رابط کاربري مترو (Metro User Interface) - قسمت دوم
نوشته شده توسط : گرگ سفید

براي سبک طراحي سايت مترو، سيستم انحصاري خاصي توسعه يافته است که مايکروسافت از آن ها براي ايجاد سيستم عامل و برنامه هاي کاربردي خود استفاده مي کند. اين شرکت به طراحان برنامه‌هاي شخص ثالث نيز توصيه مي کند که از همان روش استفاده کنند.

 

هدف اصلي طراحي سايت اين سيستم، تمرکز بر محتواي کاربران است. هنگام کار با دستگاه الکترونيکي، کاربر قصد دارد به تمامي داده هاي خود دسترسي داشته باشد، يا برخي از وظايف خود را به راحتي و با حداقل مزاحمت توسط موارد ديگر انجام دهد.

بنابراين، نقش رابط کاربري اين است که کاربر را به سرعت و به راحتي به اهداف خود هدايت کند و کاري کند تا کاربر مورد نظر بتواند آنچه را که مي خواهد در طراحي سايت انجام دهد. اگر رابط کاربري تنها وظيفه اشاره‌گر به مسير مورد نظر را داشته باشد، ارزش خود را به طور کامل از دست خواهد داد. به همين دليل، مايکروسافت براي بهبود رابط کاربري از عناصر تزييني و پس زمينه استفاده نمي کند تا اين موارد باعث حواس پرتي کاربران نشود؛ بلکه تنها مهم ترين موارد را در رابط کاربري جاي مي‌گذارد. اين امر باعث مي شود کاربران بتوانند اطلاعات را به طور کامل و درست درک کنند.

البته، رابط کاربري طراحي سايت بايد ظاهري دلچسب داشته باشد و احساس خوبي به کاربران منتقل کند. با اين حال، زيبايي آن نبايد بر روي سرعت و ظرافت اطلاعات تاثير داشته باشد. بنابراين، در رابط کاربري ابزار هاي بصري زيادي براي کاربران در نظر گرفته نشده است. با اين حال، شرکت مايکروسافت معتقد است که در دسترس بودن، به معناي امکان دستيابي به نتايج مورد نظر است. در ابتدا، بايد توجه خود را به سمت نوشته ها و ويژگي هاي فونت جلب کنيم. اندازه، سبک و مکان نوشته ها مي تواند موارد بسيار زيادي را براي شما مشخص کند. گاهي اوقات، تاثير بصري نوشته مي تواند بسيار قوي تر از اطلاعات به کار رفته در وب سايت باشد و بهتر است اين امر را در رابط کاربري در نظر بگيريد.

در ويندوز فون 7، شرکت مايکروسافت مجموعه فونت هاي خاصي را طراحي کرده است.

در طي توسعه ي فونت هاي متفاوت در طراحي سايت ، توجه خاصي به ميزان خوانايي آن شده است. در نتيجه، کاربر مي تواند حتي با نگاهي کوتاه نوشته مورد نظر را درک کند و نيازي نيست تا معني حروف را درک کند. علاوه بر اين، فونت هاي به کار رفته حتي با نوشته هاي بسيار کوچک نيز قابل خواندن است.

در نهايت، اين نکته توسط شرکت مايکروسافت نيز تأييد شده است که اين فونت تنها از نظر بصري زيبا است. يکي از اولويت هاي مهم ديگر، اين است که نوشته هاي استفاده شده بايد پويا باشد و بر روي حرکات تمرکز کند. اين عبارت توضيح کمي سختي دارد اما ايده اصلي آن اين است که ساختار و ظاهر رابط رابط کاربري بايد کاربران را تشويق کند تا به سمت جلو حرکت کنند و به آن ها نشان دهد که امکانات و اطلاعات بيشتري پيش روي آن ها است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/103/





:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: