روش هايي براي استفاده از پس زمينه سفيد در طراحي سايت
نوشته شده توسط : گرگ سفید

به نظر مي‌رسد تمامي افراد، امروزه اشتياق زيادي به استفاده از تصاوير پس زمينه سفيد دارند.

 

اين روزها ديگر طراحي سايت هاي تيره و الگوهايي که قسمت بزرگي از الگوهاي طراحي سايت محسوب مي‌شدند، طرفدار ندارند.

در حالي که استفاده از تصوير پس زمينه سفيد ممکن است راحت ترين و امن ترين راه براي طراحي سايت ساده به نظر برسد، اما همواره اين گونه نيست.

تصاوير پس زمينه سفيد نياز به تغييرات و اعمال زيادي بر روي تصاوير و متن انتخابي دارند. پس زمينه هاي سفيد بايد قابليت اين را داشته باشند تا در تعادل با طرح کلي عمل کنند و پيش پا افتاده به نظر نرسند.

پس زمينه هاي سفيد بايد هدف خاصي داشته باشند و زيبايي آن ها در طراحي سايت برجسته باشد.

بنابراين، وظيفه طراح سايت براي برجسته نشان دادن و کارايي پس زمينه هاي سفيد چيست؟ بهتر است اين پرسش را با يکديگر بررسي کنيم.

چرا بايد از پس زمينه سفيد استفاده کرد؟

در حالي که استفاده از تصاوير پس زمينه سفيد در طراحي سايت همواره يکي از بهترين انتخاب ها براي افراد بوده است - به دليل راحتي کار با آن ها در بخش اچ تي ام ال و سي اس اس - اما در ماه هاي اخير اين رنگ مجدد مورد توجه قرار گرفته است.

رنگ سفيد، به عنوان جز اصلي براي طراحي سايت هاي تجارتي و وبلاگ ها در نظر گرفته مي شود، اما آنچه که باعث بيشتر ديده شدن اين رنگ مي شود، اين است که طراحان مختلف از زمينه هاي سفيد براي انواع پروژه هاي مختلف و خلاقانه خود استفاده مي‌کنند.

در حالي که علت اين اتفاق همچنان به صورت کامل مشخص نيست، اما مسئله اي که حائز اهميت است اين است که تعداد بازديدکنندگان وب سايت هايي که از اين رنگ استفاده مي کنند بيشتر است. چندين سال پيش، بيشتر طراحي سايت ها از رنگ سياه يا تصاوير پس زمينه تيره استفاده مي کردند.

اخيرا، متوجه رابطه اي بين زمينه هاي سفيد و دو روند رايج در طراحي سايت شده ام (نويسنده).

طراحي پاسخگو يا ريسپانسيو (Responsive)

اين نوع طراحي سايت به سيستم هاي زيادي کمک کرده است که با استفاده از پس زمينه ساده و سفيد محبوبيت زيادي به دست آوردند؛ زيرا استفاده از اين نوع پس زمينه آسان است و هميشه قابل توجه است. در برخي از اين نوع طرح ها، وب سايت ها، مقدار مشخصي از پيکسل‌ها را مشخص مي‌کنند و تمامي مواردي که خارج از اين پيکسل ها قرار مي‌گيرند را به عنوان پس زمينه يا بک گراند مشخص مي‌کنند. اگر پس زمينه کلي سفيد است، تمامي موارد حاشيه اي بدون استفاده از هيچگونه طرحي خاص، از ديد خارج مي شود.

طراحي يکنواخت و صاف

سادگي، همچنان به عنوان يکي از مهمترين روش ها يا روندهاي طراحي سايت از سال 2013 شناخته مي شود، و پس زمينه سفيد يکي از مهم ترين مظاهر سادگي است. رنگ سفيد باعث مي شود تمامي موارد وب سايت به راحتي با يکديگر جفت شوند و و از رنگ هاي روشن و برجسته که به صورت نمادين درون وبسايت قرار دارند، به بهترين نحو ممکن استفاده شود.

رنگ سفيد چه چيزي را عنوان مي کند؟

رنگ سفيد يکي از نمادهاي سادگي است، در حالي که درون اين رنگ معاني زيادي نهفته است و مي تواند تاثير زيادي بر محيط اطراف خود داشته باشد.

رنگ سفيد، به طور طبيعي، به عنوان نمادخلوص، ايمان، نور، پاکيزگي، امکان و لطيف بودن است و به طور کلي به عنوان يکي از عناصر مثبت ياد مي شود.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/76/





:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: