روند هاي خلاقانه طراحي وب در سال 2019 ( قسمت چهارم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

6. تکامل چت بات ها

چت بات ها مدت زماني است که نقش خود را به خوبي در طراحي سايت ايفا کرده‌اند، اما نهايتا به ويژگي مهمي در سال 2019 تبديل شده‌اند. اهميت چت بات ها عمدتاً به دليل پيشرفت هاي انجام گرفته در AI و يادگيري ماشيني طراحي سايت است، که باعث مي شود اين چت بات ها به ابزاري هوشمند و تاثيرگذار تبديل شوند.

چت بات هاي جديد بيش از پيش بر روي طراحي سايت ها نمايش داده مي شوند و تنظيمات بيشتري براي سفارشي سازي آن ها به کار گرفته مي‌شود و تفاوت‌هاي عمده‌اي با طراحي سايت هاي گذشته خواهند داشت. رنگ هاي روشن باعث مي شود اين چت بات ها برجسته تر و جذاب تر از قبل نمايش داده شود. همچنين پيش بيني مي شود که با استفاده از ويژگي هاي جديد براي شخصي سازي چت بات در طراحي سايت ، کاربران احساس راحتي بيشتري هنگام استفاده از آن داشته باشند و اين بات ها حالت شخصي تري به خود بگيرند.

هوش مصنوعي، هوش صناعي يا هوش ماشيني (به انگليسي: Artificial Intelligence) به هوشي که يک ماشين در شرايط مختلف از خود نشان مي‌دهد، گفته مي‌شود. به عبارت ديگر هوش مصنوعي به سيستم‌هايي گفته مي‌شود که مي‌توانند واکنش‌هايي مشابه رفتارهاي هوشمند انساني از جمله درک شرايط پيچيده، شبيه‌سازي فرايندهاي تفکري و شيوه‌هاي استدلالي انساني و پاسخ موفق به آنها، يادگيري و توانايي کسب دانش و استدلال براي حل مسايل را داشته باشند.

بيشتر نوشته‌ها و مقاله‌هاي مربوط به هوش مصنوعي، آن را به عنوان (دانش شناخت و طراحي عامل‌هاي هوشمند) تعريف کرده‌اند

7. محتواي ويديويي بيشتر

امروزه، کاربران دنياي اينترنت نيازي ندارند تا اهميت محتواي ويديويي براي طراحي سايت ها را درک کنند، زيرا اين امر براي تمامي افراد به اثبات رسيده است. استفاده از محتواي ويديويي نه تنها طراحي سايتشما را از ساير وب سايت ها متمايز مي‌کند؛ بلکه براي افرادي که طراحي سايت شما را مورد بازديد قرار مي‌دهند نيز مفيد است، زيرا باعث مي شود تا افراد در زمان کمتر، تمامي اطلاعات مورد نظر خود را با استفاده از مشاهده ويديو به دست آورند.

اقدام جديدي که گوگل در اين زمينه انجام داده است، ترکيب نتايج صفحات جستجو است که شامل محتواي ويديويي در قسمت بالاي طراحي سايت هاي استاندارد است. اين اقدام باعث شده است وب سايت ها بتوانند توليدات ويديو و محتواي ويديويي خود را جزو اولويت هاي مهم قرار دهند تا بتوانند جستجوي وب سايت خود توسط کاربران را راحت کنند و محتواي طراحي سايت خود را به صورت موثرتر و با قابليت اشتراک بيشتر به کاربران ارائه دهند.

8. مينيماليسم

يکي از کلاسيک ترين و قديمي ترين روند هاي رايج در طراحي سايت ، مينيماليسم است که اغلب به عنوان زيبايي شناسي شناخته مي شود. هر چقدر شاخص‌ها و محتواي کم تري بر روي وب سايت وجود داشته باشد، مخاطبان شما کم تر در رابطه با آن ذهن خود را مشغول مي کنند. اگر طراحي سايت به روش درست انجام شده باشد، حتي با وجود طراحي مينيماليسم، خواسته کاربران را به آن ها ارائه خواهد داد.

مينيماليسم، همان روند ديجيتالي سال 2019 را ادامه خواهد داد. انيميشن ها و جلوه هاي جذاب که باعث جذابيت بيشتر اسکرولينگ مي شوند، به وب پيج ها آزادي بيشتري براي قرار دادن محتوا اهدا مي کند و نتايج مورد نظر در فضايي سفيد، که در آن تضاد به کار گرفته شده است مشاهده مي‌شود و از تايپو گرافي ساده و واضح، بدون وجود شاخص‌هاي گمراه کننده استفاده مي شود.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/155/





:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: