روش هايي براي استفاده از پس زمينه سفيد در طراحي سايت ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

ساير طيف هاي رنگ سفيد

رنگ هاي نزديک به رنگ سفيد هستند شامل برفي، شيري، عاجي، مرواريدي، کاغذي، ابريشمي، کتاني و ... هستند.

ساير رنگ هايي که به رنگ سفيد نزديک هستند، شامل ذره اي از رنگ هاي ديگر - معمولا سياه - است که از آن براي ايجاد رنگ سفيد و ترکيبي از رنگ هاي ديگر استفاده مي شود. برخي کاربران و طراحان با اين نظريه موافق هستند که سفيد خالص باعث آزار چشم ها در طراحي سايت مي شود. در برخي از پروژه هاي مربوط به چاپ و پرينت، از رنگ سفيد خالص به عنوان استاندارد ياد مي شود.

نکاتي براي استفاده از رنگ سفيد

ايجاد کنتراست

از رنگ هاي روشن يا تيره اي استفاده کنيد که در ترکيب با پس زمينه سفيد، خوانايي قابل توجهي داشته باشند و پيام و هدف شما را به بازديدکنندگان وب سايت منتقل کند. رنگ سياه يکي از رايج ترين انتخاب ها براي قرارگيري بر روي پس زمينه سفيد در طراحي سايت است؛ زيرا ديدن و خواندن آن بسيار راحت است. اين ديدگاه براي تصاوير نيز صدق مي‌کند. تصاويري را انتخاب کنيد که رنگ سفيد به صورت افراطي در آن استفاده نشده است و يا تصاويري را انتخاب کنيد که در صورت قرار گيري بر روي پس زمينه سفيد مقداري از ترکيب هاي رنگ هاي تيره يا مشکي نيز در آن به کار گرفته شده باشد. بهتر است در صورت استفاده از پس زمينه سفيد، قسمت گوشه صفحات خود يا Border آن ها از رنگ‌ سياه و تيره استفاده کنيد تا بتوانيد تصاوير پس زمينه خود را از ساير بخش‌هاي وب سايت جدا کنيد.

سادگي را حفظ کنيد

اسانس رنگ سفيد به معناي سادگي است. براي بيشترين تاثير، به دنبال طرحي گيرا و در عين حال ساده باشيد.
از تصاوير ساده استفاده کنيد: تصاوير، گرافيک ها و ساير موارد استفاده شده در طراحي سايت بايد بازتاب دهنده طراحي کلي و هدف وب سايت باشند. به جاي استفاده از تصاوير پيچيده و اشغال فضاي زياد درطراحي سايت ، تصاوير را تا جاي امکان ساده نگه داريد.

تمرکز بر تايپوگرافي

تايپ زيبا يکي از مهم ترين عوامل درقسمت طراحي سايت است که همه چيز آن به صورت ساده ظاهر مي شود. اين کار باعث مي‌شود تايپوگرافي در طراحي سايت يکي از مهم ترين عوامل به شمار رود. سعي کنيد يک يا دو فونت عالي براي قسمت طراحي سايت خود انتخاب کنيد و آن ها را به خوبي استفاده کنيد. با انجام اين کار، مسيري طولاني در طراحي سايت و استفاده از پس زمينه سفيد را به خوبي مي پيماييد.

فضاي خالي، دوست شما است

به ياد داشته باشيد که پس زمينه هاي سفيد، بخشي از نماي کلي وب سايت شما و يکي از روند هاي رايج امروزي در طراحي سايت است. پس با استفاده از فضاهاي خالي در وب سايت، از اين پس زمينه به خوبي استفاده کنيد. سعي کنيد در اطراف تمامي موارد به کار رفته در وب سايت خود فضاي اضافي در اختيار داشته باشيد و حاشيه هاي گسترده تر و اضافه تري را بين متن و آيتم هاي منو قرار دهيد. سعي کنيد بر روي حاشيه هاي وب سايت و فضاي خالي آن درست به اندازه ي موارد مهم طراحي سايت تمرکز کنيد.

تمرکز بر روي رنگ خاص

رنگي را انتخاب کنيد و آن را بر روي پس زمينه سفيد و نوشته هاي سياه خود استفاده کنيد. استفاده از رنگ تصادفي باعث مي‌شود برخي از بخش هاي طراحي و وب سايت شما بيشتر به چشم بيايد و افراد بازديد کننده بر روي اين موارد به خوبي تمرکز کنند. يکي از مزاياي استفاده از رنگ سفيد اين است که تقريبا با کليه رنگ ها هارموني يا مطابقت خاصي دارد.

نتيجه گيري

با اين که استفاده از پس زمينه هاي سفيد امري جديد نيست، اما هم اکنون زمان آن است که اين رنگ خاص را در طراحي سايت خود به کار بگيريد. کار با زمينه هاي سفيد مي‌تواند احساس مهم بودن، شفافيت و تميز بودن را براي هر نوع از پروژه هاي طراحي سايت به ارمغان بياورد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/78/





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: