نکاتي در مورد طراحي سايت
نوشته شده توسط : گرگ سفید

تايپوگرافي

طراحان وب ممکن است تعداد محدودي از انواع فونت هاي ظاهري متن را که در يک سبک هستند به جاي تعداد مختلفي از فونت هاي ظاهري انتخاب کنند. اکثر مرورگر ها تعداد خاصي از فونت هاي معروف را شناسايي ميکنند؛ بنابراين طراحان براي جلوگيري از مشکل اکثرا از ان ها استفاده مي کنند. دانلود فونت ها بعدا در فونت هاي نمونه ي CSS3 قرار گرفت و از ان زمان در Safari 3.1، Opera 10 و Mozilla Firefox 3.5 اجرا شده است. اين موضوع متعاقبا علاقه ها را به تايپوگرافي وب و دانلود فونت ها افزايش داد.

اکثر طراحي سايت ها فضاي اضافي دارند تا متن ها را در قالب پاراگراف بندي در بياورند و از متن هاي وسط چين شده جلوگيري کنند.

انيميشن هاي متحرک

طراحي UI و طراحي ظاهري صفحه تحت تاثير استفاده از انيميشن هاي متحرک قرار مي گيرند. انتخاب استفاده از اين انيميشن ها به مخاطب هاي وب سايت مورد نظر بستگي دارد. ممکن است استفاده از انيميشن هاي متحرک در وب سايت هاي تفريحي و سرگرمي انتظار رود اما مخاطب هاي يک وب سايت با مطالبي جدي و رسمي تر(مانند کار و حرفه، اجتماعي و دولتي) ممکن است استفاده از انيميشن ها را غير ضروري و گيج کننده بدانند(مگر اينکه به هدف تئزينات و سرگرمي به کار رفته باشند).

اما اين موضوع به معناي استفاده نکردن از انيميشن هاي متحرک و ويدئو هاي مرتبط با متن حتي براي محتوا هاي جدي نيست. در هر صورت، طراحي انيميشن هاي متحرک مي تواند باعث ايجاد تفاوت هاي بصري مؤثر و يا گيج کننده شود.

انيميشن هاي متحرکي که به دست بازديد کننده هاي سايت اغاز نمي شوند باعث بروز مشکلات دسترسي پذيري مي شوند. استاندار هاي دسترسي پذيزي کنسرسيوم جهاني وب مستلزم توانايي بازديد کننده در غير فعال کردن انيميشن ها مي باشد.

کيفيت کد ها

از نظر طراحان وب، مطابقت داشتن با استاندار ها عمل شايستي است. معمولا اين کار با يک شرح از عملکرد خاص هر عنصر انجام داده مي شود. عدم تطابق با استاندار ها باعث غير قابل استفاده شدن و ارور دادن وب سايت ها نمي شود اما تطابق با انها مي تواند باعث سازگاري سايت با شکل درست صفحات به منظور سهولت در خوانده شدن و تناسب عناصر کدنويسي شده (شامل ارور هاي کد ها و اطمينان از به درستي شناخته شدن ID ها و class ها) شوند.

گاهي اوقات به ‌صفحاتي که کد نويسي مناسبي ندارند tag soup (کد نويسه غير قابل فهم- بيشتر شبيه کدهاي سمت سرور) گفته مي شود. استاندار سازي بر اساس W3C فقط وقتي ممکن است که بيان DOCTYPE (نوع سند) به درستي انجام شده باشد که براي هايلايت کردن ارور ها در کدنويسي به کار مي رود. سيستم ارورها و جاهايي که با استانداردهاي طراحي سايت سازگاري ندارند را شناسايي مي کند. اين خطاها مي توانند توسط کاربر در اينده اصلاح شوند.

محتواي توليد شده

وب سايت ها به دو روش توليد مي شوند: استاتيکي و ديناميکي

وب سايت هاي استاتيکي

يک وب سايت که به صورت استاتيک طراحي شده يک فايل منحصر به فرد براي همه ي صفحات سايت ذخيزه مي کند و هر دفعه اي که يک کاربر صفحه خاصي را باز مي کند، محتواي يکساني نشان مي دهد. اين محتوي در طي طراحي سايت تنها يک بار توليد مي شود. معمولا اين ويژگي به صورت دستي نوشته مي شود. اگر چه برخي از سايت ها هم مانند وب سايت هاي ديناميک از يک پروسه ي ساختاري اتوماتيک استفاده مي کنند که اطلاعات نهايي ان ها به طور طولاني مدت به صورت صفحات کامل ذخيره مي شود. اين وب سايت هاي استاتيک که به طور اتوماتيک ساخته مي شوند با توليد کننده هايي همچون Jekyll و Adobe Muse در سال 2015 فراگير شدند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/32/





:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: