آینده وبلاگ هایی که به سبک مجلات ساخته شده اند: روش ها و ایده های طراحی ( قسمت چهارم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

استفاده از اسکرولينگ ثابت در قسمت سايدبار

 استفاده از نواراب هاي ثابت در طراحي سايت وبلاگ يا مجله امري بسيار معمول است، اما در عين حال روندي جديد و رو به رشد است که در آن از سايدبار ثابت در کنار محتواي اصلي طراحي سايت استفاده مي شود.

 اين کار باعث مي شود  همان طور که خواننده صفحه طراحي سايت را به سمتپايين مي کشد ، محتواي اصلي ثابت بماند و در قسمت کنار طراحي سايت قرار بگيرد. اين کار کمک زيادي به افزايش تعامل کاربران با طراحي سايت مي کند، اما يکي از معايب اين روش اين است که تنها بر روي مانيتور هاي بزرگ مانند دسکتاپ ها و لپ تاپ ها به خوبي عمل مي کند.

 نگاهي به مجله ي Clutch بيندازيد. اين طراحي سايت داراي سايدبار ثابت به همراه چندين بلوک تبليغاتي و پست هاي مشابه است.

 اگر محتوايي طولاني در طراحي سايت خود داريد، بنابراين استفاده از اين ويژگي مي تواند براي شما موثر واقع شود. با استفاده از سايدبار ثابت مي توانيد محتواي مهم را همواره به صورت برجسته نمايش دهيد.

استفاده از اين روش هنگامي به حداکثر کارايي خود مي‌رسد که محتواي شما ارزشي بالاتر از قسمت تبليغاتي طراحي سايت دارد. اما اگر نگران CTR وب‌سايت خود هستيد، بايد به شما اطميناندهيم کهاستفاده از اين روش باعث افزايش CTR مي شود.

 در سايدبار هاي شلوغ وسنگين ، مي توانيد قسمتي را با عنوان Email opt-in پيدا کنيد که در بين تبليغات قرار گرفته است. همچنين بهتر است يادآوري کنيم که اگر جزو افرادي هستيد که از نرم افزارهاي بلاک تبليغات استفاده مي کنيد، به احتمال زياد تنها بخش ايميل را در اين قسمت طراحي سايت پيدا خواهيد کرد.

 اما اين قسمت براي کاربران ارزش زيادي دارد، زيرا هنگامي که همزمان با خواندن محتوا آن را به سمت پايين هدايت مي کنيد، اشتياق شما براي ثبت نام در سايت موردنظر نيز بيشتر مي شود و  تصور مي کنيدکه طراحي سايت مورد نظر ارزش دنبال کردن رادارد.

 قالب هاي سفارشي براي قسمت هوم پيج يا صفحه خانگي

 صفحات خانگي و هوم پيج هاي طراحي سايت هايي که به سبک مجلات طراحي شده اند، فاصله زيادي از طراحي وبلاگ مانند هميشگي گرفته اند، که اين روش، اغلب چندين پست را در بخشي خطي مانند ليست مي‌کند.

 در حالي که استفاده از روش معمول نيز مزاياي خاص خود را دارد، استفاده از اين روش يکي از بهترين تکنيک ها براي دسترسي به آرشيو نويسنده، تاريخ آرشيوها و بسته بندي صفحات است، اما صفحه خانگييا هوم پيج بايد مانند راهي اصلي براي رسيدن به ساير بخش هاي طراحي سايت باشد. بنابراين بايد اين بخش از وب سايت را با کمي حساسيت و دقت بيشتر طراحي کرد.

 وب سايت Vulture مثالي بي نظير در اين زمينه است که در اين وب سايت از سه رديف مختلف با پهناي متفاوت استفاده شده است. هر پست شامل اندازه هاي متفاوت در قسمت هدلاين و تصاوير کوچک است.

 به ياد داشته باشيد که وب سايت والچر از بزرگ ترين مجلات است که هر روزه صدها پست جديد در وب سايت خود قرار مي دهد. بنابراين اين سطح از جزئيات ممکن است براي وبلاگ کوچک تر که تنها يک الي دو پست در روز بارگذاري مي کند راهي مناسب نباشد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/121/





:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: