شرکت گوگل تایید کرد که ،AJAX چگالی خزش سایت (Crawl Budget) را مصرف می کند
نوشته شده توسط : گرگ سفید

(اِيْ‌جکس (AJAX؛ سرواژه? Asynchronous JavaScript And XML)، مجموعه‌اي از استانداردها و فناوري‌هاي وب است که به کمک آن‌ها مي‌توان برنامه‌هايي مبتني بر وب توليد کرد که به آساني با کاربران تعامل داشته باشند. با استفاده از اين فناوري‌ها و با کمک انتقال تکه‌هاي کوچک داده و اطلاعات از رايانه? خادم (Server)، صفحات وب از حالت منفعل خارج مي‌شوند و واکنش‌هايي مناسب با رويدادها انجام مي‌دهند. اي‌جکس معماري جديدي براي برنامه‌هاي تحت وب است، که با سرعت بسيار زيادي در حال گسترش بوده، و کمتر کاربري در اينترنت است که هنوز گذرش به يکي از صفحاتي که با اين معماري ساخته شده‌اند نيفتاده، و از قابليت‌هاي فوق‌العاده آن بهره‌مند نشده باشد. Gmail, Google Map, Google Suggest, Orkut، و اسامي آشناي ديگر، نمونه‌هايي هستند از کاربرد اي‌جکس. با استفاده از اين معماري، صفحات وب تعامل بسيار خوبي با کاربران خواهند داشت. بعلاوه، مهم‌ترين مزيت اين معماري اين است که ديگر براي انجام هر کاري، لازم نيست صفحه وب دوباره بارگذاري شود.)

(چگالي خزش سايت در سئو ميانگين تعداد صفحاتي است که روزانه پيمايش مي شوند. در واقع از طريق چگالي خزش تعيين مي کنيم که گوگل چقدر براي پيمايش سايت شما و سئو ي آن زمان صرف مي کند)

اگر نياز است تا چگالي خزش خود را براي بيشترين تأثير سئو بر روي گوگل پلي بهينه سازي کنيد، بايد اين مقاله را مطالعه کنيد.

در ژانويه سال 2017، گري ليس از شرکت گوگل، اسنادي را بر روي گوگل بلاگ منتشر کرد که توضيح مي‌دهد چگونه چگالي خزش براي وب مسترها و سئو ها کار مي کند. وي هم اکنون اين اسناد خود را به روز رساني کرده است تا به صورت واضح نشان دهد که AJAX هم اکنون مي ‌تواند چگالي خزش سئو در وب سايت را مصرف کند.

شفاف سازي

به روز رساني منتشر شده درباره سئو نشان مي‌دهد: به طور عمومي، url هايي که توسط گوگل بات کرال مي شوند توسط چگالي خزش سئو ي سايت سايت محاسبه مي شود. URL هاي متناوب مانند AMP يا hreflang، همچنين محتواي جاي سازي شده مانند css و جاوا اسکريپت که شامل AJAX هستند، ممکن است براي سئو کرال شوند و از چگالي خزش سئو ي يک وب سايت استفاده کند. به طور مشابه، زنجيرهاي مسيرهاي طولاني نيز ممکن است بر روي عمليات خزش تاثير منفي داشته باشند.

چگالي خزش چيست؟

شرکت گوگل، چگالي خزش سئو را با عنوان تعداد url هايي که گوگل مي تواند کرال کند تعريف کرده است. به صورت خلاصه، چگالي خزش، ترکيبي از دريافت رتبه بندي کرال سئو و تقاضاي آن است.

چه چيزي تغيير کرده است؟

شرکت گوگل به وضوح اعلام کرد که هيچ گونه از موارد پيشين تغيير نکرده است و اعلام کرد که AJAX/XHR ، چگالي خزش سئو ي وب سايت شما را مورد استفاده قرار مي دهند و پيش از اين نيز همين طور بوده است.

شرکت گوگل بارها اعلام کرده است که چگالي خزش چيزي نيست که بخواهيد در رابطه با آن نگران باشيد و اغلب وب مسترها و سئو ها نبايد نگراني از اين بابت داشته باشند. شرکت گوگل اغلب سايت هاي خود را بدون مشکل کرال مي‌کند. سايت هاي بسيار بزرگ نياز دارند تا کرال هاي سئو ي خود را اولويت بندي کنند و اگر بخواهند AJAX/XHR براي بار دوم چک کنند، بايد به شرکت گوگل اطلاع دهند تا آن ها را تاييد کند و مه متر از همه، اگر قصد دارند تا اين اقدامات چگالي خزش آن ها را تحت تاثير قرار دهد بايد شرکت گوگل را مطلع سازند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/135/





:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: