استفاده از TLS برای به دست آوردن URL های برند در حافظه ی گوگل AMP ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

خطر امنيتي

گول زدن کاربران، از اين نظر که آن‌ها تصور مي‌کنند در لوکيشن ديگري قرار دارند؛ در حالي که اين طور نيست، همواره به عنوان خطر جدي سئو براي سوء استفاده از کاربران در نظر گرفته شده است. از دامنه هاي وب سايت هاي محبوب که داراي اشتباهات جزئي سئو در وب سايت هستند، تا سايت هاي کلاهبرداري که کاربران را گول مي‌زنند تا اطلاعات حساس را ناديده بگيرند، فريب کاربران همواره امري خطرناک براي سئو در نظر گرفته مي شود. به همين دليل است که سازندگان مرورگر، به شرکت گوگل و سياست‌هاي آن ها اعتماد کافي دارند و مرورگر موزيلا نيز Signed Exchange هاي سئو را در نخستين تبصره خود عنوان کرده است.

مزايا

از طرفي ديگر، بسيار خوب است که بتوانيم مفهومي را براي غير متمرکز کردن محتواي وب سئو به وجود بياوريم تا پکيج ها بتواند ظرف 90 روز از سرورهاي ذخيره شده در خارج از مناطقي که شبکه هاي فراواني در آن جا وجود دارد استفاده کنند. به عنوان مثال، هنگامي که دانشمندان و ماجراجويان به مناطق سرد سفر مي کنند، مي توانند از آذوقه خود تا مدت 90 روز در فضاهاي سرد و بالاي کوه ها استفاده کنند.

پياده سازي، به طور خلاصه

بهترين جزئيات سئو براي به کارگيري اين ويژگي را مي توانيد از طريق ويديو هايي که در استيج AMPCONF2019# گرفته شده است مشاهده کنيد. اين فيلم ها سهولت استفاده از محصول جديد گوگل با استفاده از Cloudfare را نشان مي دهد، که يک فروشنده و سازنده گواهينامه Signed Exchange با رابط کاربري ساده است. براي راه اندازي کلادفر، نياز به ويرايش تنظيمات DNSبراي اشاره به سرور هاي کلادفر داريد، که پراکسي مورد نظر را به سرور اصلي باز مي گرداند. اگر قادر به انجام اين کار هستيد، ديگر نيازي نيست تا از TLS براي سئو استفاده کنيد.

خودتان نيز مي‌توانيد Signed Exchange را به کار بگيريد!

اگر خودتان قصد داريد اين تکنولوژي سئو را به کار بگيريد، بايد گواهي TLS خود را تغيير دهيد و هر 90 روز آن را تمديد کنيد. اگر با نحوه انجام اين کار از طريق کليک برروي Let’s Encrypt آشنايي داريد، مي توانيد از اين گزينه استفاده کنيد. DigiCert در حال حاضر تنها ارائه دهنده گواهي براي Signed Exchange است، که بسياري افراد پيش بيني مي کنند در آينده نزديک ساير شرکت هاي مربوطه نيز به اين صنعت وارد شوند.

Digi Cert

اگر پيش از اين از ديجي کرت استفاده نکرده‌ايد، بهتر است يک حساب کاربري باز کنيد و توانايي اجراي Shell Terminal بر روي ميزبان خود، براي ساخت کليدECC (رمزنگاري منحني القايي) و سرور CSR داشته باشيد. اين مراحل به اين جهت براي TSLضروري است تا اطمينان حاصل شود که کليد خصوصي براي رمزگذاري و رمزگشايي ارتباطات مرتبط با نام دامنه شما، معتبر است. ديجي کرت داراي دستورالعمل براي آپاچي و مايکروسافت است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/161/





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: