روند هاي خلاقانه طراحي وب در سال 2019 ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

از آن جايي که سن ها، با قابليت خوانايي بالاي خود، براي بسياري از طراحي سايت ها مورد استفاده قرار مي گيرند، برند هاي بيشتري هرروزه از سريف هاي برجسته بيشتري در ساير جنبه هاي طراحي خود مانند سرتيتر و Call out ها استفاده مي کنند.

دليل خوبي براي انجام اين کار وجود دارد: سريف ها به اين جهت طراحي شده اند که در تزئين و زيبايي طراحي سايت نقش داشته باشند و آن ها را براي تاکيد بر روي نوشته خاص مناسب مي سازد.

گرچه سريف ها اغلب با ويژگي ها و تکنولوژي هاي گذشته در ارتباط است، اما داراي کاراکتر زيادي هستند و بيشتر از چيزي که فکر کنيد مورد استفاده قرار مي گيرد. براي مثال سريف هاي دايره شکل را در نظر بگيريد که در برندينگ MailChimp نقش به سزايي ايفا مي کنند، يا بهتر است به طراحي سايت مديوم نگاهي بيندازيد که باعث ايجاد نگاهي مدرن به اين وب سايت مي شود.

2. پالت هاي سياه و سفيد

رنگ، يکي از مهم ترين شاخصه ها در طراحي سايت است. رنگ باعث ايجاد خلق و خوي خاص، يکپارچگي نام تجاري يا برند مي‌شود و از طريق يک رابط و واسطه، باعث ايجاد ويژگي هاي بصري خاصي براي بازديدکنندگان و مخاطبان طراحي سايت مي‌شود.

در سال 2019، طراحي سايت سياه و سفيد جالب تر و بي نظير تر از هميشه به نظر مي رسد و وب سايت هاي زيادي آن را براي بخش طراحي خود به کار مي گيرند.

رنگ، به آن معناست که ما جهان اطراف خود را با ذرات نور جذب مي کنيم. هنگاميک ه هيچ رنگي را مشاهده نمي کنيم، دنياي متفاوتي را مي بينيم: بافت ها و اشکال موجود در محيط اطراف واضح تر مي شود و جهان اطراف ما به طور قابل ملاحظه‌اي با سرعت کم تري رو به جلو حرکت مي کند.

رنگ سفيد به تنهايي نماد پاکيزگي و خلوص است، در حالي که ترکيب سياه و سفيد با يکديگر بسيار قوي و نماد استحکام است. اگر اين رنگ ها را با يکديگر ترکيب کنيد، منظره هاي کاملا قابل توجه و نگاهي متفاوت به دست مي‌آوريد.

بيشترين تاثيري که ترکيب رنگ سياه و سفيد مي تواند داشته باشد، ترکيب آن ها با حداقل رنگهاي ديگر است. افزودن رنگي ديگر، نه تنها باعث کاهش ميزان يکپارچگي رنگ سياه و سفيد مي شود؛ بلکه قادر است تا نقاط مد نظر و کال تو اکشن طراحي سايت را نيز افزايش دهد.

3. اشکال طبيعي و ارگانيک

گرچه صفحات وب به طور معمول براي گريد هاي سيستماتيک طراحي مي‌شود، اما طراحان رفته رفته به سمت اشکال طبيعي و خطوط صاف حرکت مي کنند. ساختارهاي هندسي مانند مربع، مستطيل و مثلث با گوشه هاي تيز خود باعث ايجاد حس ثبات و آرامش مي شوند، اما روندهاي رايج در سال 2019 بيش از پيش مفاهيم مربوط به احساس دسترسي راحت تر و آسايش بيشتر را مورد تمرکز قرار مي‌دهند.

از آنج ايي که اشکال آلي بيا ارگانيک به طور طبيعي ناقص و نامتقارن هستند، مي توانند عمق خاصي را به طراحي وب ارائه دهند که باعث مي شود عناصر صفحه برجسته تر نمايش داده شوند. اين اشکال در طبيعت مستقر هستند. براي درک بهتر اين شکل ها مي توانيد به اشکال خميده درختان و تپه ها فکر کنيد، اما اين عناصر مي توانند به وسيله کارهايي که توسط انسان ها انجام مي شوند، مانند پاشيدن رنگ ها به صورت تصادفي نمايان شوند. هدف مورد نظر در اين قسمت، اين است که طراحان وب کاري کنند تا کاربران احساس خوبي داشته باشند و از طريق حرکت در طراحي سايت و توجه به طراحي آن، جذب وب سايت مورد نظر شوند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/150/





:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: