قوانين جديد پيمايش (Scrolling) در طراحي وب ( قسمت جهارم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

بهترين تمارين موجود براي اسکرولينگ

لانگ اسکرولينگ، پارالل افکت (Parallax Effect) و مکانيسم‌هاي مشابه، تقريبا جزو روش هاي جديد به شمار مي‌روند، اما با استفاده از چندين آزمون و خطا، مي توانيد کارايي اين نوع اسکرولينگ براي طراحي سايت خود را بسنجيد.

در ادامه، چندين روش معرفي خواهيم کرد که با تمرين روزانه آن ها مي توانيد Long scrolling را در وب سايت خود به کار بگيريد.

  • از جايگزين کردن اسکرول کوتاه و بلند نترسيد. اجازه دهيد محتواي قرار گرفته در طراحي سايت تان طول اسکرول را مشخص کند. کاملا منطقي است که بخواهيد از اسکرول کوتاه براي هوم پيج و از اسکرول بلند براي لندينگ پيج استفاده کنيد.
  • نويگيشن را در نظر بگيريد. با اين کار، کاربران مي توانند به راحتي از بخشي به بخش ديگر بازگردند.
  • اسکرولينگ را با استفاده از شاخص هاي طراحي ابزارهاي خاص انجام دهيد تا کاربران بتوانند نحوه کار طراحي سايت شما را سريعا مشاهده کنند. کمان ها، دکمه هاي انيميشني يا ابزارهاي مشابه، روشي آسان و جالب براي کمک به کاربران است. برخي وب سايت ها از دکمه هاي کوچکي با دستورالعمل هايي مانند Scroll for more و Get Started براي کمک به کاربران خود استفاده مي‌کنند.
  • تمايز بين کليک هاي اسکرولينگ يا تب ها و ساير Call to Action ها را به وضوح مشخص کنيد تا وب سايت شما تعامل مورد نظر را به دست آورد
  • تحقيق کنيد و ببينيد که چگونه کاربران با اسکرول تعامل برقرار مي کند. در Google Analytics يا بخش تجزيه و تحليل گوگل، مي توانيد بخش In page Analytics را باز کنيد تا ببينيد که چندين نفر از کاربران بر روي قسمت هاي مختلف کليک مي کنند. بر اساس اطلاعات و داده هاي مشاهده شده، مي توانيد در صورت لزوم طراحي سايت مورد نظر را انجام دهيد.
  • افراط نکنيد. اسکرولينگ بلند به معناي گنجاندن 500 صفحه از محتواي ادامه دار نيست؛ بلکه لانگ اسکرول مي تواند بسيار ساده باشد. داستان و محتواي مورد نظر خود را بازگو کنيد و سپس صبر کنيد. کاربران خود را مجبور نکنيد تا از اسکرول براي مشاهده محتواي طولاني استفاده کنند.
  • بر روي کاربران هدف خود تمرکز کنيد و قبول کنيد که حتي طراحي سايت هايي که عنوان اسکرولينگ بي نهايت را دارند نيز در قسمتي از وب سايت به انتهاي خود مي رسند. هنگام ايجاد سايت‌هايي با اسکرولينگ طولاني‌تر، درک کنيد که کاربران همچنان به ناوبري يا Navigation احتياج دارند.
  • نشانه هاي بصري را به طراحي سايت خود استفاده اضافه کنيد که راهنماي خوبي براي کاربران باشند و در امر اسکرولينگ به آن ها کمک کنند.
  • اسکرولينگ مي تواند مانند يک شمشير دو سر باشد؛ بنابراين سعي کنيد از مزاياي آن به نحو احسن استفاده کنيد و تا جاي امکان از معايب آن دوري کنيد.

طراحي هاي بدون صفحه در آينده

طراحي سايت هاي اسکرولينگ طولاني به هيچ عنوان از بين نمي‌روند. در حالي که همواره تغييراتي در اندازه صفحات نمايش بر روي دستگاه هاي محبوب مشاهده مي کنيم، مي توان پيش بيني کرد که حتي اگر با صفحات کوچک تري در آينده مواجه شويم، اسکرولينگ ها در آن‌ها به کار مي‌آيد.

در حقيقت، تغييرات انجام گرفته بر روي طراحي سايت بدون صفحه، هم اکنون نيز آغاز شده است و برخي طراحان باور دارند که آينده وب سايت ها در دست سيستم هاي آينده است. در حالي که برخي وبسايت ها به روش فکر کاربران و استفاده اطلاعات توسط آن ها اهميت زيادي مي دهند، اما طراحان همچنان بايد در رابطه با بهترين روش ها براي ايجاد محتوا در محيط هاي متفاوت فکر کنند.

طراحي تعاملي، پايه و اساس طراحي سايت لانگ اسکرولينگ است. اگر کاربران به استفاده از آن علاقه نشان مي‌دهند، بنابراين اهميت زيادي به طول اسکرول نمي‌دهند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/92/





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: