روند هاي خلاقانه طراحي وب در سال 2019 ( قسمت پنجم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

9. ‏ نويگيشن Thumb-Friendly

با وجود اين که مرور طراحي سايت ها بر روي تلفن همراه روز به روز در حال افزايش است و به طور رسمي جاي مرور وب سايت ها در دسکتاپ را گرفته است طراحي سايت ها براي استفاده در موبايل به‌طور قابل توجهي در حال افزايش است و وب سايت ها را بايد به گونه اي طراحي کرد که هنگام استفاده از انگشت شست بر روي موبايل با راحتي تمام بتوان طراحي سايت ها را مورد استفاده قرار داد. يکي از مهم ترين مطالعات در اين زمينه مطالعه جاش کلارک در کتاب Design For Touch است که او در اين کتاب نحوه ي نگه داشتن تلفن همراه توسط کاربران را بررسي مي‌کند و نوع حرکات، به‌خصوص حرکات شست و در نظر گرفتن آن در طراحي سايت را مورد مطالعه قرار مي دهد. هم اکنون، به صورت روزانه کاربران بيشتري با انگشت شست خود از نويگيشن طراحي سايت استفاده مي کنند، که مانند منوي همبرگري به قسمت انتهايي صفحات موبايل منتقل شده است.

10. تنوع

اغلب اوقات، افراد فراموش مي کنند که طراحي سايت ها به صورت جهاني قابل دسترس هستند. شبکه جهاني اينترنت ميلياردها افراد را در سراسر جهان به يکديگر متصل مي‌کند و باعث مي‌شود فرهنگ هاي متفاوت در کنار يکديگر قرار گيرند و افراد متفاوت با توانايي‌ها، سن، جنسيت و ويژگي هاي متفاوت به صورت مشترک در کنار يکديگر باشند.

حتي با کوچ کترين پيشنهادات، مانند به کارگيري رنگ هاي متفاوت پوست در اموجي هاي شرکت اپل، مي توان کاري کرد تا افراد با راحتي بيشتري بتوانند فضاي برند مورد نظر را مورد استقبال قرار دهند و از آن استفاده کنند. سال 2019 بايد فرصتي بزرگ براي طراحان وب باشد تا قدم‌هاي بزرگ تري براي بهبود توانايي هاي خود و رعايت استانداردهاي اجتماعي و فرهنگ هاي متفاوت بردارند. دنياي امروز، همچنان راه زيادي براي رسيدن به ايده آل هاي استاندارد دارد، اما اين طراحان مي توانند از ايده هاي خود در طراحي سايت استفاده کنند تا بتوانند با افراد حقيقي، ارتباط واقعي برقرار کنند.

پيش به سوي طراحي هاي رايج وب سايت در سال 2019

آخرين سال دهه، يعني سال 2019، در طراحي سايت ، بي صبرانه منتظر شما است. همچنان فرصت زيادي باقي مانده است تا شگفتي هاي بيشتري را در دنياي طراحي سايت مشاهده کنيد و نوآوري هاي افراد متفاوت را به اين فهرست اضافه کنيم. همان طور که با تمام وجود منتظريم تا ببينيم چه روند هاي جديدي به اين ليست اضافه مي‌شوند، از اين بابت مطمئن هستيم که استفاده و خلق روش هاي جديد به دست شما اتفاق خواهد افتاد!

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/157/





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: