اصول طراحي سايت تخت يا Flat ( قسمت سوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

در اين نوع طراحي سايت ، رنگ ها تمايل دارند پر جنب و جوش و محرک باشند - بهتر است خالص ترين رنگ ها را در طراحي خود به کار بگيريد. رنگ هاي اوليه و ثانويه در اين طراحي بسيار محدود و چشمگير هستند. به علاوه، فونت هاي رنگي نيز اغلب در اين نوع طراحي ها استفاده مي شود. در اين روند طراحي، رنگ هاي يکپارچه مانند بنفش و سبز و آبي بسيار محبوب هستند.

 

رويکرد مينيماليست

طراحي سايت تخت يا فلت، به صورت طبيعي امري ساده است و با رويکرد طراحي حداقل يا مينيماليستي کار مي‌کند.

از افزودن عناصر زياد يا طراحي شلوغ پرهيز کنيد. رنگ و متن ساده يکي از عناصر کليدي در طراحي سايت تخت يا فلت است. اگر مي خواهيد تصاوير مورد نظر را نيز به وب سايت خود استفاده اضافه کنيد، بهتراست مبحث عکاسي ساده را در اولويت قرار دهيد و از تصاوير ساده ا استفاده کنيد که در عين حال مي توانند مقصود و هدف شما را به کاربران منتقل کند.

برخي از طراحي سايت ها، با استفاده از طراحي فلت، مقصود و هدف خود را به خوبي به کاربران خود انتقال م دهند و با استفاده از قرار دادن موارد مورد نياز در زمينه ساده، اين کار را به خوبي انجام مي دهند و هماهنگي و تعادل خاصي را بين تصاوير استفاده شده، طراحي ساده و فونت برقرار م کنند.

طراحي "تقريباً" فلت

سبکي که بيشتر طراحان ترجيح مي دهند از آن استفاده کنند و با آن موافقت مي‌کنند، طرحي است که به صورت تقريبي در دسته طراحي سايت تخت قرار مي گيرد.

در اين نوع طرح، مفاهيم طراحي سايت فلت يا تخت به صورت پايه اي مورد استفاده قرار مي گيرد، اما به برخي از آن ها، طراحي خاصي اضافه مي‌شود. طراحان معمولا يک افکت را انتخاب مي‌کنند و از آن به صورت جامع در اغلب پروژه‌هاي تخت يا فلت استفاده مي کنند. اين سبک انعطاف پذيري بيشتري را در اختيار طراحان قرار مي دهند تا بتوانند به صورت همزمان از طراحي سايت تخت و عناصر زيبايي شناسي در وب سايت خود استفاده کنند.

اغلب طراحان علاقه خاصي به اين نوع از طراحي سايت نشان مي دهند، زيرا با استفاده از اين عنصر مي توانند عمق مورد نظر و بافت خاصي را در وب سايت خود ايجاد کنند. کاربران نيز مانند طراحان وب سايت به اين نوع از سبک طراحي سايت علاقه دارند، زيرا در اين نوع طراحي سايت از زاويه هاي کم تر استفاده شده است و مي توان تعامل کاربران را بيش از پيش افزايش داد. از طرف ديگر، برخي از طراحان نيز به اين نوع طراحي سايت علاقه ندارند، زيرا معتقدند اين سبک، ترکيبي از دو سبک متفاوت است و فاقد تعريف مشترک و مشخصي از يک سبک خاص است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/98/





:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: