واکنش کاربران به هشدار غير امن
نوشته شده توسط : گرگ سفید

آژانس John Cabot پس از بررسي 1,324 نفر در انگلستان دريافت که کاربران وب پس از مشاهده ي پيام "غير ايمن" در وب سايت ها، به نوعي اشتياق خود براي مشاهده ي وب سايت را از دست مي دهند و در موارد بسيار زيادي از جستجو در سايت مورد نظر منصرف مي شوند. اما بحث امروز در رابطه با واکنش سريع و بدون فکر به اين پيغام نيست، بلکه نتايج بررسي ها و تحقيقات انجام شده نشان داد که مشاهده ي پيغام ذکر شده بر روي رفتار کاربران و احساس آن ها نسبت به وب سايت و برند مورد نظر نيز تاثير بسزايي دارد و چه بسا سئو ي آن را به خطر ميندازد .

 

ترس و بي ميلي

از سال 2014، HTTPS تبديل به سيگنال اصلي سئو در گوگل شده است، و از جولاي سال 2018 (تير ماه 1397) به بعد، شرکت گوگل تصميم گرفت تا تمامي وب سايت هاي HTTP را در مرورگر "کروم" خود با نام "غير ايمن" علامت گذاري کند. با اين وجود، نتايج اين بررسي نشان مي دهد که نزديک به 47 درصد افراد تا حدودي معناي اخطاري که آن را مشاهده مي کردند، مي دانستند. نزديک به 46 درصد نيز اعلام کردند که مايل نيستند اطلاعات شخصي يا مالي خود را با اين گونه وب سايت ها به اشتراک بگذارند و 64 درصد از گروه ذکر شده گفتند که در صورت مشاهده با چنين اخطاري، سايت را بلافاصله ترک خواهند کرد.

ساير نگراني هاي کاربران عبارتند از:

  • دستگاه آن ها در معرض ويروس قرار داشت – 14 درصد
  • وارد صفحه اي تقلبي از وب سايت مورد نظر خود شده بودند – 12 درصد
  • محتواي مورد نظر آن ها قابل اعتماد و بر اساس حقايق و دانسته هاي معتبر نبود – 9 درصد
  • استفاده از اطلاعات بخش ثبت نام کاربران براي Spam Mail – 8.4 درصد

نتايج اين بررسي همچنين نشان مي دهد بسياري از افراد نگران اين هستند که اطلاعات بخش Search History يا تاريخچه ي جستجوي آن ها به فروش برسد.

تاثير بر روي احساس و نظرات افراد نسبت به برند مورد نظر

با توجه به انتظارات متفاوت افراد از برند مورد نظر، پيغام "غير ايمن" تاثير بسزايي بر روي نظرات و انتظارات افراد از برند مورد نظرشان داشته است که به طور مستقيم روي سئو تاثير مي گذارد . اما جان لوئيس، خرده فروش آمريکايي، تا حدي با اين ايده مخالف بود و اعلام کرد در اکثر موارد، وفاداري، اعتبار و مشتري مداري برند مورد نظر مي تواند بر پيغام "غير ايمن" در وب سايت غلبه کند.

به هرحال، با توجه به ايده ها، بررسي ها و تحقيقات ذکر شده به نظر مي رسد هشدار "غير ايمن" مبحثي بسيار مهم است و امروزه نرخ تبديل سئو يا ماندن کاربران در سايت (Conversion Rate) به شدت تحت تاثير اين پيغام اخطار قرار دارد.

چرا بايد به اين پيغام اهميت دهيم

نتايج بالا نشان مي دهد نيمي از جمعيت آماري اين بررسي نگراني زيادي از بابت اين پيغام نداشتند. بنابراين هنگام مواجهه با اين اخطار، نيمي از اين افراد واکنش خاصي نشان نمي دهند، اما ترکيب HTTPS به عنوان عاملي براي سئو و واکنش هاي ناخواسته ي بازديد کنندگان در هنگام مشاهده ي پيغام "غير ايمن"، در واقع ضرورتي براي به کار گيري رمزگذاري (Encryption) HTTPS است. به عبارتي ديگر، هيچ بهانه اي براي عدم به کارگيري HTTPS وجود ندارد.
John Cabot دريافت که علاوه بر اين بررسي، همچنان ميليون ها وب سايت با اخطار "غير ايمن" وجود دارند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/43/





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: