استفاده از جاوا اسکريپت براي انتشار محتوا ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

ابزار بازرسي URL در GSC

کنسول جستجوي گوگل يا جي اس سي، توانايي ارائه صفحات خود براي مدت زمان طولاني با استفاده از گوگل بوت (Googlebot) براي دسکتاپ و گوگل بوت براي گوشي هاي هوشمند از طريق ابزار سئو گوگل فراهم کرده است. شرکت گوگل اين کار را به خوبي انجام داده است، اما به تازگي نيز ابزار قدرتمندي جديد را راه اندازي کرده است که توانايي بسيار بيشتري دارد. نام اين ابزار، "ابزار بازرسي “URL است.

اطلاعات URL

اين ابزار، اطلاعات وسيعي در رابطه با url هاي موجود بر روي سايت شما فراهم مي کند که اين اطلاعات شامل نمايان شدن url ها و محتواي سئو ، مشکلات پيش آمده در هنگام ايندکس (Index) شدن يا نمايه شدن، کانونيکاليزاسيون (تگ Canonical (به عنوان مثال "rel Canonical") يک راه براي گفتن اين موضوع به موتورهاي جستجو است که يک URL خاص نشان دهنده کپي اصلي يک صفحه است. با استفاده از تگ Canonical از مشکلات ناشي از محتواي مشابه يا تکراري که در چندين URL نمايش داده مي شود جلوگيري ميکنيم. به طور كلي تگ Canonical به موتورهاي جستجو مي گويد كه چه نسخه اي از نشاني اينترنتي بايد در نتايج جستجو نمايش داده شود.) اطلاعات، توانايي مشاهده html ارائه شده و موارد ديگر است.

اطلاعات index شده

همان طور که اشاره شد، مي توانيد HTML ارائه شده را براي صفحاتي که قصد آزمايش و تست سئو ي آن ها را داريد مشاهده کنيد. اگر بر روي "View crawled page" کليک کنيد، مي توانيد سه تب (Tab) را در قسمت راست صفحه مشاهده کنيد. اين طرح‌ها شامل اچ تي ام ال هايي است که گوگل در هنگام فرآيند ايندکسينگ (Indexing) آن ها را تهيه کرده است.
کليک بر روي اين تب ها از اين جهت حائز اهميت است که اطلاعات موجود در آن ها مي‌تواند شامل html پايداريا استاتيک، يا html ارائه شده باشد. نوع اچ تي ام ال ها بسته به مدت زمان پردازش آن ها است.

تب دوم

تب دوم شامل اسکرين شاتي از صفحه ارائه شده (Rendered) است (تنها هنگام تست زنده url ها از طريق دکمه تست url زنده). در بهترين حالت، محتواي سئو ي شما به صورت کامل ارائه شده است و هيچ گونه نقصي ندارد؛ اما بسيار کم پيش مي‌آيد که چنين حالتي رخ دهد و هيچ گونه نقص و عيبي رخ ندهد. متاسفانه بعضي مواقع اسکرين شات منتشر شده، صفحه ارائه شده را به صورت دقيق بازتاب نمي دهد. اين مشکل ممکن است به دليل مشکلاتي هنگام ارائه يا رندرينگ باشد، يا مشکل ايجاد شده مي تواند به دليل خارج شدن ابزار بازرسي از رده زماني باشد. به همين دليل بسيار مهم است که همواره کد اچ تي ام ال ارائه شده را چک کنيد تا ببينيد محتواي مورد نظر موجود است, و نبايد تنها به اسکرين شات ارائه شده اتکا کنيد.

در رابطه با بحث خارج شدن ابزار بازرسي سئو از رده زماني، John Mueller از شرکت گوگل توضيح مي دهد که اين مسئله بسيار عادي است و از آن جايي که سيستم رندرينگ حقيقي گوگل، اغلب اوقات منابع مورد نظر را Cache مي کند، از اين بابت مدت زمان بيشتري سپري مي‌شود. پس فقط در هنگام استفاده از ابزار بازرسي url آن را در نظر بگيريد. ممکن است توضيحات بالا کمي براي شما سر درگمي به وجود آورد بنابراين پيشنهاد مي‌کنيم که ويديويي از John Mueller که توضيحاتي در اين رابطه ارائه مي‌دهد را مشاهده کنيد:

تب سوم

تب يا برگه سوم حاوي اطلاعات مفيدي در مورد url مانند کدهاي پاسخ و منابع صفحه هايي است که نمي توان آن ها را بارگذاري کرد. همچنين اين طرح شامل پيامهاي کنسول جاوا اسکريپت است که مي توانيد در آن خطا ها و هشدارهاي داده شده را مشاهده کنيد.

نکته هاي مهم در رابطه با عامل کاربري گوگل بوت: هنگامي که ابزار بازرسي سئو url براي اولين بار به کار گرفته شد، مي توانيد از طريق آن رندر دسکتاپ و موبايل را از طريق ابزار مشاهده کنيد. به برخي دلايل، اين روش مدت کوتاهي پس از به کارگيري آن تغيير کرد و ابزار مورد نظر تنها قادر است به شما اجازه دهد تا بتوانيد اچ تي ام ال ارائه شده را از طريق عامل کاربري مشاهده کنيد؛ که اين عامل کاربري با وضعيت فعلي ايندکسينگ شما هم خواني دارد.

براي مثال، اگر به بخش Mobile-first indexing (در يک توضيح ساده ميتوان گفت با معرفي الگوريتم Mobile First Index محتوايي که در موبايل نمايش داده ميشود معيار تصميم گيري گوگل براي جايگاه شما خواهد بود نه آنچه در نسخه دسکتاپ صفحه در دسترس است.) منتقل شده ايد، بنابراين تنها قادر خواهيد بود تا html ارائه شده و اسکرين شات هايي از طريق گوگل بوت براي گوشي‌هاي هوشمند را مشاهده کنيد؛ و اگر هنوز به بخش Mobile-first indexing منتقل نشده ايد، بنابراين مي توانيد رندرهاي دسکتاپ را مشاهده کنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/47/





:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: