اعتماد، قدرت و رتبه بندي در جست و جو
نوشته شده توسط : گرگ سفید

وقتي موتورهاي جستجو مي توانند به لينک ها يا حساب هاي اجتماعي اعتماد داشته باشند، پس آيا مي توانند به وب سايت ها نيز اعتماد کنند؟ بله کاملا درست است. بسياري از جستجوگرها معتقدند که اعتماد به سايت نقش مهمي در موفقيت يا عدم موفقيت يک وب سايت در سئو ايفا مي کند.

 

قدرت

آيا شما سايتي مجاز داريد؟ آيا وب سايت شما در زمينه هايي مثل کسب و کار و زمينه هاي ديگر به طور گسترده شناخته شده است؟ در اصل هدف ما اين است.
هيچ کس دقيقا نمي داند که موتورهاي جستجو چگونه سئو ي يک وب سايت را محاسبه مي کنند و در واقع احتمالا چندين سيگنال "مجاز" در اين باره وجود دارد. نوع لينک هايي که سايت شما دريافت مي کند ( بک لينک ها و لينک هاي با کيفيت ) يا منابع اجتماعي ( از حساب هاي مورد اعتماد ) و معيارهاي تعامل ( کليک هاي طولاني ) ممكن است در سئو و قدرت سايت نقش داشته باشد.

تعامل

يک سايت با کيفيت بايد تعامل معني دار با کاربران ايجاد کند. موتورهاي جستجو سعي مي کنند اين تعامل را به روش هاي مختلفي اندازه گيري و محاسبه کنند.
براي مثال، کاربران چه قدر روي صفحات شما مي مانند و وقت خود را در وب سايت شما صرف مي کنند؟ آيا آن ها در وب سايت شما مطلبي را مي کنند، يا از طريق فهرست به نتيجه مي رسند و روي منو ها کليک مي کنند؟ يا اينکه بلافاصله دکمه بازگشت را کليک کرده و به سراغ وب سايت هاي ديگر در ليست جست و جو مي روند؟

موتورهاي جستجو مي توانند اين رفتارها را اندازه گيري کنند و اين مقياس ها مي تواند نشانه اي باشد براي اثبات اين که محتواي شما جذاب نيست.
متريک " زمان بر روي سايت " يا " کليک هاي طولاني " نوع ديگري از تعامل است که موتورهاي جستجو مي تواند اندازه گيري کنند و از آن ها براي ارزيابي ارزش نسبي محتوا استفاده کنند.
حرکات اجتماعي مانند درج نظرات، به اشتراک گذاري و لايک کردن نشان دهنده راه هاي ديگري از تعامل است که توسط موتور هاي جست و جو اندازه گيري مي شوند.
موتورهاي جست و جو معمولا معيارهاي تعامل را مورد استفاده قرار مي دهند، مخصوصا معيلار هايي که در بالا ذکر شد. با اين حال، ما معتقديم که تعامل ها اندازه گيري شده و براي نتايج جستجو مورد استفاده قرار مي گيرند.

سابقه

از آنجا که موتورهاي جستجو دائما وب سايت شما را بازديد مي کنند، مي توانند احساس کنند که چه چيزي در وب سايت شما "طبيعي" است و چگونه در طول زمان رفتار کرده ايد.
براي مثال، آيا سايت هايي که مورد قبول موتورهاي جست و جو نيستند “ bad neighborhoods “ به طور ناگهاني و به مقدار زياد به شما پيوند دادند؟ آيا مطالب خود را در مورد موضوعي که به طور معمول پوشش داده نشده است منتشر مي کنيد؟ چنين چيزهايي مي تواند زنگ خطري براي وب سايت شما باشد.
يک سايت با سابقه نقض دستورالعمل و گرفتن مجازات چندگانه ممکن است براي رسيدن به جايگاه اوليه و قرار گرفتن در ليست جست و جو راه دشواري را در پيش داشته باشد.

در نهايت، يک وب سايت مسن تر که مدت زيادي از تاسيس آن ميگذرد ممکن است موفقيت بيشتري داشته باشد، در حالي که ممکن است يک سايت جديد مجبور باشد براي رتبه بندي، هفته ها، ماه ها يا حتي بيشتر زحمت بکشد تا بتواند جايگاه مناسبي را ليست هاي جست و جو کسب کند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/12/





:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: