تاريخچه طراحي سايت
نوشته شده توسط : گرگ سفید

2001 تا 2012

از اغاز قرن 21، وب بيشتر و بيشتر با زندگي مردم در اميخته است و همراه با اين اتفاق تکنولوژي وب هم پيشرفت کرده است. همچنين تغييرات چشمگيري در روش استفاده از وب و دسترسي مردم به وب رخ داده است که باعث تغيير طراحي سايت ها شده است.
از زمان پايان جنگ مرورگر ها، مرورگر هاي جديد به بازار عرضه شده اند که بسياري از انها open source هستند به اين معنا که انها به توسعه ي سريع تر تمايل دارند و از استاندار هاي جديد پشتيباني مي کنند. اين ويژگي هاي جديد به عقيده ي بسياري از مردم بهتر از ويژگي هاي مرورگر اينترنت مايکروسافت مي باشد.
W3C استانداردهاي جديدي براي HTML (HTML5) ، CSS (CSS3) و API هاي مربوط به JavaScript عرضه کرد که هر کدام تغيير يافته و منحصر به فرد بودند. با اينکه HTML5‌ فقط براي اشاره به ورژن جديد HTML و برخي از APL هاي مربوط به JavaScript استفاده مي شود، استفاده از ان براي اشاره به مجموعه ي استاندار هاي جديد HTML5)،CSS3 وJavaScript ) هم رايج است.

ابزار و فناوري ها

طراحان وب از تعداد مختلفي ابزار براي بخش هاي متفاوتي از مراحل توليد استفاده مي کنند. اين ابزار ها در طي زمان همراه با استانداردها و نرم افزارهاي جديد به روز رساني مي شوند اما اصول انها مانند قبل باقي مي مانند. طراحان وب سايت از برنامه هاي اديت vector و raster براي طراحي فرمت مناسب عکس ها و پيش نمايش وب ها استفاده مي کنند. از فناوري هاي مختلف براي ساختن وب سايت هاي داراي استاندارد هاي W3C، مانند HTML و CSS (که مي توانستند با دست و يا نرم افزارهاي ساخت وب، کد نويسي شده باشند) استفاده مي شد. ابزار هاي ديگري که طراحان استفاده مي کنند شامل اعتبارسنج هاي تگ ها و تست کننده هاي قابل استفاده و دسترسي بودن تگ ها (به منظور اطمينان از رعايت معيار هاي دسترسي پذيري وب) مي شود.

مهارت ها و فناوري ها

طراحي بازاريابي و ارتباطات

نحوه ي طراحي بازاريابي و ارتباطات در يک وب سايت هدف ان کسب و کار را مشخص مي کند. طراحان براي طراحي سايت ملاک هاي مختلفي را در نظر مي گيرند. يک طراح بايد تمايلات و خواسته هاي مخاطب هايش را مورد توجه قرار دهد. وي همچنين بايد نوع وب سايتي که طراحي مي کند را بداند؛ به طور مثال طراحي سايت business-to-business(B2B) ممکن است با طراحي سايت هاي مشتري مدار مانند وب سايت هاي سرگرمي و خرده فروشي بسيار متفاوت باشد. انتخاب اين ملاک ها بايد با احتياط انجام شود تا زيبايي شناسي و طراحي کلي يک سايت باعث از بين رفتن وضوح و صحت مطالب و يا سهول web navigation (به خصوص در وب سايت هاي B2B) نشود. علاوه بر اين طراحان بايد شهرت مالک و کسب و کار وب سايت را به طور مطلوبي به تصوير بکشند.

طراحي تعاملي و UX

درک کاربر از محتواي يک وب سايت معمولا به درک وي از چگونگي کارکرد وب سايت ها بستگي دارد. که اين موضع بخشي از طراحي UX مي باشد. تجربه کاربر به طراحي ظاهري وب، دستور العمل هاي واضح و برچسب گذاري هاي مناسب مربوط مي شود. اينکه چگونه يک کاربر متوجه شود از يک وب سايت به طور صحيح استفاده کند به طراحي تعاملي مربوط مي شود. براي مثال اگر يک وب سايت براي کاربران مفيد باشد، استفاده کاربران از ان بيشتر است. طراحان ماهر و باتجربه ممکن است يک طراحي خاص ولي بدون رابط کاربري و ظاهر مناسب را مفيد بدانند. در حالي که طراحان بي تجربه به فوايد و مزيت هاي يک سايت با ظاهري ساده توجهي ندارند. که اين موضوع باعث جلو رفتن اين روند براي انواع مختلف کاربران و سهولت دسترسي بيشتر شده است تا کاربران بيشتري را بدون توجه به مهارت و تجربه ي انها جذب کنند. طراحي UX و تعاملي به عنوان طراحي UI شناخته مي شود.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/11/





:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: