اصول طراحي سايت تخت يا Flat
نوشته شده توسط : گرگ سفید

طراحي سايت تخت يا فلت، عبارتي است که همواره حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد و اشخاص متبحر در زمينه طراحي همواره در رابطه با آن گفت و گو مي کنند.

 

استفاده از اين طراحي سايت مانند يک شمشير دو سر است؛ زيرا اغلب طراحان هرگز از استفاده از اين نوع طراحي خسته مي شوند، يا اين که کاملا از آن دوري مي کنند.

اما اغلب افراد به صورت ميانه عمل مي‌کنند. طراحي، به معناي ايجاد مفهومي مفيد است که به خوبي عمل مي‌کند. اگر در مبحث طراحي سايت ، وب سايت مورد نظرتان با طراحي فلت هم خواني دارد، بنابراين آن را به کار بگيريد، اما اين روند ممکن است براي تمامي پروژه ها عمل نکند، بنابراين نبايد آن را به اجبار به کار بگيريد.

بنابراين بهتر است با يکديگر بررسي کنيم که چه عواملي باعث به‌کارگيري اين طراحي مي‌شود. 5 ويژگي بسيار متمايز در حين طراحي سايت وجود دارد که در اين مقاله به هر کدام از آن ها نگاهي مي اندازيم تا بتوانيم به صورت تقريبي هر کدام از آن ها را معرفي کنيم.

عدم وجود افکت

طراحي تخت، نام خود را از اشيا استفاده شده مي گيرد. در اين نوع طراحي سايت از يک سبک سه بعدي مشخص که طراحي آن به صورت ساده انجام شده است، استفاده مي‌شود.

اين مفهوم با مواردي مانند سايه هاي ساده، شيب ها، ابزارساده، تزيينات و موارد ديگري که عمق مورد نظر را به اين طراحي سايت اضافه مي‌کنند کار مي کند. هرگونه شاخصه خاص، از عکس ها گرفته تا دکمه ها و ابزار نويگيشن، بسيار واضح و ساده است و فاقد هرگونه تزيينات پيچيده و خاص يا سايه هاي دستکاري شده است.

در اين نوع طراحي سايت از هيچ گونه روش طراحي براي سه بعدي نشان دادن اشکال يا مواردي براي واقعي تر به نظر رسيدن عناصر مورد نظر استفاده نشده است.

لايه ها و عناصر استفاده شده در طراحي سايت تخت يا فلت درست مانند موارد استفاده شده در ساير پروژه ها است، اما صفحات مورد نظر از هيچ گونه تصوير پس زمينه پيچيده، تصوير پيش زمينه، دکمه ها و موارد خاص و پيچيده ديگري استفاده نمي کنند.

چه چيزي باعث جذاب شدن اين نوع طراحي مي شود؟

طراحي تخت يا فلت داراي ظاهري متمايز و بدون هيچگونه افزودني خاص است. در اين نوع طراحي سايت ، به صورت صريح از سلسله مراتب خاصي در طراحي استفاده مي شود که براي موفقيت پروژه ها و درک ساده وب سايت توسط کاربران، به کار گرفته مي شود، که اين امر باعث تعامل بيشتر کاربران با وب سايت مورد نظر مي شود. هر روزه، بيش از پيش از اپليکيشن ها و طراحي هاي مربوط به موبايل نيز از اين اصول بهره مي گيرند. با وجود صفحات کوچک، شاهد دکمه‌هاي کم تر و گزينه‌هاي ساده تر هستيم، که اين امر باعث مي‌شود استفاده از طراحي فلت براي اين گونه دستگاه ها و پلتفرم ها، بسيار آسان و مفيد به نظر برسد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/94/





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: