8 نوع متفاوت از وب سايت ها و نحوه ي طراحي آن ها ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

2. وب سايت هاي مجله مانند

يک طراحي سايت مجله مانند شامل مقالات، تصاوير و ويديو هايي ست که به صورت آموزشي و براي اطلاع رساني عرضه مي‌شود. در 20 سال گذشته، صنعت مجلات از پلتفرم هاي چاپي به فرمت ديجيتال تغيير کرده است. طراحي سايت مجله مانند بيشتر جنبه وب سايت اطلاع رساني دارد که مقالات و مطالب نوشته شده در اين نوع طراحي سايت ها از سوي منتشر کنندگان سرتاسر جهان و سازمان هاي متفاوت عرضه مي شود.

اگر به فکر ساخت طراحي سايت مجله مانند هستيد، کار خود را با ايجاد چارچوب اوليه شروع کنيد. کاربران، علي رغم زماني که به وب سايت شما مراجعه مي‌کنند، بايد قالب و چارچوب مشابهي را مشاهده کنند و هر کدام از مقالات قرار گرفته بر روي سايت بايد داراي قالب و نويگيشن يکسان باشد. به ياد داشته باشيد که کليت طراحي سايت در صفحات نمايش متفاوت و سايزهاي مختلف آن چگونه به نظر مي رسد، تا اطمينان حاصل کنيد که محتواي شما بر روي دسکتاپ ها و اسمارت فون ها به راحتي خوانا است.

Urban Omnibus، يکي از نمونه هاي طراحي سايت مجله مانند است که با طرحي نسبتا سنتي عرضه شده است. موضوع طرح کلي وب سايت آن ها، در حال حاضر با تصوير يکي از اسطوره هاي قديمي نمايش داده شده است و در قسمتي کوچک توضيحاتي در رابطه با مقالات عرضه شده ارائه شده است. در قسمت زيرين هر پست، قالبي گنجانده شده است که در آن تصوير، عنوان و شرح مختصري از آنچه خوانندگان در داخل هر مقاله پيدا مي کنند قرار گرفته است.

3. وب سايت هاي تجارت الکترونيک

طراحي سايت تجارت الکترونيک، مرکز خريد آنلايني است که کاربران مي‌توانند محصولات يا خدمات خود را از شرکت شما خريداري کنند.

يک صفحه وب سايت قوي در زمينه تجارت الکترونيک، فهرست محصولات، فيلتر بر اساس دسته هاي مورد نظر، فروش و خريد را براي کاربران آسان مي کند. يکي از آسان ترين روش ها براي شروع اين است که از پلتفرم هايي مانند Shopify يا SquareSpaceاستفاده کنيد. تيم تجارتي شما مي تواند موجودي آنلاين و ليست محصولات جديد خود را به روز کند. به علاوه، به دليل اينکه سيستم تجارت الکترونيک بسيار در هم آميخته است، مي توانيد فروش، تدارکات و بازاريابي خود را به خوبي مشخص کنيد. در قسمت طراحي، سيستم عامل هاي مربوط به تجارت الکترونيک چندين قالب را ارائه مي دهند که نيازهاي هر گونه کسب و کاري را براورده مي کند.

وب سايت تجارتي FlipKart

اين طراحي سايت محصولات بسيار زيادي را به فروش مي رساند، که اين عبارت به اين معني است که آيتم ها و موارد بسيار زيادي بر روي هوم پيج آن ها وجود دارد. به دسته بندي محصولات آن ها دقت کنيد که چگونه محصولات خود را به طبقه بندي هاي متفاوت تقسيم کرده اند، اما در عين حال محصولات برجسته روز را در صفحه اصلي خود ارائه مي‌دهند. تمامي تصاوير قرار گرفته بر روي اين سايت به صورت حرفه اي طراحي شده است و محصولات را به صورت واضح نشان مي‌دهد، اما توضيحات قرار گرفته براي هر محصول به صورت کلي مختصر است و با مراجعه به صفحه مربوط به هر آيتم مي توانيد جزئيات بيشتري از آن را مشاهده کنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/163/





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: