا اگر در ابتدا اين کار را به صورت رايگان انجام دهيد. همچنين مهم است که رزومه خوبي داشته باشيد و تمام موفقيت ها و دستاوردهاي خود را بيان کنيد. و تنها پس از آن، واقعا براي مصاحبه آماده مي شويد (اگر وجود داشته باشد)، به اين معني که شما بايد اطلاعات بيشتري درباره شرکت بدست آوريد تا آنچه تنها در آگهي نوشته شده است.

اگر شما به دنبال يک کار آزاد به عنوان يک طراح وب هستيد، مواظب هک هاي آنلاين باشيد. اينترنت پر از آنهاست مراقب باشيد و مشتريان بالقوه خود را با دقت انتخاب کنيد و بهتر است منتظر فرصتي ديگر باشيد اگر چيزي مشکوک را در مورد مشتري خود حس ميکنيد.

نکته 7 :

در نهايت ممکن است براي شروع کار حرفه اي در طراحي سايت به نظر مي آيد. همانطور که قبلا ذکر شد، بسياري از طراحان خوب وجود دارند که مي توانند نقطه شما را به خوبي نشان دهند حتي اگر شما به اندازه کافي خوب نباشيد .

مهم اين است که اطمينان مطمئن باشيد و به خودتان اعتقاد داشته باشيد و حتي اگر آنطور که انتظار داشتيد از شما ستايش نشد، مجبور نيستيد دلسرد نشويد. يک چيز بايد به ياد داشته باشيد اين است که اگر شما جسورتر هستيد و گاهي اوقات مي خواهيد که حرفه اي تر به نظر برسيد، وسوسه ميشويد کاري را سريعتر از ديگران انجام دهيد در حالي که از کيفيت پايين تري برخوردار خواهد بود .

کيفيت مهمتراز کميت است. وعده هاي پوچ را تحويل ندهيد ، اگر قادر به مديريت آن نيستيد‌ . اگر مردم متوجه شوند که شما حرفه اي نيستيد واخلاق کار نداريد، آنها به نوبه خود دور مي شوند و به آساني کلمه پراکنده ميشوند ، و ممکن نيست که به زودي يک مشتري پيدا کنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/13/



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

لينک ها اولين عامل بزرگ رتبه بندي در سئو “Off-the-page”هستند که توسط موتورهاي جستجو استفاده مي شود. گوگل اولين موتور جستجو نبود که پيوندها را به عنوان يک « راي » مثيت براي سئو شمرد، اما اولين موتور جستجو است که به شدت به تجزيه و تحليل لينک ها به عنوان راهي براي بهبود رابط بين صفحات کمک مي کند.
با وجود عوامل و فاکتور هاي گسترده در رابطه با بهينه سازي موتور هاي جستوجو و سئو ، لينک ها و محتواي با کيفيت همچنان مهم ترين سيگنال خارجي براي رتبه بندي جستجوي گوگل هستند. اما همانطور که مي بينيد، برخي از لينک ها ارزشمندتر از بقيه هستند.

 

کيفيت لينک ها

فرض کنيد شما بيمار هستيد، شما به توصيه ها و تجويز دارو هاي 5 دکتر متخصص اعتنا مي کنيد يا 50 نفر عابر پياده که در خيابان در حال عبور هستند؟
با در نظر گرفتن تجربه ايي که دکتران متخصص دارند، احتمالا به مشاوره پزشکان احترام مي گذاريد. حتي اگر تعداد نظرات دريافتي شما کمتر شود، ترجيح مي دهيد اين نظرات را از کارشناسان دريافت مي کنيد. کيفيت نظرات بهتر از کميت آن هاست.
اين کار مشابه با کار موتورهاي جستجو است. آنها تمام لينک هايي را که در وبسايت ها وجود دارد (به جز لينک هاي no-follow و لينک هاي مسدود شده) شمارش مي کنند، اما براي همه آن ها به يک اندازه ارزش قائل نمي شوندد. موتور هاي جستوجو به لينک هاي با کيفيت بيشتر اهميت مي دهند.
منظور از لينک هاي با کيفيت چيست؟ معمولا يک لينک از يک سايت بزرگ و قابل احترام در مقياس کيفيت بالاتري از يک لينک از وبلاگ خودتان دارد. به خصوص اگر آن وب سايت به لحاظ موضوعي به سايت شما مرتبط باشد، به همين ترتيب نظر موتور هاي جستوجو را بيشتر جلب مي کنيد.

متن هاي لينک دار

سايت Amazon را مثال مي زنيم که سايت هاي زيادي به آن لينک داده اند. سايت آمازون با کلمه " قايق " در ليست جستوجو قرار نمي گيرد، بلکه با جستوجوي کلمه کتاب اين وب سايت ظاهر شده. زيرا لينک هايي که به اين سايت بر مي گردد توضيحاتي راجع به کتاب داده اند نه قايق! به منظور ديگر، با اشتراک گذاري لينک توضيحاتي نيز راجع بع کتاب داده شده است. البته قابل ذکر است که سايت آمازون کتاب به فروش مي رساند نه قايق.

تعداد لينک ها

بسياري از سايت ها متوجه شده اند که کسب تعداد زيادي از لينک ها مي تواند به موفقيت سئو وب سايت شما کمک کند. مي توانيد لينک هاي زيادي از يک وب سايت دريافت کنيد. اما به اين موضوع توجه داشته باشيد که، 1000 لينک از يک سايت به مراتب ارزش کمتري از 1000 لينک از 1000 سايت خواهد داشت.
مدت ها پيش، تعداد پيوند ها فاکتور مهمي بود، اما تعداد به مرور زمان جاي خود را به کيفيت داده، زيرا موتورهاي جستجو ياد گرفته اند که چگونه کيفيت لينک ها را بهتر ارزيابي کنند.
تاکتيک هايي مانند مبارزات پيوند ويروسي، مدال ها و ويجت ها مي توانند در تأمين امنيت تعداد زيادي پيوند موثر باشند و حتي نمايندگان موتور هاي جستجوگر اين روش ها را پيشنهاد کرده اند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/14/



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

وقتي موتورهاي جستجو مي توانند به لينک ها يا حساب هاي اجتماعي اعتماد داشته باشند، پس آيا مي توانند به وب سايت ها نيز اعتماد کنند؟ بله کاملا درست است. بسياري از جستجوگرها معتقدند که اعتماد به سايت نقش مهمي در موفقيت يا عدم موفقيت يک وب سايت در سئو ايفا مي کند.

 

قدرت

آيا شما سايتي مجاز داريد؟ آيا وب سايت شما در زمينه هايي مثل کسب و کار و زمينه هاي ديگر به طور گسترده شناخته شده است؟ در اصل هدف ما اين است.
هيچ کس دقيقا نمي داند که موتورهاي جستجو چگونه سئو ي يک وب سايت را محاسبه مي کنند و در واقع احتمالا چندين سيگنال "مجاز" در اين باره وجود دارد. نوع لينک هايي که سايت شما دريافت مي کند ( بک لينک ها و لينک هاي با کيفيت ) يا منابع اجتماعي ( از حساب هاي مورد اعتماد ) و معيارهاي تعامل ( کليک هاي طولاني ) ممكن است در سئو و قدرت سايت نقش داشته باشد.

تعامل

يک سايت با کيفيت بايد تعامل معني دار با کاربران ايجاد کند. موتورهاي جستجو سعي مي کنند اين تعامل را به روش هاي مختلفي اندازه گيري و محاسبه کنند.
براي مثال، کاربران چه قدر روي صفحات شما مي مانند و وقت خود را در وب سايت شما صرف مي کنند؟ آيا آن ها در وب سايت شما مطلبي را مي کنند، يا از طريق فهرست به نتيجه مي رسند و روي منو ها کليک مي کنند؟ يا اينکه بلافاصله دکمه بازگشت را کليک کرده و به سراغ وب سايت هاي ديگر در ليست جست و جو مي روند؟

موتورهاي جستجو مي توانند اين رفتارها را اندازه گيري کنند و اين مقياس ها مي تواند نشانه اي باشد براي اثبات اين که محتواي شما جذاب نيست.
متريک " زمان بر روي سايت " يا " کليک هاي طولاني " نوع ديگري از تعامل است که موتورهاي جستجو مي تواند اندازه گيري کنند و از آن ها براي ارزيابي ارزش نسبي محتوا استفاده کنند.
حرکات اجتماعي مانند درج نظرات، به اشتراک گذاري و لايک کردن نشان دهنده راه هاي ديگري از تعامل است که توسط موتور هاي جست و جو اندازه گيري مي شوند.
موتورهاي جست و جو معمولا معيارهاي تعامل را مورد استفاده قرار مي دهند، مخصوصا معيلار هايي که در بالا ذکر شد. با اين حال، ما معتقديم که تعامل ها اندازه گيري شده و براي نتايج جستجو مورد استفاده قرار مي گيرند.

سابقه

از آنجا که موتورهاي جستجو دائما وب سايت شما را بازديد مي کنند، مي توانند احساس کنند که چه چيزي در وب سايت شما "طبيعي" است و چگونه در طول زمان رفتار کرده ايد.
براي مثال، آيا سايت هايي که مورد قبول موتورهاي جست و جو نيستند “ bad neighborhoods “ به طور ناگهاني و به مقدار زياد به شما پيوند دادند؟ آيا مطالب خود را در مورد موضوعي که به طور معمول پوشش داده نشده است منتشر مي کنيد؟ چنين چيزهايي مي تواند زنگ خطري براي وب سايت شما باشد.
يک سايت با سابقه نقض دستورالعمل و گرفتن مجازات چندگانه ممکن است براي رسيدن به جايگاه اوليه و قرار گرفتن در ليست جست و جو راه دشواري را در پيش داشته باشد.

در نهايت، يک وب سايت مسن تر که مدت زيادي از تاسيس آن ميگذرد ممکن است موفقيت بيشتري داشته باشد، در حالي که ممکن است يک سايت جديد مجبور باشد براي رتبه بندي، هفته ها، ماه ها يا حتي بيشتر زحمت بکشد تا بتواند جايگاه مناسبي را ليست هاي جست و جو کسب کند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/12/



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

2001 تا 2012

از اغاز قرن 21، وب بيشتر و بيشتر با زندگي مردم در اميخته است و همراه با اين اتفاق تکنولوژي وب هم پيشرفت کرده است. همچنين تغييرات چشمگيري در روش استفاده از وب و دسترسي مردم به وب رخ داده است که باعث تغيير طراحي سايت ها شده است.
از زمان پايان جنگ مرورگر ها، مرورگر هاي جديد به بازار عرضه شده اند که بسياري از انها open source هستند به اين معنا که انها به توسعه ي سريع تر تمايل دارند و از استاندار هاي جديد پشتيباني مي کنند. اين ويژگي هاي جديد به عقيده ي بسياري از مردم بهتر از ويژگي هاي مرورگر اينترنت مايکروسافت مي باشد.
W3C استانداردهاي جديدي براي HTML (HTML5) ، CSS (CSS3) و API هاي مربوط به JavaScript عرضه کرد که هر کدام تغيير يافته و منحصر به فرد بودند. با اينکه HTML5‌ فقط براي اشاره به ورژن جديد HTML و برخي از APL هاي مربوط به JavaScript استفاده مي شود، استفاده از ان براي اشاره به مجموعه ي استاندار هاي جديد HTML5)،CSS3 وJavaScript ) هم رايج است.

ابزار و فناوري ها

طراحان وب از تعداد مختلفي ابزار براي بخش هاي متفاوتي از مراحل توليد استفاده مي کنند. اين ابزار ها در طي زمان همراه با استانداردها و نرم افزارهاي جديد به روز رساني مي شوند اما اصول انها مانند قبل باقي مي مانند. طراحان وب سايت از برنامه هاي اديت vector و raster براي طراحي فرمت مناسب عکس ها و پيش نمايش وب ها استفاده مي کنند. از فناوري هاي مختلف براي ساختن وب سايت هاي داراي استاندارد هاي W3C، مانند HTML و CSS (که مي توانستند با دست و يا نرم افزارهاي ساخت وب، کد نويسي شده باشند) استفاده مي شد. ابزار هاي ديگري که طراحان استفاده مي کنند شامل اعتبارسنج هاي تگ ها و تست کننده هاي قابل استفاده و دسترسي بودن تگ ها (به منظور اطمينان از رعايت معيار هاي دسترسي پذيري وب) مي شود.

مهارت ها و فناوري ها

طراحي بازاريابي و ارتباطات

نحوه ي طراحي بازاريابي و ارتباطات در يک وب سايت هدف ان کسب و کار را مشخص مي کند. طراحان براي طراحي سايت ملاک هاي مختلفي را در نظر مي گيرند. يک طراح بايد تمايلات و خواسته هاي مخاطب هايش را مورد توجه قرار دهد. وي همچنين بايد نوع وب سايتي که طراحي مي کند را بداند؛ به طور مثال طراحي سايت business-to-business(B2B) ممکن است با طراحي سايت هاي مشتري مدار مانند وب سايت هاي سرگرمي و خرده فروشي بسيار متفاوت باشد. انتخاب اين ملاک ها بايد با احتياط انجام شود تا زيبايي شناسي و طراحي کلي يک سايت باعث از بين رفتن وضوح و صحت مطالب و يا سهول web navigation (به خصوص در وب سايت هاي B2B) نشود. علاوه بر اين طراحان بايد شهرت مالک و کسب و کار وب سايت را به طور مطلوبي به تصوير بکشند.

طراحي تعاملي و UX

درک کاربر از محتواي يک وب سايت معمولا به درک وي از چگونگي کارکرد وب سايت ها بستگي دارد. که اين موضع بخشي از طراحي UX مي باشد. تجربه کاربر به طراحي ظاهري وب، دستور العمل هاي واضح و برچسب گذاري هاي مناسب مربوط مي شود. اينکه چگونه يک کاربر متوجه شود از يک وب سايت به طور صحيح استفاده کند به طراحي تعاملي مربوط مي شود. براي مثال اگر يک وب سايت براي کاربران مفيد باشد، استفاده کاربران از ان بيشتر است. طراحان ماهر و باتجربه ممکن است يک طراحي خاص ولي بدون رابط کاربري و ظاهر مناسب را مفيد بدانند. در حالي که طراحان بي تجربه به فوايد و مزيت هاي يک سايت با ظاهري ساده توجهي ندارند. که اين موضوع باعث جلو رفتن اين روند براي انواع مختلف کاربران و سهولت دسترسي بيشتر شده است تا کاربران بيشتري را بدون توجه به مهارت و تجربه ي انها جذب کنند. طراحي UX و تعاملي به عنوان طراحي UI شناخته مي شود.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/11/



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

HTML کد پايه اي است که براي ايجاد صفحات وب مورد استفاده قرار مي گيرد. موتورهاي جستجو مي توانند سيگنال هاي رتبه بندي را از عناصر خاص HTML برگزينند. ما در اين مقاله به برخي از مهمترين عناصر HTML که به شما براي رسيدن به سئو کمک مي کند اشاره مي کنيم.

 

تگ Title در HTML

تصور کنيد که 100 کتاب مختلف نوشته ايد و به همه آن ها عنواني مشابه اختصاص داديد. چگونه کسي مي فهمد که کتاب هاي شما در مورد موضوعات مختلف است؟
يا تصور کنيد که 100 کتاب مختلف نوشته ايد، در حالي که عناوين مختلفي دارند، اما عناوين بسيار توصيفي نبودند - مثلا تنها درحد يک يا دو کلمه. باز هم چطور افراد در يک نگاه متوجه مي شوند، موضوع کتاب هاي شما در چه رابطه اي است؟
Title ها در HTML همواره مهمترين سيگنال هاي HTML هستند که موتورهاي جستجو براي درک آنچه در مورد يک صفحه است، دارند. عناوين بد در صفحات شما مانند عناوين کتاب بد در مثال هاي بالا هستند. در حقيقت، اگر عناوين HTML شما بد يا غير توصيفي باشند، Google آنها را تغيير مي دهد.
بنابراين در مورد آن کلماتي که اميدوار هستيد صفحات شما ظاهر شود، با تکيه بر تحقيقات کليدي که قبلا انجام داده ايد، فکر کنيد. سپس عناوين منحصر به فرد و توصيفي را براي هر يک از صفحات خود طراحي کنيد.

تگ Meta Description در HTML

تگ Meta Description يا همان تگ توضيحات، يکي از قديمي ترين عناصر پشتيباني شده توسط HTML است، که به شما امکان مي دهد تا نشان دهيد که صفحاتتان در ليست هاي جستجو چگونه توصيف شود. اگر عنوان HTML معادل عنوان يک کتاب باشد، مي تواند مانند توضيحات بيشتر براي رفع ابهام که در پشت جلد کتاب است، عمل کند.
برخي سئو کاران ادعا مي کنند که تگ Meta Description "عامل رتبه بندي" نيست و در واقع به بالاتر رفتن صفحات شما کمک نمي کند. در عوض، اين يک «عامل نمايشي» است، يعني اگر صفحه شما بالا آمد به شما کمک مي کند که چطور ديده شويد. اين منطق از لحاظ فني، درست است و يکي از دلايلي است که ما تصميم گرفتيم اين تگ را به عنوان عوامل موفقيت بدانيم نه عواملي براي رتبه بندي.
توضيحات متا شامل کلمات کليدي مورد جستجو (به شکل پررنگ) ممکن است نظر کاربر را جلب کند. يک توصيف خوب و متشکل از کلمات کليدي مي تواند به «فروش» شما نيز کمک کند که نتيجه آن نيز تعداد کاربران بيشتر است. و هر دو مي توانند به کليک هاي اضافي به سايت شما منجر شود. به همين ترتيب، تگ Meta Description يا توضيحات متا به عنوان عامل موفقيت محسوب مي شود.
داشتن تگ توضيحات تضمين نمي کند که توضيحات مدنظر شما واقعا مورد استفاده قرار گيرد. موتورهاي جستجو ممکن است توصيف هاي مختلفي بر اساس آنچه که معتقدند مربوط به يک جستوجوي خاص، به نمايش بگذارند. اما با داشتن آن، اين احتمال را افزايش دهيد که آنچه شما ترجيح مي دهيد ظاهر خواهد شد. درج تگ توضيحات کار ساده ايي است، پس از آن غافل نشويد.

داده هاي ساختاري

در پشت صحنه، سايت ها مي توانند از نشانه گذاري خاص (کد) استفاده مي کنند که باعث مي شود کار موتورهاي جستجو براي تفکيک جزئيات محتوا و ساختار صفحه، آسان تر شود.
نتيجه داده هاي ساخت يافته اغلب گوگل به عنوان يک «قطعه غني» مي نامد، يک ليست جستجو است که داراي زنگ و سوت اضافي است قطعا براي کاربران جذاب تر و مفيد تر است. شايع ترين بخش غني که احتمالا آن را در نتايج جستوجوي گوگل زياد مشاهده کرده ايد، بررسي رتبه بندي يا همان ستاره هاي چشم نواز است.
با اين حال استفاده از داده هاي ساختاري يک عامل رتبه بندي مستقيم نمي باشد، اين امر به وضوح عامل موفقيت است. يک ليست با يک قطعه غني احتمال دريافت کليک بيشتري را دارد.

تگ Head در HTML

عنوان ما را در بالاي صفحه ببينيد. پشت صحنه آن، کد HTML است که براي ايجاد آن از تگ Head استفاده شده است. در اين مورد، ما از تگ H1 استفاده کرده ايم.

حال به زير عنوان ها در صفحه توجه کنيد؟ آن ها نيز از تگ هاي Head استفاده مي کنند. هر کدام از آنها در "سطح" بعدي هستند، براي مثال h2,h3,…
برچسب هاي Head يک راه رسمي براي شناسايي بخش هاي کليدي يک صفحه وب است. موتورهاي جستجو به مدت طولاني از آنها به عنوان سرنخ هايي براي آنچه در يک صفحه است، استفاده مي کنند. اگر کلمات کليدي و کلمات مورد نظر شما در تگ هاي Head قرار گيرند، احتمال پديدار شدن وب سايت شما در جستجو در اين کلمات افزايش مي يابد.
به طور طبيعي اين دانش باعث شده که بعضي از مردم در استفاده از آن زياده روي کنند. و گاهي يک پاراگراف کامل را در برچسب هاي Head قرار مي دهند. اين کار به شما کمک نمي کند. برچسب هاي Head براي آسان خواندن کاربران و موتورهاي جستجو درنظر گرفته شده.
برچسب هاي سرصفحه زماني مفيد هستند که ساختار منطقي (يا طرح کلي) را به يک صفحه بازتاب دهند. اگر يک عنوان اصلي داريد، از يک برچسب H1 استفاده کنيد. و در زيرشاخه هاي مربوطه از برچسب H2 استفاده کنند. و همين طور به ترتيب پيش رويد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/9/



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

طراحي سايت يک فعاليت بسيار جذاب است که امروزه بيشتر افراد با مهارتهاي خلاقانه در آن شرکت مي کنند. هنگامي که تخيل و پتانسيل لازم را داريد، قطعا بايد به آن بپردازيد، تا نشان دهيد در حال حاضر مهارت و تجربه خاصي به دست آورده ايد.کسب کردن حرفه در اين موضوع آسان نيست ، بنابراين شما بايد در مورد خودتان مطمئن باشيد و به پايان برسيد ، يا آن را رها کنيد و چيزي مناسبب تر براي خودتان پيدا کنيد . اين اتفاق مي افتد زيرا طراحان بسيار خوبي وجود دارند، که در آينده ، رقباي شما خواهند بود و شما بايد براي بدست آوردن جايگاه خود با آنان بجنگيد.
سخت ترين چيزکه همه ي ما آن را ميدانيم، شروع کردن به کار است . در کار پستي و بلندي وجود دارد که بايد خود را براي آن آماده کنيم ، اما هنگامي که شروع به کار بکنيد ميتوانيد از در آمد خوب و لحظات لذت بخش خود مطمئن باشيد .
ما براي شمتا 7 نکته را به اشتراک مي گذاريم که ممکن است در تصميم گيري به شما کمک کند که آيا براي اين حرفه آماده هستيد يا خير. به ياد داشته باشيد که قبل از آغاز کار حرفه اي در طراحي سايت، چيزهاي زيادي براي بررسي وجود دارد و اين فقط يک مرور کوتاه است.

 

نکته 1 :

يکي از چيزهايي که بايد در نظر بگيريد اين است که تصميم بگيريد که آيا شما خواهان يک مدرک در طراحي سايت هستيد يا خير. اين قطعا يک نقطه قوت است و شما مي توانيد کمک هاي نظري دريافت کنيد که زمينه اي قوي در زندگي حرفه اي پيش تان است .کاري که همه شما بايد انجام دهيد اين است که آن را در عملتان اعمال کنيد و سپس بيشتر ياد بگيريد. از سوي ديگر، برخي از طراحان وب زماني تصميم گرفتند که وارد اين کار شوند که به عنوان لوله کش يا حتي پزشکان کار مي کردند. هرگز براي رسيدن به عشق زندگي خود خيلي ديرنشده است.البته اين افراد هيچ مدرکي در طراحي سايت ندارند و به مدرسه نرفته اند. آنها اين مهارت ها را به تنهايي بدست آورده وتجربه کرده اند. و صادقانه وقتي کار به طراحي سايت مي آيد، مشتريان بالقوه به مدرک شما، اهميتي نمي دهند،و فقط ابتدا نمونه کارها را مشاهده مي کنند و سپس تصميم مي گيرند آيا مي خواهند شما را استخدام کنند يا خير.

نکته 2 :

هنگامي که تصميم گرفتيد در کسب و کار طراحي سايت باشيد، بايد از بهترين ها ياد بگيريد. طراحان وب حرفه اي به عنوان "خدايان" خود ببينيد، و به دنبال راهنمايي و مشاورهايشان باشيد. اين به اين معني است که شما بايد زمان زيادي را صرف تحقيق و جستجوي چيز هاي خوبي کنيد که الهام بخش شما باشد.شما بايد بخشي از جامعه طراحي سايت باشيد و از اشتباهات و موفقيت هاي خود ياد بگيريد. اين به اين معني است که بايد براي انجمن هاي طراحي سايت وقت صرف کنيد وقبل از اينکه شروع کنيد، هر سوالي را که داريد بپرسيد . جامعه طراحي سايت سايت بسيار بزرگ است و مطمئن هستم که اگر براي کمک جستجو کنيد ، آن را ميابيد. دنبال طراحان وب ديگررا بگيريد ، موارد مورد علاقه خود را انتخاب کنيد و سبک شخصي خود را پيدا کنيد، اما به ياد داشته باشيد کار افراد ديگر را کپي نکنيد - اين واقعا غير حرفه اي است وممکن است دستگير شويد .

نکته 3 :

اين موضوع واضح است ، اما مهم است که بدانيد اگر تصميم به پيروي از حرفه اي در طراحي سايت داريد ، شما بايد دانش اصلي HTML، CSS، java script، php، ASP و... را بدست آوريد، در حالي که فتوشاپ و نرم افزارهاي ديگر ويرايش گرافيک را فراموش نکنيد.اگر قصد داريد سازگاري مدل هاي سه بعدي را در طراحي خود داشته باشيد، پس بايد نرم افزار هاي گرافيکي کامپيوتري 3 بعدي مانند 3dMax، Maya و..را انتخاب کنيد. در واقع اين سخت ترين مرحله است، اما با صبر و استقامت مي توانيد بر آن تسلط پيدا کنيدو سپس نيمه ي ديگر راهرا براي گرفتن شغلي که مي خواهيد ، طي کنيد . اين کار نيازمند زمان و تمرينات ميباشد ، طول مي کشد و بسياري از تمرين، بنابراين شما بهتر است ابتدا روي برخي از پروژه هاي خود کار کنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/10/



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

در سال 1996، مايکروسافت اولين مرورگر رقابتي خود را که کاملا ويژگي ها و تگ هاي اختصاصي داشت عرضه کرد. اين مرورگر، اولين مرورگري بود که استايل هاي مختلف صفحه(که در ان زمان يک تکنيک نويسندگي ناشناخته بود) را پشتيباني مي کرد.از تگ هاي HTML براي جدول ها به منظور نمايش اطلاعات جدولي استفاده مي شد. هرچند طراحان به سرعت متوجه علت استفاده از جدول هاي HTML براي ايجاد طرح هاي پيچيده و چند رديفي( که به صورت ديگري امکان پذير نبود) شدند.در اين دوره به نظر مي رسيد که طراحي سايت خوب و زيبايي سايت نسب به ساختار خوب تگ ها اولويت داشت و کسي توجهي به محتوا و دسترسي پذيري سايت نداشت. سايت هاي HTML در انتخاب طراحي سايت خود محدوديت داشتند که اين محدوديت براي نسخه هاي اوليه ي HTML بيشتر بود. بسياري از طراحان وب براي ايجاد طرح هاي پيچيده مجبور به استفاده از ساختار هاي جدولي پيچيده، ايجاد کننده هاي فضاي خالي و گيف ها( براي جلوگيري از متلاشي شدن خانه هاي خالي جدول ها) بودند.CSS (Cascade Style Sheets) را که يک زبان برنامه نويسي مي باشد، W3C در دسامبر سال 1996 براي تقويت ارايش و نمايش سايت معرفي کرد. CSS به HTML کمک کرد که علاوه بر جنبه ي ظاهري جنبه ي معنايي نيز داشته باشد.
در سال 1996، Flash که در اصل FutureSplash شناخته مي شود ايجاد شد. در ان زمان، ابزار توسعه ي محتواي Flash نسبتا شبيه امروزه بود که از طرح هاي ساده و ابزار هاي طراحي سايت، يک نمونه اوليه ي محدود ActionScript و يک جدول زماني تشکيل مي شد.با اين حال به طراحان وب کمک کرد تا فراتر از هدف اصلي HTML، گيف هاي متحرک و JavaScript روند. هرچند به علت نياز Flash به plug-in بودن، بسياري از توسعه دهنده هاي وب از استفاده از ان به دليل ترس از محدود شدن سهام شرکتشان بخاطر عدم سازگاري امتناع کردند و درعوض به استفاده از گيف انيميشن(اگر از موشن گرافيک استفاده نکرده بودند) و JavaScript براي ويجت ها (Widget) روي اوردند. با اين وجود، سودمند بودن Flash ان را به اندازه ي کافي ميان بازار هاي خاص مشهور کرد که در نهايت به اکثر مرورگر ها راه پيدا کرد؛ همچنين ان را چنان قدرتمند ساخت تا براي توسعه ي تمام سايت ها استفاده شود.

 

پايان اولين جنگ مرورگرها

در طي سال 1998، نت اسکيپ کد ارتباطي خود تحت ليسانس open-source عرضه کرد که به هزاران توسعه دهنده امکان مشارکت در اصلاح نرم افزار را داد. انها تصميم گرفتند که همه چيز را از نو اغاز کنند که اين عمل باعث توسعه ي مرورگر open-source شد و طولي نکشيد تا ان به يک اپليکيشن کامل تبديل شد.در اين سال، پروژه ي استانداردهاي وب شکل گرفت و توافق مرورگر با استاندارد هاي HTML و CSS از طريق ساختن تست هاي Acid1، Acid2، Acid3 به دست اورد. سال 2000 سال مهمي براي مايکروسافت بود زيرا جست و جو گر اينترنت براي مک عرضه شد و اين اولين مرورگري بود که به طور کامل HTML 4.01 و CSS 1 را پشتيباني مي کرد که با توجه به همخواني با استاندارها در زمان خود بهترين بود. همچنين اين مرورگر اولين مرورگري بود که فرمت PNG عکس ها را پشتيباني مي کرد. در اين دوره نت اسکيپ به AOL فروخته شد که اين اتفاق به عنوان باخت رسمي نت اسکيپ به مايکروسافت در جنگ مرورگرها شناخته شد.

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/8/



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

گروه بزرگ بعدي از عوامل سئو On-The-Page و عوامل موفقيت جستجوگرها معماري سايت است. ساختار سايت مناسب مي تواند به سئو سايت شما کمک کند، در حالي که ساختار اشتباه نيز مي تواند نتيجه عکس داشته باشد.

 

ربات هاي گوگل

موتورهاي جستجو "Crawl" با رفتن از يک صفحه به صفحه ديگر با سرعتي فوق العاده سريع، مانند خوانندگان سرعت بالا عمل مي کنند. و کپي هايي از صفحات را به عنوان «Index» ذخيره مي کنند، که مانند يک کتاب عظيم وب است.
هرگاه کاربري مطلبي را جستجو مي کند، موتور جستجو در اين کتاب بزرگ پراکنده مي شود، تمام صفحات مربوطه را پيدا مي کند و سپس آنچه را که فکر مي کند بهترين است در الويت قرار داده و به نمايش مي گذارد. اگر مي خواهيد جزو نتايج باشيد، بايد در اين کتاب عظيم باشيد، براي بودن در اين کتاب، بايد index شويد.
اکثر سايتها به طور کلي مشکلي با Index شدن ندارند، اما مواردي وجود دارد که مي تواند باعث بروز مشکلات شود. به عنوان مثال، گاهي اوقات جاوا اسکريپت يا فلش مي تواند پيوندها را پنهان کند، و اين صفحات از ديد موتورهاي جستجو پنهان مي شود. معمولا هر وب سايت يک بودجه براي Index شدن دارد، که اين مقدار تقريبي براي زمان يا صفحات، بر اساس اعتماد نسبي و اعتبار سايت است.
با اين حال، در اکثر موارد، مي توان از مشکلات Index شدن به راحتي اجتناب کرد. حتي مي توانيد در استفاده ازsitemaps، هر دو HTML و XML را مورد استفاده قرار دهيد، براي اينکه موتورهاي جستجو سايت شما را راحت تر Index کنند. در مورد sitemaps و دسته بندي هاي مربوط به موتور هاي جستوجو به موارد زير دقت کنيد:

  • SEO: Submitting Sitemaps
  • SEO: Crawling and Robots
  • SEO: Redirects & Moving Sites

به ياد داشته باشيد، طراحي که از نظر گوگل مورد پسند باشد، مورد پسند کاربران نيز مي باشد!

ورژن موبايل

اين روزها جستجوي گوگل بيشتر روي تلفن همراه اتفاق مي افتد تا روي دسکتاپ. با توجه به اين موضوع، جاي تعجب نيست که گوگل سايت هايي را که ظاهر خوبي در صفحه نمايش موبايل دارند، در رتبه بندي نسبتا بهتري قرار خواهد داد.
بنابراين سايت خود را براي نمايش در موبايل ها نيز آماده کنيد. شما شانس موفقيت خود را با جستوجوگران از طريق موبايل افزايش خواهيد داد. علاوه بر اين، اگر سک برنامه و نرم افزار مرتبط با وب سايت خود داريد، نمايه سازي و پيوند دادن به برنامه را فراموش نکنيد.

کپي و نسخه برداري

گاهي اوقات کتاب بزرگ گوگل، يعني فهرست جستجو آن، کثيف مي شود. يعني ممکن است موتور جستجو پس از چندين صفحه با مطالب مشابه يافت کند، و کشف اينکه کدام صفحات بايد نمايش داده شود، دشوارتر مي شود.
شما فقط بايد يک نسخه از يک صفحه را در دسترس موتورهاي جستجو قرار دهيد.
راه هاي بسياري وجود دارد که نسخه هاي تکراري يک صفحه مي توانند به وجود آيند. براي مثال هدايت سايتهاي www و غير www باعث مجزا شدن سايت مي شود.
يا هدايت مناسب خطاي 301 ، تغيير مسيربرخي پيوند ها، استفاده از برچسب هاي rel = canonical، مديريت پارامترهاي URL و راهبردهاي صفحه بندي موثر مي تواند در اين راستا به شما کمک کند.

سرعت سايت

گوگل مي خواهد به وب و وب گردي سرعت ببخشد و اعلام کرده است که سايت هاي سريع مزاياي رتبه بندي اندکي نسبت به سايت هايي با سرعت پايين دارند.
با اين حال، تنها سرعت بخشيدن به سايت، موفقيت شما را تضمين نمي کند. به گفته گوگل، سرعت يک عامل کوچک است که فقط در 100 مورد پرس و جو تاثير مي گذارد.
اما سرعت مي تواند عوامل و فاکتور هاي ديگر را تقويت کند. اين روزها ما افراد عجولي هستيم، مخصوصا وقتي که با دستگاه هاي تلفن همرامان سروکار داريم! بنابراين تعامل و بازديد در يک سايت ممکن است بر اساس زمان بارگيري سريع بهبود يابد.

نشاني اينترنتي شما توصيفي از وب سايت شماست؟

بله داشتن کلماتي کليدي در نام دامنه يا نشاني هاي وب سايت شما مي تواند به رتبه بندي شما کمک کند. اين عامل بسيار مهمي نيست، اما منطقي است که کلمات توصيفي را در URL هاي خود داشته باشيد.

سايت هاي ايمن

گوگل مي خواهد کل وب را که سرويس دهنده هاي HTTPS دارد را ببيند تا امنيت بيشتري را براي خوانندگان وب فراهم کند. براي کمک به ايجاد چنين اتفاقي، سايتهايي را که از HTTPS استفاده مي کنند با افزايش رتبه بندي، پاداش مي دهد.
همانند افزايش سرعت سايت، اين تنها يکي از دلايلي است که گوگل از تصميم گيري در مورد اينکه آيا صفحه وب را بايد به خوبي رتبه بندي کند يا خير، استفاده مي کند. بنابراين اين عامل به تنهايي تضمين نمي کند که به نتايج عالي دست يابيد. اما مي توانيد با اجراي يک سايت امن، در سئو وب سايت خود شانس موفقيت بيشتري داشته باشيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/7/



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397 | نظرات ()