حالت طراحي در سال 2012: شش حالت طراحي سربرگ ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

نامه هاي بزرگ توجه جلب مي کنند. طراحان از آن براي طراحي سايت استفاده مي کنند تا اهداف يک وب سايت را به زودي و به صورت مشخص در اختيار شما قرار دهند. عنوان Zurb زير يک پيام عميق را به مشتريان در چهار کلمه ارائه مي دهد:

 

هدر عظيم کوين تامپسون به شما اين امکان را مي دهد تا متوجه شويد که اين يک وب سايت شخصي است و تجاري نيست. متن برجسته تر و همراه يک خوش آمد گويي دوستانه در گوشه سمت چپ صفحه قرار گرفته مي شود.

فراخواني براي اقدام

معمولا از طراحي سايت هاي برنامه استفاده مي شود، سربرگ تماس به عمل متشکل از دو قسمت اصلي است: شعار يا زمين، و دکمه ثبت نام. مطالعات نشان مي دهد که قرار دادن تماس به عمل در بخش برجسته اي از يک صفحه وب - در اين مورد، هدر - نرخ تبديل را بهبود مي بخشد.

Shoplocket يک فرم کلي ثبت نام در سربرگ را ادغام مي کند. فقط نام کاربري و رمز عبور خود را وارد کنيد و آماده شروع به فروش مي باشيد. کاربران براي بارگذاري يک فرم ديگر نيازي به بارگذاري صفحه ديگري ندارند و اين يک امتياز خوب است. هنگام مرور از طريق وب سايت ها در يک دستگاه تلفن همراه، هر چه صفحات کمتري بارگذاري کنيد، پهناي باند بيشتري ذخيره مي کنيد.

گلوک دو دکمه تماس به عمل بر روي سربرگ خود ارائه مي دهد. دکمه اصلي ("ثبت نام براي پخش") بزرگتر و با رنگ برجسته تر است. دکمه ثانويه، از سوي ديگر، بسيار کوچکتر و سبکتر است. اين توجه کاربر را نسبت به اقدام فوري بيشتري رقيب مي کند.

دکمه هاي تماس به بسياري از شکل ها در بسياري از فرم ها آمده است. آنها مي توانند مشتريان را به خريد يک محصول ترقيب کنند يا يک صفحه باز کنند تا بتوانند در مورد آن بيشتر بدانند. صفحه فرود براي پرندگان خشمگين: فضا داراي چهار دکمه تماس به همان اندازه برجسته است که به مشتريان چهار گزينه براي خريد بازي مي دهد:

تصوير برداري و هنر بردار

نقاشيها يک برند انسان محور را در اختيار شما قرار مي دهند و به طراحي کلي يک سبک دوستانه و غير رسمي کمک مي کنند. طراحان وب از اين به عنوان يک فرصت براي بيان خلاقيت خود استفاده مي کنند. علاوه بر اين، بسياري از وب سايت ها از تصاوير براي نشان دادن دستورالعمل ها و يا ارائه واضح تر استفاده مي کنند.

تصاوير در طراحي سايت در موضوعات مختلف قرار مي گيرند. مثلا محله با استفاده از يک تصوير محيط زيست براي عنوان آن.
Headerساخته شده توسط سنجاب در خدمت هدف ديگري است. يکي از حباب هاي چت در آثار هنري يک عکس از آخرين کار Chipmunk را نشان مي دهد.

هدر پانوراما Iutopi شما را غرق در زير سطح مي کند .
لحن سورئاليستي اين تصاوير به خوبي (با اين حال سورئال) با بسياري از دستگاه هاي تلفن همراه لمسي ه خوبي تعامل ميکند .

ستون هاي باري چپ

بسياري از وبسايتها هدر را از بالاي صفحه و با فشار دادن آن به نوار کناري همراه با بقيه ناوبري مي گيرند. اين به جلوگيري از پيمايش عمودي براي رسيدن به محتوا در يک صفحه کوچک تلفن همراه کمک مي کند؛ همچنين از اشکال و مستغلات اضافي در مانيتورهاي روميزي عريض استفاده مي کند. طرح هاي جديد براي Smashing Magazine و وب سايت Notepad ++ (در ميان بسياري ديگر) اين را نشان مي دهند.

طبق گفته jakob nielsen، اقتدار مشهور در قابليت استفاده از وب، "کاربران وب 69 درصد از وقت خود را در حال مشاهده نيمه سمت چپ صفحه و 30 درصد از نيمه سمت راست را مشاهده مي کنند. بدين ترتيب يک طرح متداول احتمالا سايت را سودآور تر مي کند. »اين بدان معني است که هنگام جستجو جهت، بيشتر کاربران به سمت چپ صفحه اول نگاه مي کنند. براي کمک به بازديدکنندگان، تا ساختار و هويت يک وب سايت را سريعتر درک کنند، ايده ي خوبي است که منو و سرصفحه نام تجاري در سمت چپ قرار بگيرد. آمازون و ديگر وب سايت هاي بازار، منو محصول خود را در سمت چپ صفحه قرار مي دهند.‌

نتيجه

آيا اين روند طراحي سايت به تعويق افتاده است؟ يا آيا آنها در طراحي سايت ديگر «چيزهاي بعدي بزرگ» جايگزين خواهند شد؟ همانطور که مردم بيشتر و بيشتر از دستگاه هاي تلفن همراه استفاده مي کنند تا اطلاعات را به اينترنت برسانند، اسکومورفيسم مناسب، مينيماليسم و تايپوگرافي هوشمند براي حفظ آن است. ديگران؟ خواهيم ديد. فقط زمان مي تواند آن را نشان دهد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/37/





:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: