استفاده از جاوا اسکريپت براي انتشار محتوا ( قسمت چهارم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

5. Chrome Dev tool - عناصر بازرسي

گاهي اوقات تنها قصد داريد تا نگاهي سريع به اچ تي ام ال ارائه شده، هنگام چک کردن صفحه اي خاص بيندازيد. اين کار، معمولا با باز کردن ابزاري خاص يا کرال در وب سايت مورد نظر انجام مي شود. هنگامي که از ابزار کروم استفاده مي کنيد ( که گزينه هاي زيادي را نيز در اختيار شما قرار مي دهد)، به راحتي صفحه مورد نظر را مورد بررسي قرار دهيد و html ارائه شده را مشاهده کنيد. اين روش، يکي از سريع ترين راه ها براي مشاهده کد ارائه شده است.

6. افزونه کروم - مشاهده منبع رندرد يا ارائه شده

و در آخر، افزونه کروم، براي مشاهده منبع ارائه شده به شما اجازه مي‌دهد تا html استاتيک و رندرد را در کنار يکديگر مشاهده کنيد. اين ابزار يا افزونه سئو ، نه‌ تنها به شما html ارائه شده و پايدار را نشان مي‌دهد، بلکه تفاوت هاي آن ها را نيز به صورت برجسته و هايلايت شده نشان مي دهد!

بنابراين، اگر خطايي به چشم تان مي خورد و مي خواهيد تفاوت هاي آن ها را براي بار ديگر چک کنيد، اين افزونه و مي‌تواند کمک بزرگي براي شما باشد. بنابراين پيشنهاد مي کنيم که حتما آن را امتحان کنيد.

سخنان نهايي و روش ها

اطمينان حاصل کنيد که اچ تي ام ال ارائه شده را بررسي مي کنيد تا مطمئن شويد که محتواي اصلي شما به صورت دقيق در کد مورد نظر ارائه شده است. سعي کنيد در موقعيتي قرار نگيريد که صفحه وب سايت در نسخه فعلي کروم عالي به نظر مي‌رسد، اما گوگل نمي تواند پس از عمليات رندرينگ، قطعات مهم محتواي شما را در دسکتاپ و موبايل مورد بررسي کند. دستورالعمل هاي مهم از طريق تگ متا بات را مورد بررسي قرار دهيد. اطمينان حاصل کنيد که موارد عجيب در دستورات و کدهاي مورد نظر مشاهده نمي شود. اين کار مي تواند تأثير زيادي بر روي سايت شما از نظر سئو داشته باشد.

اطمينان حاصل کنيد که علامت کانونيکال درست در html ارائه شده تنظيم شده باشد. همچنين مطمئن شويد که اين علامت همچنان در کد وجود داشته باشد! بارها مشاهده مشاهده شده است که اتفاقات کاملاً عجيب و غريبي براي قطعات کد در html ارائه شده رخ مي‌دهند.

داده هاي ساختاري را به طور دقيق بررسي کنيد تا مطمئن شويد کد رندر شده دقيق است و حاوي تمامي نشانه گذاري هاي لازم و ساير موارد است. داده هاي ساختاري سئو يکي از مواردي است که به آساني قابل چشم پوشي و افراد معمولا آن را فراموش مي کنند.

نويگيشن يا ناوبري و پيوندهاي داخلي را بررسي کنيد تا مطمئن شويد لينک هاي خود را در قسمت html رنده‌شده قرار نمي دهيد. پيوندهاي داخلي سئو بسيار حائز اهميت است، زيرا آن ها روش و راهي براي گوگل مهيا مي‌کنند که بتواند محتواي اضافه بر روي سايت شما را پيدا کند. آن ها همچنين پيش زمينه اي را براي گوگل در رابطه با محتوا و مواردي که قرار است گوگل بر روي سايت و لينک شما پيدا کند مهيا مي‌کنند.

اگر هدف شما زبان ها و کشورهاي مختلف است، اطمينان حاصل کنيد که hreflang tags سئو (با استفاده از تگ هاي hreflang ميتوانيد به گوگل بفهمانيد که زبان وب سايت شما چيست ، با اين کار موتور هاي جستجوگر نتايج جستجوي کابران خود را بر اساس زبان و کشوري که در آن قرار دارند اولويت بندي ميکند.به عنوان نمونه شما ميتوانيد به جاي x در hreflang=”x” زبان و کشور خود را معرفي کنيد.

اطمينان حاصل کنيد که تصاوير موجود در html رنده شده را بازبيني مي کنيد؛ به خصوص اگر جستجوي تصوير براي شما اهميت زيادي دارد. کد تصوير سئو را براي بار دوم چک کنيد. همچنين آلت تکست، کد متن، عنوان و زيرنويس ها را نيز مورد بررسي قرار دهيد. به اين بسنده نکنيد که صفحه خود را در آخرين نسخه کروم بررسي کنيد و فکر کنيد همه چيز مطابق ميل شما است. Html ارائه شده را در هر دو پلتفرم تلفن همراه و دسکتاپ بررسي کنيد.

خلاصه - همواره بيش از يک روش براي ارائه صفحه وجود دارد

پس از مطالعه اين پست، اميد است تا بتوانيد صفحات خود را با استفاده از ابزار گفته شده رندر کنيد. همان طور که در قسمت هاي پيش نيز توضيح داديم، بسيار مهم است تا صفحات خود را تست کنيد تا اطمينان حاصل کنيد که محتواي شما در html ارائه شده نمايش داده مي‌شود.

و در آخر، عناصر ديگري نيز وجود دارد که براي چشم هاي غير مسلح قابل چشم پوشي است و بايد بررسي شوند. به عنوان مثال، تگ روبات هاي متا، داده هاي ساختاري، اطلاعات ساختاري،تگ هاي hreflang و موارد ديگر سئو . با استفاده از ابزارهاي گوگل و ابزارهاي شخص ثالث که در انتهاي اين پست ذکر شد، مي توانيد توانايي‌هاي خود را رندرينگ جاوا اسکريپت مورد بررسي قرار دهيد و موارد مورد نياز را پوشش دهيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/52/





:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: