طراحي فرم هاي جستجوي ريسپانسيو ( قسمت سوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

در اين طراحي سايت ، خطوط جست و جو به همراه لينک هاي نويگيشن نمايش داده مي شود تا فضاي زيادي گرفته نشود. دستگاه هاي پاسخگو بايد بتوانند در فرم هاي مختلف جستجو در دستگاه هاي کوچک تر نيز پاسخگو باشند. مي‌توانيد فيلدهاي جستجوي درون خطي را با مخفي کردن آن ها از درون قسمت نويگيشن طراحي سايت نيز انجام دهيد. وب سايت DualShockers داراي منوي کشويي فوق العاده اي است که بر روي تمامي قسمت صفحه نمايش اجرا مي‌شود.

اين نويگيشن بار تمام پيوند هاي منو را به همراه فرم جستجو در بالاي صفحه طراحي سايت قرار مي دهد. اين فرم جستجو براي دسترسي آسان ساخته شده است و در سمت راست ناوبري قرار دارد و رابط کاربري طراحي سايت آن براي تمامي دستگاه ها پاسخگو است. براي استفاده از اين تکنيک بايد منوي همبرگر مانند را به‌عنوان منوي پيش فرض براي تمامي صفحات نگه داريد. اين ايده ممکن است براي تمامي افراد کارايي نداشته باشد. براي طراحي فرم هاي دروني در طراحي سايت ، بهترين راه، استفاده از سبک هايي مانند Cartoon Brew يا وب سايت Design Modo است .

فرم هاي قابل انعطاف کامل

اين نوع فرم جستجو در اغلب طراحي سايت ها مشاهده نمي شود، اما اگر فکر مي کنيد اين طرح براي شما سازگار است مي توانيد آن را به کار بگيريد. با استفاده از فرم هاي جستجوي قابل انعطاف، مي توانيد شکل فرم را به صورت طرحي متناسب با عرض صد در صد در طراحي سايت اجرا کنيد. از آن جا که مي توانيد فيلد جستجو را براي بهينه سازي فضا به فضاهاي کوچک تر منتقل کنيد، مي توانيد فيلد جستجو را به اندازه اي کوچک طراحي کنيد که بر روي گوشي‌هاي هوشمند و صفحه نمايش هاي کوچک نيز به خوبي کار کند. با استفاده از اين تکنيک، فيلد جستجو همواره قابل مشاهده است و فقط در صورت نياز اندازه آن کاهش پيدا مي‌کند. طراحي سايت Authenic Jobs يکي از مثال هاي عالي در زمينه استفاده از اين تکنيک است.

طراحي سايت آن ها را مورد بررسي قرار دهيد و اگر مرورگر خود را تغيير دهيد مي‌توانيد مشاهده کنيد که چگونه ساير شاخص‌هاي اين صفحه نيز به صورت مجدد بارگذاري خواهند شد. اين قالب به اين جهت طراحي شده است که انعطاف پذيري کامل را براي تمامي دستگاه ها داشته باشد و در عين حال قابل مشاهده باشد تا بتواند طراحي خود را به نحو احسن نشان دهد. فرم هاي جستجو براي بسياري ازطراحي سايت ها جز عناصر مهم و ضروري به شمار مي رود و اگر به دنبال روشي براي متمايز کردن طراحي سايت خود از ديگران هستيد، مي توانيد از روش هاي متفاوت طراحي براي فيلد جستجو استفاده کنيد يا مي توانيد سعي کنيد ترکيبي از تکنيک هاي متفاوت را به کار بگيريد و آن ها را براي طراحي سايت خود ايجاد کنيد.

طراحي سايت Push Square، از ترکيبي از تکنيک هاي متفاوت براي فرم جستجوي خود استفاده کرده است که در قسمت راست بالاي صفحه قرار گرفته است. با کليک کردن بر روي ذره بين جستجو، فيلد جستجو تمام صفحه را در بر مي گيرد. اهميتي ندارد که از يک دسکتاپ 1900 پيکسل استفاده مي کنيد يا از صفحه نمايش تلفن همراه که 320پيکسل است بهره مي گيريد، اين فيلد جستجو مي تواند با تمامي صفحات نمايش به طور مناسب هم خواني پيدا کند.

طراحي فرم جستجوي شما

بهترين راه حل براي جستجوي پاسخگو بستگي به پروژه مورد نظر دارد. برخي از منو هاي نويگيشن فضاي کافي براي فيلد هاي جستجو درون خطي ندارند و نياز است تا از روي صفحه پنهان شوند. اگر مطمئن نيستيد که چگونه مي توانيد اين کار را انجام دهيد، طراحي سايت هاي متفاوت را بررسي کنيد و فرم هاي جستجوي آن ها را مورد مطالعه و بررسي قرار دهيد. نوشته هايي در رابطه با ويژگي هاي فرم هاي جستجو در طراحي سايت تهيه کنيد و بررسي کنيد و ببينيد که کدام يک از آن ها کارايي بيشتري براي شما به همراه خواهند داشت. چندين مورد از تکنيک هاي متفاوت را امتحان کنيد و با استفاده از آزمون و خطا هاي متفاوت ببينيد که کدام يک از فرم هاي جست و جو براي شما بهترين نتيجه را به همراه خواهد داشت و رابط کاربري را به بهترين شکل ممکن حفظ خواهد کرد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/136/





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: