استفاده از جاوا اسکريپت براي انتشار محتوا ( قسمت سوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

2. تست موبايل دوستانه يا ام اف تي (MFT)

روش بعدي براي مشاهده html ارائه شده براي صفحه وب سايت، از طريق تست سئو موبايل دوستانه گوگل است. ابزار مورد نظر، سايت را با استفاده از گوگل بوت براي اسمارت‌فون‌ها ارائه مي‌دهند و اسکرين شاتي از صفحه ارائه شده به شما نشان مي‌دهند؛ سپس کد html ارائه شده براي صفحه وب سايت را مهيا مي‌کنند.

به علاوه، شما مي توانيد منابع صفحاتي که به طور مناسب سئو باراگذاري نشده بودند را مشاهده کنيد و همچنين کنسول جاوا اسکريپت را به همراه اخطارها و و خطاهاي همراه آن (مانند ابزار بازرسي url) مشاهده کنيد.

توجه داشته اگر واقعا قصد داريد به کد رندر سئو (Rendered) بپردازيد، بايد html را از تست موبايل دوستانه به يک ويرايشگر متن شخص ثالث کپي کنيد و آن را پيست يا وارد کنيد؛ زيرا کار با کدها در ابزار کمي سخت است.

3. تست Rich Result

(نتايج سئو يي که به صورت rich result هستند، در واقع نتايجي هستند که حاوي اطلاعاتي مانند تعداد راي بازديدکنندگان، مقدار کالري غذا، تاريخ شروع رويداد، فيلم ها، کتاب ها، شبکه هاي اجتماعي، اطلاعات شرکت و موارد مشابه ديگري هستند و گوگل اين اطلاعات را معمولا از طريقstructured data کسب مي کند.)

بر اساس دو روشي که تا اين جا مورد بحث قرار داديم، بايد به اين نکته توجه کرده باشيد که در تمامي آن ها يک نقطه مشترک وجود دارد. تا به اين جاي کار بر روي ارائه دهنده هاي موبايل تمرکز کرده بوديم، نه دسکتاپ. مطمئناً هم اکنون در دنيايي زندگي مي کنيم که موبايل و تلفن همراه داراي اهميت زيادي است و بهتر است تمرکز خود را بر روي آن قرار دهيم، اما بهتر است که همچنان ارائه دهنده هاي دسکتاپ را نيز مورد توجه قرار دهيم! براي بار ديگر اشاره مي‌کنيم که ابزار بازرسي سئو ،url تنها ارائه دهنده دسکتاپ و اسکرين شات سايت هايي را نمايش مي دهد که هنوز به بخش موبايل فرصت ايندکسينگ منتقل نشده‌اند.

با اين اوصاف، صاحب وب سايت چه کاري بايد انجام دهد؟؟

گوگل پاسخ سوال شماست، اما نه به آن روشي که فکر مي کنيد. بسياري از افراد اين نکته را نمي دانند، اما شما مي توانيد از تست Rich Results سئو براي مشاهده html ارائه شده بر اساس گوگل بوت دسکتاپ استفاده کنيد! افراد متخصص در اين زمينه پيش از اين نيز به اين نکته اشاره کردند، اما بر اساس نتايج منتشر شده بسياري از افراد همچنان آن در اين زمينه اطلاعات کافي ندارند.

هنگامي که يک url سئو را مورد آزمايش و تست قرار مي‌دهيد، مي توانيد اچ تي ام ال اي ارائه شده، مشکلات پيش آمده هنگام بارگذاري صفحه و کنسول جاوا اسکريپت که شامل خطاها و پيغام هاي اخطار است را مشاهده کنيد؛ و اين نکته را به ياد داشته باشيد که مشاهده اين موارد بر روي ارائه دهنده دسکتاپ است، نه موبايل. اين ابزار به شما نشان مي دهد که رابط کاربري استفاده شده براي ارائه، گوگل بوت دسکتاپ است.

روش هاي ديگر

کروم ،کرالرز و پلاگين: هنگامي که مي‌خواهيد اچ تي ام ال ارائه شده براي صفحه خاص سئو را مشاهده کنيد، بهتر است کار خود را با ابزارهاي گوگل که به آن ها اشاره کرديم شروع کنيد، اما اين نکته بدان معنا نيست که اين روش ها تنها روش هاي موجود براي چک کردن صفحات ارائه شده هستند. از بين کروم، ابزارکرالينگ شخص ثالث و برخي پلاگين ها، ابزارهاي رندر ديگري را نيز در بخش سئو ي خود در اختيار داريد.

بيش از اين وارد جزئيات نمي شويم، اما بهتر است بدانيد که اين موارد نيز جزو ابزارهاي مورد استفاده هستند.

4. کرالرها (Crawler) يا خزنده ها - رندرينگ يا ارائه به طور عمده

روش هايي که پيش از اين به آن ها اشاره کرديم ابزارهاي سئو ي بسيار عالي براي چک کردن url هاي خاص هستند، اما هنگامي که مي خواهيد html ارائه شده را به طور کلي بررسي کنيد چه اتفاقي رخ مي دهد؟ براي مثال، اگر در حال کرالينگ در سايتي باشيد که داراي 10 هزار، 50 هزار يا 500 هزار صفحه است و مي خواهيد کرد html ارائه شده يا رنده در برابر html پايدار يا استاتيک را چک کنيد چه راهکاري را پيشنهاد مي دهيد؟

در اين صورت، ابزار کرالينگ سئو بهترين گزينه براي شماست. بايد به اين نکته نيز اشاره کنيم که هر کدام از ابزار هاي ذکر شده توانايي ارائه يا رندر جاوا اسکريپت در طول عمليات کرال يا خزش را دارند. براي مثال، ابزار DeepCrawl، Screaming Frog، و Sitebulb، توانايي نمايش قابليت هاي ارائه جاوا اسکريپت را دارند.

  • هنگام تنظيم کرال يا خزش در DeepCrawl، اطمينان حاصل کنيد که گزينه "Enable JavaScript Rendering" را چک کنيد.
  • براي ابزار Screaming Frog، درتب رندرينگ، از قسمت Spider Configuration استفاده کنيد.
  • به علاوه، Screaming Frog را به شما اجازه مي‌دهد تا اسکرين شات Rendered يا ارائه شده براي هرکدام از صفحاتي که آن ها را کرال مي کنيد مشاهده کنيد و html ارائه شده را با html استاتيک يا پايدار مقايسه کنيد.
  • ابزار SiteBulb نيز همان عملکرد را براي شما به همراه دارد (. JavaScript Crawling، به همراه توانايي مقايسه html استاتيک و html پايدار، مشاهده اسکرين شات ها. اين ابزار تفاوت‌هاي ميان اين دو را نيز به صورت هايلايت شده نشان مي دهد).

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/49/





:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: