جستجو براي اطلاعات، جهت ها، تجارت هاي محلي در دستيارهاي صوتي ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

يکي از جالب ترين نتايج به دست آمده از اين تحقيقات سئو حول محور خريد از برندي خاص است. آمازون اکو سهم قابل توجهي در مقايسه با سال 2018 به دست آورده است و گوگل هوم قسمتي از آمار و ارقاممربوط به خريد خود را از دست داده است. تعداد افرادي که اعلام کرده‌اند قصد دارند بلندگوي گوگل هوم را خريداري کند از 58 درصد در سال 2018 به 17 درصد در اين سال کاهش يافته است. امکان دارد که 58درصد از دستگاه هاي توليد شده توسط شرکت گوگل به فروش برسند، اما کاهش آمار و ارقام مربوط به اين دستيار صوتي سئو بسيار قابل توجه است.

 

 اما دستگاه گوگل هوم ميني شاهد چنين کاهشي در آمار و ارقام خود نبوده است. 26 درصد مخاطبان اعلام کردند که علاقه مند به خريد يک برند جايگزين هستند که اين برند ها ممکن است شامل Sonos وApple Homepod باشد. گرچه اين مورد در گزارشات سئو به طور کامل مشخص نشده است.

 اقليت قابل توجه، يعني 41 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که نگراني‌هايي در مورد دستياران صوتي سئو دارند. در پاسخ به پرسش هاي متداول، پاسخي که بيش از همه تکرار شده بود اين بود که اطلاعات شخصي من در اين دستياران صوتي به خوبي حفظ نمي شود (52%)، پس از آن برخي افراد يعني 41 درصد آن ها اعلام کردند که اين دستگاه ها دائماً در حال شنيدن يا ضبط کردن گفته هاي آن هااست و سپس 36 درصد اين افراد اعلام کردند که قصد ندارند تا داده ها يا اطلاعات شخصي شان توسط اين دستگاه ها استفاده شود. با توجه به آگاهي هاي اخير در مورد کارکنان آمازونکه در حال گوش دادن به صحبت هاي انجام گرفته توسط الکساهستند، اين نگراني ها غير منطقي به نظر نمي رسد؛ با اين وجود شرکت آمازون اعلام کرده است که تنها به قصد بهبود تشخيص صدا و رفع ايرادات فني به اين مکالمات گوش داده است.

در نظرسنجي که در رابطه با خريد با استفاده از دستياران صوتي انجام گرفته است، بيش از 41 درصد افراد اعلام کرده‌اند که از برخي خريدهاي خود را از طريق دستياران صوتي انجام دادند در حاليکه 6.5 درصد اعلام افراد اعلام کردند که از خريد خود از طريق دستيارانش صوتي راضي نبوده‌اند. 59 درصد افراد اعلام کردند که تا به حال خريدي از طريق دستياران صوتي انجام نداده‌اند و 27درصد افراد حاضر در اين گروه اعلام کرده‌اند که قصد دارند در آينده چندين خريد با استفاده از اين دستيار صورتي سئو انجام دهند. بيش از نصف اين افراد، يعني 54 درصد آن ها اعلام کرده اند که باور دارند دستياران صوتي به آن ها کمک مي‌کند تا بتوانند خريدهاي خود را از طريق آن انجام دهند و ديگر براي انجام خريد هاي کوچک به صورت حضوري به فروشگاه ها مراجعه نکنند.

 خريداران و فروشندگان بلندگوهاي صوتي در چندين سال آينده تبديل به يکي از مهم ترين کانال هاي ارتباطي در امر خريد مي شوند. فعاليت هايي که در ليست بالا اعلام شد نشان مي‌دهد که برخي از عملياتمربوط به جستجو در طول زمان به کانال هايصوتي انتقال مي يابند.

 بازاريابان مرتبط با اين زمينه، بايد برخي پيشرفت ها مانند بهينه سازي صدا و ساير روش ها را در اين زمينه به کار بگيرند. براي مثال اگر داراي خدمات محلي سئو هستيد و آن ها را به مشتريان خود ارائه مي دهيد، بايد چندين اقدام براي معرفي خدمات خود در بخش گوگل هوم انجام دهيد. همچنين براي استفاده  مشتريان از برند وخدمات تان، بايد سعي کنيد خدمات و محتواي خود را در دستياران صوتي و بلندگو هاي هوشمند ارائه دهيد تا بتوانيد مشتريان خود را از اين طريق نيز خشنود نگه داريد.

 در آخر، تجربه هاي خريد و تجارتي خاص ممکن است از طريق سخنراني هوشمند رايج شود. بنا براين تجارب خريد از طريق والمارت نشان مي دهد که آن ها نمونه اي موفق در تجارت الکترونيکهستند کهاقدامات آن ها شامل ايجاد ليست و سفارش مجدد مشتريان است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/122/





:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: