حذف موارد اضافی از Landing Page در جهت طراحی بهتر و نرخ تبدیل بالاتر
نوشته شده توسط : گرگ سفید

هنگامي که به مبحث بهبود و پيشرفته معيارهاي لندينگ پيج در طراحي سايت مي رسيم، هيچ گونه جادويي براي انجام کامل و بدون نقص اين کار وجود ندارد. قطعا رويکردي وجود ندارد که تمامي موارد را در بر بگيرد و موجب پيشرفت و بهبود آن شود، امابا استراتژي درست UX (اين استراتژي به ما کمک مي‌کند درک کاملي از چشم‌انداز محصول، کسب‌ وکار، رقبا، فناوري، اهداف و مقصد آينده‌ي تيم به دست آوريم)، بسيار آسان تر مي توان لندينگ پيج ها را براي موفقيت و رسيدن به اهداف دلخواه تنظيم کرد. در ادامه، 4 مفهوم و ايده ي UX را که بر روي حذف موارد اضافي متمرکز هستند را مورد بررسي قرار مي دهيم.

 

خالق قهرمان (وب سايت هاي برجسته و بزرگ)، تصوير و تاثيري بزرگ از خود به جاي مي گذارد

برداشت و احساس اوليه از طراحي سايت بسيار مهم است! داشتن سرصفحه يا Header تاثير گذار، امري کليدي و ضروري. بسياري از افراد از صفحات خانگي (Homepage)هاي Slack (اسلَک يک ابزار همکاري تيمي مبتني-بر-ابر است که توسط استورات باترفيلد تأسيس شده‌است. اسلک به عنوان يک ابزار داخلي در شرکت Tiny Speck براي توسعه Glitch آغاز به کار کرد. نام اسلک مخفف "Searchable Log of All Conversation and Knowledge" به معني "لاگ قابل جستجو از مکالمات و دانش" است) که مجددا طراحي شده اند طرفداري نمي کنند.

اما دليل اين امر چيست؟ زيرا اين نوع صفحات بسيار جاي گير هستند! ناوبري يا نويگيشن کامل طراحي سايت ، دکمه هاي سي تي اي (CTA)، نسخه آفست (در بيان کلي اُفست يک سيستم چاپ است که امروزه به طور بسيار گسترده براي چاپ انواع بروشور، کاتالوگ، پوستر، کارت ويزيت فرم هاي عمومي و خلاصه هر چيزي که قرار است بر روي کاغذ و با تيراژ و کيفيت بالا چاپ شود مورد استفاده قرار مي‌گيرد) که به نظر عالي مي رسد، اما مشکل آن در خوانايي است و نيازي نيست به تصاوير چرخانده يا Rotating نيز اشاره کنيم، زيرا تمامي افراد با آن آشنا هستند.

حذف موارد اضافه از لندينگ پيج در جهت طرح هاي بهتر و نرخ تبديل بالاتر

سايت Coletiv به دليل استفاده از رنگ ها و تايپوگرافي هاي خاص بسيار چشم گير است. همچنين تصاوير طراحي سايت آن چشمان شما را به هدايت در آورده و باعث مي شود انگشتان خود را بر روي موس تکان دهيد و بيشتر از قبل بر روي آن تمرکز کنيد. کپي ايجاد شده در اين قسمت مختصر، مستقيم و واضح است.

CTA صفحه فرود يا لندينگ پيج

يکي ديگر از موارد ذکر شده که بسيار چشم گير است، صفحه خانگي يا هوم پيج One Medical است. برندينگ و نحوه کارايي اين وب سايت بسيار باشکوه است. يکي از دلايل مهم آن اين است که هنگام جستجو در اين وبسايت با Navigation طراحي سايت دست و پنجه نرم نمي‌کنيد.

اين وبسايت، داراي يک CTA هميشگي و يک CTA ثانويه براي اهداف ديگر خود است، که اين امر به خوبي در اين وب سايت و تيم اجرا مي‌شود.

و در آخر، بهتر است نگاهي به Pyrismic بيندازيم. قسمت کپي و CTA همگي در سمت چپ قرار گرفتنه اند. کوتاه، مختصر و با هدف. گرافيک ها و تصاوير استفاده شده در طراحي سايت ، خوانايي بازديدکنندگان را با مشکل مواجه نمي کند، که اين امر باعث مي شود بازديدکنندگان جديد هدف اين وب سايت را به خوبي درک کنند.

کپي کوتاه، هدف را به خوبي مي رساند

اغلب افراد، هيجان و انگيزه بالايي براي خواندن پاراگراف ها و متون آنلاين ندارند. اين اتفاق به دو دليل مهم است. اغلب، افراد پس از گذراندن مدت زمان 15 ثانيه وب پيج را ترک مي کنند. اين نکته به اين معناست که طراحي سايت انجام شده بايد به قدري قوي باشد تا هدف را به خوبي برساند. در غير اين صورت تمام کارهايي که براي وب سايت خود انجام داده ايد اتلاف وقت بوده است. با انجام اين کار، نرخ تبديل پايين مي آيد، اما ميزان بازدهي همچنان بالا است.

تمامي قسمت هاي لنديگ پيج طراحي سايت Flexbe دو جزء مهم دارد. يک تصوير بزرگ و يک کپي کوتاه. بخش هاي اضافي بسيار کمي در اطراف CTAها وجود دارد. اين امر براي وب سايت Bitcharge نيز صدق مي کند.

گرچه کپي پشتيباني کننده به نظر کمي طولاني است، اما هدر ها يا سرتيترها بسيار کوتاه هستند. هرکدام از هدر ها يا سرتيتر ها تنها از سه کلمه کوتاه تشکيل شده اند.

اين امر براي صفحه فرود Finery نيز صدق مي‌کند. تايپوگرافي به کار رفته بزرگ تر، باريک تر و جامع تر است. خواندن آن بسيار راحت است و باعث سردرگمي خواننده نمي شود. در اين وب سايت، در قسمت بالاي وب سايت و طراحي آن، تصاوير استفاده شده در اپليکيشن اين وبسايت بسياري از توضيحات را ارائه مي دهد و نيازي به استفاده از پاراگراف و متن جايگزين نيست.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/63/





:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: